Skocz do zawartości
szustek

A4 B5 Błędne wskazanie temperatury

Rekomendowane odpowiedzi

szustek

Mam problem a mianowicie dzisiaj zauważyłem że wskazówka od temperatury silnika stoi w miejscu mimo przejechania sporej liczby km, na klimatroniku pokazuje mi temperaturę na kanale 51. (90stopni) a na kanale 49 30 stopni, jak wyłączę silnik i jeszcze raz wejdę w kanał 51 to pokazuje temperaturę 30 stopni lecz po chwili rośnie aż do 90 i tak zostaje a na 49 cały czas jest 30 stopni dodam że podpiąłem Vaga i ten nie pokazuję żadnego błędu silnika, może ktoś się spotkał z taką różnicą na klimatroniku i brakiem wskazania wskazówki od temperatury ??

 

wymieniłem czujnik ale problem pozostał, dodatkowo odpiąłem czujnik temperatury i ku mojemu zdziwieniu na kanale 49 dalej jest 30 stopni, na kanale 51 jest 30 stopni i wraz z czasem temperatura na tym kanale rośnie pomimo braku podłączonego czujnika  może ktoś się spotkał z takim przypadkiem

samochód audi a4 b5 1.8 ADR quattro

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jaki wymieniłeś czujnik? Są dwa w ADR, jeden podaje temp. do ecu i jest to czujnik temp cieczy g62(z tyłu silnika) 2 pinowy i drugi to czteropinowy (na dole chłodnicy) g2 i podaje on temp do zegarów. 

Teraz podpinasz vaga i jedziesz wg schematu 
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w bloku 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a. 
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2. 

 

Jeżeli wszystko posprawdzasz i wyjdzie Ci, że czujnik g62 i g2 są w porządku to padnięty jest termostat i kupujesz tylko i wyłącznie ori albo Wahler'a, nie oszczedzaj na tym bo chytry traci dwa razy. Nie polecam również zamienników czujników temp. febi itp. Też bym celował tylko w ori żeby zrobić to raz i mieć spokój na lata.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Z termostatem to jest loteria mi na dwa wahlery uznali reklamacje kupiłem oryginał i jest ok  fakt wahler kosztuje 30 zł a oryginał o 100 zł więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ja kupiłem wahlera i śmiga więc nie wiem czemu tak jest


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szustek

wymieniłem czujnik z tyłu bloku silnika ale u mnie jest on 4 pinowy, i z tego co się orientuje on daje sygnał do ECU i do zegarów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

dokładnie tak  robiłem kiedyś adr i czujnik walniety pokazywał na zimnym silniku -33 stopnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
3 godziny temu, szustek napisał:

wymieniłem czujnik z tyłu bloku silnika ale u mnie jest on 4 pinowy, i z tego co się orientuje on daje sygnał do ECU i do zegarów

no to masz uwalony termostat 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szustek

ale wydaje mi się że nawet gdyby był to termostat to temperatura chociaż trochę by się podniosła a nie na kanale 49 jest cały czas 30 stopni, zaś na kanale 51 rośnie do 90 lecz gdy wyłączę silnik i wejdę jeszcze raz na kanał 51 to tem. znowu rośnie pomału od 30 stopni do 90 także nie mam pojęcia czemu tak się dzieje może nowy czujnik tem. też jest zepsuty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Może byc i tak ze czujnik od nowosci nie działa za dobrze, mój febi g62 po odpaleniu na ciepłym lubi pokazac 95-100 stopni i po minucie wraca na miejscu mimo ze ma climatronicu stoi sztywno 90 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania