Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 1.8 wolnossace, przepalony wydech?

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Witam

 

Sprawa wygląda tak, zjechalem z trasy powrotnej z Jabłonowca, po 400km w koncu opuściłem szyby i uslyszalem ten jakże mało przyjemny dźwięk... pierdzenie wydechu jak w rasowym 1.4 hondy z przewiercony tłumikiem, trasa powrotna prułem nontoper 160-200 km/h wydech złapał temperature i coś sie w nim stało, zapewne przepaliło gdzieś mikro dziurke. Dziś wjazd na kanał, diagnoza? Brak diagnozy... końcowy cały, środkowy cały, kat cały, plecionka tez zdaje się być cała. Nie chce mi sie dochodzić co sie stało i tu zapytanie do was. Myślałem, żeby wywalić wszystko i zrobić przelot na jednym końcowym tłumiku. Jest sens pchać w wolnossaka przelot? Na przyrosty mocy nie licze, bede sie cieszył jak nie jej nie ubędzie, przy okazji pozbył bym się problemu pierdzenia i poprawił brzmienie wydechu. Spawacza mam, pozostała by kwestia dobrania odpowiedniej długości rur i średnicy. Jak to wszystko się ma do fali rezonansowej, która jak czytałem jest istotna w silniku wolnossącym, da sie to plus minus, wszystko obliczyć aby zachować odpowiednia dynamike przepływu gazów i inne dziwne rzeczy?

Jak macie jakieś propozycje, sugestie, pomysły to bardzo prosze o podzielenie sie takowymi :hi:

 

Tu znalazlem dość ciekawy art ze wzorami i innymi pierdołami ale bez przesady, moze znacie jakies usrednione wartosci srednice, dlugosci rur, ktory sprawdzaja sie w vagach?

http://bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php?t=1453



[Dodano: 09 czerwca 2016 - 07:02]

dobra nikt nic poradzić nie chce to może chociaż ktoś wie jaki jest rozmiar plecionki w 1.8 wolnossacym

na necie znalazlem srednice 55 i to by sie zgadzalo bo koncowke wydechu tez na tą sama srednice zamawiałem, a dlugosc 120 i pisali ze to standard we wszystkich 1.8T

wiec zakladam ze to bedzie standardem tez w 1.8, tak moge wjechac na kanał i to zrobić ale troche z tym zachodu a nóż ktoś zna wymiary bo kiedyś wymieniał

moze @@jacek70 ?  :D

 

drugi temat, to czy uszczelka będaca między rurą od kolektora a plecionką i uszczelka będąca miedzy plecionką a katem jest normalnie do dostania w sklepie i w etce pokaże jej numery? czy trzeba na własną rękę kombinować i dopasowywać?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Siemka uszol.

Wycinanałem kata dawno temu (8 lat) oraz wymieniałem środkowy bo padł.  Z tego co pamiętam to rura jest jak piszesz 55mm. Odnośnie uszczelki to nie mam pojęcia , ja jej nie zmieniałem. :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

jakie objawy padnietego środkowego miałeś?

polonez powyżej 2 tyś rpm? 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Zewnętrzna blacha była skorodowana a w środku przerażony.  Było słychać jakby coś tam latało no i pierdzenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

uszczelki do dostania, w motoryzacyjnym Ci znajdą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

wlazłem do kanału, ponowna weryfikacja stanu wydechu i tym razem stwierdzam z pewnoscia, że to plecionka siatka popękana, lekko okopcona, przy gazowaniu wyraźnie slychać, że dzwiek poloneza wytwarza właśnie onam, pomierzyłem wszystko, średnica rury od strony kata, 55mm, od strony kolektora, 55-60mm, tam już zaczyna sie rura od kolektora wydechowego i im dalej w strone kolektora tym bardziej srednica rury rośnie ale jak najbardziej kupienie plecionki o srednicy dwoch kolnierzy 55mm jest ok, spokojnie bedzie mozna nadspawac materialu i roznice srednic wyrownac, a dlugość plecionki mierzona od kolnierza do kolnierza o ile dobrze pamiętam była 120mm ja zdecydowalem sie na plecionke firmy fischer 55x120 na dniach bedzie spawane zdam relacje czy pomoglo  :)

 

@edit

 

 

Plecionka wspawana, wszystko gra i buczy :thumbsup: 55x120 jak najbardziej odpowiednia do 1.8 i 1.8t

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania