Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Nastawy zawieszenia A4/S4 B6, A4 B7:

 

 

Podczas każdego pomiaru geometrii należy dokonać pomiaru przedniej i tylnej osi.
W przeciwnym razie poprawne zachowanie się samochodu podczas jazdy nie jest już zagwarantowane!

 

tabliczka.png

 

Warunki sprawdzania:

Typ podwozia zamontowany w samochodzie jest udokumentowany na tabliczce z danymi samochodu poprzez odpowiedni numer PR.

Przykładowa naklejka z danymi samochodu posiada standardową wersję zawieszenia 1BA (zaznaczona strzałką).
– W pozycji A znajduje się numer PR przedniej osi
– W pozycji B znajduje się numer PR tylnej osi

Na podstawie numerów PR można odszukać odpowiednie warianty doboru amortyzatorów.

Tabliczka z danymi samochodu znajduje się z tyłu we wnęce koła zapasowego i w książce przeglądów serwisowych.

1BA = standardowy układ jezdny
1BB = układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni na rynek chiński
1BE = sportowy układ jezdny (obniżony o 20 mm w stosunku do 1BA)
1BD = sportowy układ jezdny S4
1BR = komfortowy układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni ( podniesiony o 13 mm w stosunku do 1BA)
1BV = sportowy układ jezdny (quattro GmbH)
2MC = standardowy układ jezdny (quattro GmbH RS 4)
2ME = sportowy układ jezdny (quattro GmbH RS 4)

* Zamontować zgodnie z przepisami i ustawić miernik; przestrzegać instrukcji obsługi producenta przyrządu.
* Różnica w głębokości bieżnika na jednej osi może wynosić maks. 2 mm.
* Przepisowe ciśnienie w oponach
* Zwrócić przy tym uwagę, aby podczas pomiaru ani wózek podnośnika, ani żadna z płyt obrotowych nie znajdowały się w położeniu krańcowym.
* Samochód nieobciążony
- Samochód nieobciążony to: waga samochodu gotowego do jazdy (całkowicie wypełniony zbiornik paliwa oraz zbiornik płynu układu mycia szyb i reflektorów, koło zapasowe, komplet narzędzi, podnośnik) bez kierowcy.

Koło zapasowe, komplet narzędzi i podnośnik muszą się znajdować w położeniu przewidzianym przez producenta.

* Samochód ustawiony swobodnie, wielokrotnie ugięty na zawieszeniu i ustabilizowany
* Sprawdzić zawieszenia kół, układ kierowniczy i drążki kierownicze pod kątem niedopuszczalnego luzu i uszkodzeń, w razie potrzeby naprawić.
* Przeprowadzanie kompensacji bicia obręczy kół: na skutek dopuszczalnego bicia osiowego obręczy może zostać przekroczona tolerancja dodatniej zbieżności kół. Nie można prawidłowo ustawić krzywej zbieżności bez kompensacji bicia obręczy.

 

 

Nastawy przednia oś

 

68900903.png

 

Nastawy tylna oś

 

b61o.png

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcino

Ostatnio ustawiałem zbieżność. Zawsze jeżdzę do aso, był problem z geometria z tylu. Zazwyczaj zakłady nie chcą ruszać bo rodzą się problemy. Ale u mnie się udało 41dc9e004e38ef52f4f365f97ed6676f.jpg

Tutaj jeszcze w trakcie ustawiania :)

83f20a1136ff53b50866438ee2de39a4.jpg

Z iPad poszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bongod

I jaka cena w aso?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcino

I jaka cena w aso?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

ja zapłaciłem 170 ,- ale nie ukrywam ze to cena była po znajomosci była by sporo większa ;)

Z iPhone poszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania