Skocz do zawartości
arre

A4 B5 ABC wymiany przegubu zewnetrznego w audi a4 b5 b6...

Rekomendowane odpowiedzi

arre

Jako ze to chyba moje pierwsze DIY to prosze to wyrozumialosc :grin:

robie jak umiem a ze cos tam wychodzi to i cos tam jezdzi a ze wole sam nic placic... :whistling:

 

Pacjentem dzisiaj byl a4 b5 2000r 2.4 PB oska w avancie... szwagrowe

 

Potrzebne narzedzia:

klucz 24/27 lub odpowiedni impus ( jak ori sruba) do odkrecenia sruby przegubu

klucz 17 do odkrecenia srub kola

klusz 17/18/19 do odkrecenia nakretki wahacza

lewarek plus kobylka lub dwa solidne lewarki

szczypce srubokret krzyzak/plaski

mlotek breszka przedluzka

szmatkow sporo

czyscik do smarow

rekawice

piwo/fajki

chyba tyle...

 

pierwsze co to trzeba na opuszczonym aucie poluzowac srube przegubu

wykorzystujac zazwyczaj przedluzke

1466455682-U1863.jpg

 

na opuszczonym aucie luzujemy tez sruby kola

najlepiej podniesc auto lewarkiem i opuscic na solidna kobylke - lewarek pozniej sie przyda

sciagamy kolo

1466456376-U1863.jpg

 

i mamy winowajce uwalonej w smarze felgi i stukania przy ruszaniu na skreconych kolach

1466456442-U1863.jpg

 

teraz by komfortowo wyciagnac przegub z polosia z piasty nalezy rozpiac wahacz tylni dolny czyli tzw banana

ja robie to w ten sposob ze odkrecam nakretke 17/18/19 bywaja rozne

pozniej podnosze calosc zawieszenia za piaste na lewarku i delikatnie pukam w odkrecony wahacz i wychodzi elegancko

taki efekt

1466456497-U1863.jpg

 

 jak juz mamy rozpiety wahacz przedni tylny to skrecamy kola analogicznie dla lewego przegubu od strony kierowcy w prawo

dla drugiej strony odwrotnie

w odkrecona srube przegubu pukamy mlotkiem i wychodzi nam przegub z piasty praktycznie calkowicie

1466456697-U1863.jpg

 

odchylajac troche reka piaste z zawiecha przegub z polosia wychodzi calkowicie

1466456823-U1863.jpg

 

teraz fajny patent

by sciagnac przegub stary z polosi wkrecamy srube majac zapiety bieg az wyskoczy z polosi

1466456893-U1863.jpg

 

i polowa roboty za nami...

1466456965-U1863.jpg

 

sciagamy wszystkie stare uszczelniacze i zabezpieczenia

1466457011-U1863.jpg

 

i dokladnie czyscimy polos... najlepiej wykorzystac porzadny czyscik rozpuszczajacy stare smary i zanieczyszczenia

1466457165-U1863.jpg

 

zakladamy nowe uszczelnienia i zapezpieczenia plus nowa oslone przegubu

1466457243-U1863.jpg

 

w przegub walimy solidnie smaru z zestawu pomagajac sobie palcem by wszedzie w srodku ten smar byl

przeguby z najwyzszej polki sa juz nasmarowane fabrycznie...

1466457311-U1863.jpg

 

teraz taka opreacja ze nowy przegub nakladamy na polos

wkrecamy troche srube w przegub i trzeba stuknac poprzez ta srube z wyczuciem mlotkiem by przegub wskoczyl na swoje miejsce przeskakujac zabezpieczenie

1466457403-U1863.jpg

 

smar ktory nam ewentualnie zostal nakladamy tutaj...

1466457527-U1863.jpg

 

naciagamy oslone na przegub i zaciskamy opaske... sa rozne opaski... czasem takie ktore wymagaja specialnych zaciskaczy

mozna wg mnie zastosowac tez opaske slimakowa - mam taka w a4 1.8 i spisuje sie bardzo dobrze - nic nie ociera i nie ma zadnej roznicy w wywazeniu

wazne napewno by to bylo solidnie zacisniete bo jak oslona spadnie z przegubu to syf sie dostanie i po przegubie...

1466457607-U1863.jpg

 

analogicznie zakladamy przegub tak jak go wyciagnelismy

skrecamy sruba delikatnie

i spinamy zawieche z powrotem z wahaczem

latwiej bedzie jak skrecimy kierownica w druga strone - dla lewej calkowicie w lewo

wazne by zakrecac wahacz na podniesionym zawieszeniu - lewarek pod piaste i do gory

1466457763-U1863.jpg

 

zakladamy kolo skrecamy srubami

wyciagamy kobylke/lewarek

opuszczamy kolo...

i na ziemi dokrecamy porzadnie srube przegubui oczywiscie sruby kola

1466457964-U1863.jpg

 

chyba tyle... czas operacyjny od 30minut do max 1,5h z przerwa na piwo/fajke/szukanie potrzebnych kluczy

jak ktos ma uwagi lepsze sposoby itp prosze smialo pisac...

enjoy :hi:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcino

Ja wymieniałem wewnętrzny, tez trochę roboty jest.

Profesurka DIY

Z iPad poszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Dodam że ja akurat rozłączam górne wahacze i wyjmuje koncówkę drążka chyba że jest problem z poprzeczną śrubą  także jeden i drugi sposób jest dobry 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karol1981
Ja wymieniałem wewnętrzny, tez trochę roboty jest.
Profesurka DIY
Z iPad poszło
Napiszesz coś więcej bo akurat jestem przed zabiegiem ale w b7.


Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
11 godzin temu, karol1981 napisał:

Napiszesz coś więcej bo akurat jestem przed zabiegiem ale w b7.


Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
 

Czynnosci te same co przy przegubie zew bo trzeba i tak wyciagnac cala pol oske. Dodatkowo tylko 6x srub torx albo hex dochodzi od przegubu wew zadna filozofia. Przygotuj sobie szczypce segera bo inaczej nie sciagniesz przegubu wew

Jedyna uwaga jak bedziesz odkrecal sruby od przegubu wew to potraktuj je uprzednio mlotkiem przez bita kilka razy

Edytowane przez uszol
  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania