Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Rozpórka górna od A6 C5 do A4 B5

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Panowie, mam pewien dylemat odnośnie montażu rozpórki górnej od a6 c5, pomijam kwestie przycięcia i wywiercenia nowych dziur na mocowanie łapy bo to mam ogarnięte chodzi stricte o sam sposób montażu a mianowicie wyczytałem o trzech różnych sposobach i pojawia sie pytanie, który z nich jest najbardziej prawidłowy? 

1. Luzujemy śruby na kielichu, przód w góre i na kobyłki(koła nie dotykają ziemi), odkręcamy śruby, montujemy rozpórke, dokręcamy lekko śruby, opuszczamy auto i dociągamy wszystko.

2. Luzujemy śruby na kielichu, przód lekko podnosimy ale koła jeszcze dotykają ziemi, odkręcamy śruby, montujemy rozpórke, dokręcamy lekko śruby, opuszczamy i dociągamy.

3. Wszystkie w/w czynności robimy na kołach

Jedni twierdzą, że jedyny słuszny jest sposób drugi i tylko wtedy rozpórka w 100% spełnia swoją role. Z kolei inny gość był w jakimś renomowanym serwisie gdzie robią tylko Audi i twierdzi, że rozpórka musi byc montowana na kołach tłumacząc to tym że jej zadaniem jest działanie podczas "normalnej" pracy zawieszenia. Pierwsza metoda też z tego co wyczytałem jest przez niektórych negowana bo nie jest wiadome jak później porozkładają sie napręzenia na karoserii ale szczerze mówiąc w to najmniej wierze. Normalnie bym zrobił to tak jak opisane jest w punkcie pierwszym ale po przeczytaniu paru stron o montażu rozpórki nabrałem trochę wątpliwości.

/EDIT/

Podsumowując temat, wybrałem opcje nr 3 wywalając oczywiście podkładki spod śrub, bo w tym momencie łapa rozpórki przejmuje ich funkcje. Wsio jest ok, jakiś czas już tak jeżdze :-)

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania