Skocz do zawartości
bosman

A4 B5 Quattro - TORSEN

Rekomendowane odpowiedzi

bosman

Panowie jak ten napęd działa ?Cały czas sa zapiete tylne koła ?? Dlaczego gdy np. urwałem przedni przegub nie mogłem jechac ?? Tak to działa czy cos mam zepsute ?Albo na biegu moge normalnie tylnymi kolami krecic 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TyBucu

Odpowiadając wpierw na twoje pytanie odnosnie twojego napędu.
Urwanie jakiejkolwiek półosi w Q (z układem różnicowym torsen) rezultuje w dziurze przenoszenia mocy poprzez nie zapięty dyferencjał.
To normalny objaw. W haldexie występował by ten sam objaw, gdyż haldex wykorzystuje czujniki abs-u do monitorowania prędkosci osi oraz podłączenia tyłu.

Zauważ że jak kręcisz tylnym kołem to z drugiej strony koło kręci sie w drugą strone. To dzięki mechanizmie róznicowemu, aby zrozumiec dlaczego nie przekazuje mocy na przód zobacz film poniżej
 




Sam most rozdzielenia napędu znajdujemy w tylnej części skrzyni biegów i wygląda on następująco.


Audi-A4_Avant_3.2_quattro_2005_1024x768_

Jest to prosta konstrukcja wykorzystująca napięcia na układzie napędowym do dystrybucji aż do 3.5 mocy przełożeniowej pomiędzy przodem i tyłem.
 

 

Tu jest akurat pokazana centralna blokada dyferencjału w przypadku fwd, na tej samej zasadzie jednak dziala to u nas przód tył, a dyferencjały na poszczególne osie są otwarte, lecz w przypadku poślizgu jednego koła jest używany system EDS za pomocą ABS który blokuje koło które nie ma przyczepności dzięki czemu moc podawana jest na koła które są przyczepne.


Jeżeli chodzi o haldex jest to niestety tylko i wyłącznie napęd dołączany czasowo za pomocą sprzegła elektromagnetycznego który załącza tylną oś w przypadku stwierdzenia uślizgu jednej z osi.

Edytowane przez TyBucu
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

Extra odpowiedź kolego , masz wielkie piwo  , ale mam jeszcze jedno pytanko . Mam taki podjazd pod brame taki pod górke i z kraweżnikiem.... i zawsze jade od dołu (od lewej ) i tylne koło czasami zaroluje to rozumiem , ale ostatnio próbowałem sie złożyć od góry ( od prawej) tak bardzo ostro trzeba sie złożyć w prawo , przód wyjechał i jak tył zaczął wyjeżdzac to tak jak by tylne koło było w górze i sie krecilo i nie wyjechałem .... musiał cofnąć i inaczej to zabrać... to mnie ciekawi..... Czy było takie przełamanie że prawe przednie było w górze i prawe tylne .... Wytłumacz mi to..... jak czegoś nie rozumiesz pytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TyBucu

ABS sprawny?
Podłącz vaga i sprawdz czy nie ma błedu jakiegoś czujnika, w takich sytuacjac EDS powinien wyłapać większą prędkość obrotową jednego koła i zablokować go hamulcem. Słychać wtedy takie charakterystyczne tststststs z okolic pompy abs.
Jezeli wszystko jest w normie to sprawdziłbym czy hamulec na tym kole w ogóle działa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman
Dnia 17.08.2016 o 12:51, TyBucu napisał:

ABS sprawny?
Podłącz vaga i sprawdz czy nie ma błedu jakiegoś czujnika, w takich sytuacjac EDS powinien wyłapać większą prędkość obrotową jednego koła i zablokować go hamulcem. Słychać wtedy takie charakterystyczne tststststs z okolic pompy abs.
Jezeli wszystko jest w normie to sprawdziłbym czy hamulec na tym kole w ogóle działa....

hm powiem Ci tak , że wtedy co mi sie tak stało , abs nie działał , bo był padniety sterownik.. Teraz jest naprawiony ale nie sprawdzałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

Po naprawie sterownika ABS - EDS DZIAŁA - MOZNA SIE CIESZYC Z PRZYJEMNOŚCI JAZDA QUATTRO

Edytowane przez bosman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ile taka naprawa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

150zł - poprawienie elektroniki w sterowniku . 2 lata gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania