Skocz do zawartości
MariuszKoz

A4 B6/B7 Znikający olej a4 b7 1,6 ALZ

Rekomendowane odpowiedzi

MariuszKoz

Panowie, ubywa mi olej w silniku w ilości zatrważającej. Myślę, że wlałem ponad 0,5 l na 500 km. Nic nie widać pod autem, aby ciekło (inna sprawa, to mam osłonę). Płyn chłodniczy w porządku. Auto nie dymi ani trochę.  Miałem poprzednio olej castrol, wymieniłem na Motul. Bez zmian. Zdaję sobie sprawę, że to pewnie pierścienie, ale auto ma dopiero 125 tys km. Kupione w polskim salonie i odkupione przez mnie od osoby z rodziny, która go kupiła w salonie.  Gdzieś w internecie ludzi pisali, aby zrobić mu dobrą płukankę silnika z pomocą chemii i potem wymienić olej. Wiele jest też opinii, że powodem może być odma i w tym silniku - część, która nazywa się ezektor (mam nadzieję, że dobrze napisałem). 

Samochód sprawdzali komputerem i żadnych nieprawidłowości. Było sprawdzane ciśnienie w cylindrach i wszędzie jest wzorowe.

Macie jakieś sugestie? Bo jakoś odciągam ten remont silnika mając nadzieję, że coś może uda się bez tego zdiagnozować i naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Tak wygląda ⤵

58c5f1b6ccdf124bmed.jpg

 
___________________ 

 

 
dodano minutę później  
 
 

A tak ma przypuszczać powietrze.⤵

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3DMxFEAy4-Zf0&ved=0ahUKEwj4_YyIicnOAhUsEJoKHUCrBvIQtwIIGjAA&usg=AFQjCNHbskqBk6T69Am1KxPQ3mlX5exdrQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Dzięki. Czy to ustrojstwo może odpowiadać za znikanie oleju? 

Wspomniałem o tym mechanikowi jakiś miesiąc temu i  sprawdził podciśnienie (pompował hamulec przy wyłączonym silniku  aż ten stał się twardy i po włączeniu silnika, pedał mu zszedł w dół). Stwierdził, że jest podciśnienie więc ezektor też jest sprawny. Nie wyciągał go i nie "przedmuchiwał".

Nowy ezektor do tego silnika kosztuje 120 zł w ASO więc to żaden koszt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A co jak jest sprawny ? Szkoda kasy.

Wyciągnij swój i sprawdź czy przepuszcza i zasysa powietrze jak na filmie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
2 godziny temu, MariuszKoz napisał:

Dzięki. Czy to ustrojstwo może odpowiadać za znikanie oleju? 

Ezektor wspomaga odpowietrzenie m.in skrzyni korbowej silnika i jest częścią instalacji podciśnieniowej wraz z odmą, którą uchodzą wszystkie gazy wytworzone w procesie spalania mieszanki. Czyli tak jak kolega Jacek wyżej wspomniał do sprawdzenia masz drożność ezektora i odmy olejowej bo jeśli jedno i drugie zapchane to ciśnienie powstające w silniku będzie wywalać olej w najsłabsze punkty m.in sporą ilość w dolot(w niektórych przypadkach nawet spod korka wlewu oleju) i tam olej razem z mieszanką paliwa i powietrza będzie sie spalał. Jak zrzucisz kolektor ssący to zobaczysz jak to wyglada, powinno być suchutko w środku.

Jeśli jednak jedno i drugie będzie drożne no to wziąłbym się za uszczelniacze zaworowe, znajdz sobie warsztat gdzie zrobią Ci to bez zrzucania czapki, w głowicy 8v nie powinno być problemu z tym. I myślę, że to powinno pomóc bo nie chce mi sie wierzyć, że przy 125 tyś ori przebiegu pierścienie zgarniające się zapiekły, chyba że rzeczywiscie był tam od początku lany jakiś szit minerał czy coś w ten deseń to wtedy rzeczywiście mogło by tak być a wiem, że ludzie na takich słabych i "bezobsługowych" silnikach lubią oszczędzać na każdej częsci to czemu nie mieli by kupic za 50zł 5 litrów minerału :kwasny: powodzenia 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Uszczelniacze zostały wymienione. Niestety, kompletnie nic to nie dało.

Oglądając silnik z każdej strony nie widać żadnych oznak wywalania oleju.

Czy kolektor ssący sam ściągnę czy lepiej bo mechanika? Nigdy tego nie robiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Zaczni od sprawdzenia droznosci odmy i ezektora, jesli one beda zawalone syfem wtedy zwalasz kolektor i jesli jest tam olej to masz przyczyne jego ubywania. Jesli ezektor z odma sa drozne nie ma co nawet kolektora zrzucać, wtedy wymiana pierscieni zgarniajcych Cie jedynie ratuje. Tak kolektor sciagniesz bez problemu 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Spróbuję zdemontować te wszystkie przewody/rury odmy i zobaczę. Tam jeszcze są wszędzie oryginalne opaski, więc pewnie do wyrzucenia. Dzięki za radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Panowie, jeszcze jedna rzecz, którą sobie teraz uświadomiłem i być może ma związek. Otóż samochód po dobrym nagrzaniu i kiedy pracuje na wolnych obrotach potrafi w dość specyficzny sposób szarpnąć. Czuć to wyraźnie siedząc w fotelu. I wtedy delikatnie też skacze wskazówka obrotomierza w bardzo niewielkim zakresie. Mechanik jakiś czas temu powiedział mi, że być może jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym, ale jest problem z odmą.

Tak czy siak, chyba muszę zacząć od odmy zanim wezmę się za remont silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Jeśli by odma była niedrożna to może szarpać. Zacznij od jej sprawdzenia.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
9 godzin temu, jacek70 napisał:

Jeśli by odma była niedrożna to może szarpać. Zacznij od jej sprawdzenia.

Za szarpanie bym winił, którys z elementów aparatu zapłonowego a nie odme ewentualnie łapie lewe powietrza czyli np. uszczelka pod kolektorem ssącym jak kolega wspomina.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Całkiem możliwe ale trzeba sprawdzać wszystko po kolei. A już się tego nazbierało.☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Aparat zapłonowy był wymieniony (cewka + przewody+ świece: wszystko kupiłem Beru). Będę wiedział, co się dzieje z odmą za kilka dni, bo umówiłem się z mechanikiem, aby mi to wszystko posprawdzał łącznie z kolektorem ssącym.  Pytanie - czy po odkręceniu kolektora warto od razu wymienić uszczelką na nową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Tylko nową!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Dzięki. Właśnie się dowiedziałem, że tutaj są 4 uszczelki. Nie wiem, ile kosztują oryginalne i czy warto w nie inwestować, ale w jakimś sklepie internetowym zaoferowano mi komplet uszczelek w cenie 48 zł/ komplet. Niestety nie wiem, jakiej firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Radziłbym brać albo ori albo poszukac z Victor-Reinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Oryginał to 39 zł za sztukę. I pewnie wezmę je. Ale koleś z serwisu mnie zagiął, bo zapytał co z uszczelką boczną? Powiedział, że kolektor ma 4 standardowe uszczelki + uszczelka boczna. Też ją trzeba kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Nie zawadzi - jak wszystko to wszystko . A nawet jeśli to będzie na przyszłość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Dzisiaj w końcu mechanik wymienił mi uszczelki pod kolektorem. Powiedział, że kolektor był cały w oleju. Dodatkowo wymienił ezektor w obwodzie odmy i przeczyścił odmę.  Pojeżdżę i zobaczymy, jak to będzie teraz wyglądać. Póki co - dzięki za wszystkie rady. Oby to był problem w odmie :-)

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Czyli trafnie z Jackiem postawiliśmy diagnoze, niech służy. Obserwuj pobór oleju i daj znać. Z ciekawości ile policzył za taki zabieg?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

ezektor - cena w ASO 120 zł, uszczelki pod kolektor Victor Reinz - 4 x 19 zł, uszczelka pod kolektor od strony przepustnicy (dostępna tylko w ASO) - 42 zł.

wymiana wszystkiego u mechanika - 170 zł

  • Poparcie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Panowie, odgrzebię temat. Otóż, jakiś czas temu mechanik oprócz kilku innych drobiazgów, miałem naprawioną odmę. Została wymieniona rura z odpowietrznikiem (okazało się, że już poprzedni właściciel miał z nią problem i ja po prostu próbował kleić) oraz ezektor. Od razu zmniejszył się pobór oleju. Problem w tym, że pół roku po naprawie auto zaczyna się zachowywać identycznie. Znowu poszarpuje na wolnych obrotach i chyba zaczyna brać więcej oleju. Zwłaszcza kiedy jadę w trasie. Wygląda jakby znowu był problem z odmą. Oczywiście, oddam auto pod koniec tygodnia do mechanika, ale Waszym zdaniem - co może być przyczyną, że wraca temat odmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

W zasadzie to trzeba  znowu  wszystko sprawdzać. Odmę, ezektor, uszczelki itd. Możliwe że coś zatkany i nie chodzi jak powinno lub odwrotnie czyli nieszczelne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MariuszKoz

Czy jakikolwiek problem z odmą może mieć wpływ na zwiększone dymienie na biało? Zauważyłem u siebie takie zjawisko i to typowy biały dym. Nie jest to płyn chłodniczy, bo od ponad 10 tys utrzymuje się na stałym poziomie. Zatem dostaje się jakaś woda/wilgoć do silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ten dym to na zimnym czy na ciepłym silniku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania