Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

qba__

Witam Panowie. 

Zacznę może od tego:

A6c6 avant 2007 2.0 tdi 103kw 140km BRE

Jest taki oto problem. Gdy auto jest zimne pracuje nierówno, obroty skaczą, trzepie całą kastą, raz nawet się zadlawil i zgas po wyjeździe z garażu. Dodam JeszcE ze garaż ogrzewany pod domem. I dzieje się to nawet prZy takich temperaturach jak dziś (30 stopni). ostatnio po włączeniu zapłonu zaczęła mi mrugać kontrolka od świec zarowych i gaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu i załączeniu to ponownie. Potrafi nawet mrugać przy odpalonym silniku.

Takie pytanie do ekspertow: swiece mogą być przyczyną nierównej pracy? (dodam ze jak temperatura silnika sie unormuje to silnik chodzi jak zegarek.) Co oznacza mruganie tej kontrolki? Jeśli mam zmieniać swiece to jaką firmę polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

nierówna praca zimnego silnika może być spowodowana świecami żarowymi ale przy niskich temperaturach , przy takich jak teraz nie ma szans , świece nawet mogę się nie uruchamiać... mruganie kontrolki może oznaczać sporo rzeczy np zapchany DPF... trzeba by podłączyć kompa i popatrzeć... szklana kula i herbaciane fusy nic nie mówią w tym przypadku :biggrin:

Edytowane przez Dziadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Przy tej temperaturze zewnętrznej świece nie mają wpływu na prace silnika po odpaleniu. Na początek podłącz kompa i zobacz czy są jakieś błędy. Zerknij też na temperaturę silnika w blokach pomiarowych przed odpaleniem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi78

Świece jak najbardziej do weryfikacji.... Myślę że Beru są ok

wykręcone z betoniarki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Na moje jak świece by się kończyły to raczej miał byś problem w ogóle z zapaleniem auta. W silnikach diesla jak wszyscy wiemy jest zapłon samoczynny, raz komora dostanie temperature od świec zapala się mieszanka pod wpływem ciśnienia jakie wytwarza tłok w GMP i ciepła. Później już ciepło wytwarzane jest przez sam proces spalania i tak w koło macieja.

Pamiętam, że jak 1.9 słabo kumplowi palił i chodził nie równo jak był zimny to coś majstrował przy kącie wtrysku? Jeśli sie myle to poprawta mnie :co:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qba__
11 minut temu, Dziadek napisał:

nierówna praca zimnego silnika może być spowodowana świecami żarowymi ale przy niskich temperaturach , przy takich jak teraz nie ma szans , świece nawet mogę się nie uruchamiać... mruganie kontrolki może oznaczać sporo rzeczy np zapchany DPF... trzeba by podłączyć kompa i popatrzeć... szklana kula i herbaciane fusy nic nie mówią w tym przypadku :biggrin:

DPF nie ma swojej kontrolki w tym modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jakby dpf by był zapchany to zapewne check by sie palił 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qba__

Tak czy siak to fura i tak musi trafić na kilka dni do mechanika z kompem bo zanim do niego dojadę to wszystko się unormuje i i tak nic nie wykaże - tak mi do wydaje. A o powiazaniu swiec i nierownej pracy mówił mi właśnie kolega który kształci się w zawodzie mechanika i pierwsze co kazał je sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek
38 minut temu, Rafi78 napisał:

Świece jak najbardziej do weryfikacji.... Myślę że Beru są ok

wykręcone z betoniarki
 

Rafałek nie przy tych temp , nie maja kompletnego wpływu na odpalanie gdy jest ciepło , czujnik temperatury jak cwiara zauważył jak najbardziej może być walnięty i wtedy wszystko źle jest dawkowane bo komp opiera się na nieprawdziwych danych...

 

25 minut temu, uszol napisał:

Jakby dpf by był zapchany to zapewne check by sie palił 

 napisałem że może to być sygnalizowane cos z dpf poprzez kontrolkę świec żarowych , bez kompa nie wywróżysz ...

 

26 minut temu, qba__ napisał:

DPF nie ma swojej kontrolki w tym modelu?


nie kojarzę żeby była ale głowy nie dam

Edytowane przez Dziadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi78

Bartek racja, nie przy tych temperaturach takie objawy

wykręcone z betoniarki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A ja bym zaczął po staremu czyli komp i błędy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qba__
32 minuty temu, Dziadek napisał:

Rafałek nie przy tych temp , nie maja kompletnego wpływu na odpalanie gdy jest ciepło , czujnik temperatury jak cwiara zauważył jak najbardziej może być walnięty i wtedy wszystko źle jest dawkowane bo komp opiera się na nieprawdziwych danych...

 

 napisałem że może to być sygnalizowane cos z dpf poprzez kontrolkę świec żarowych , bez kompa nie wywróżysz ...

 


nie kojarzę żeby była ale głowy nie dam

Czy jeśli będzie walniety ten czujnik to komp to wychwyci? Jeśli nawet na kontrolkach i w fisie wszystko bedzie ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Błędu od czujnika może nie pokazać. Na zimnym silniku przekręcasz zapłon, łączysz się z kompem i w wartościach mierzonych sprawdzasz temperaturę. Ma być zbliżona do temperatury otoczenia. Jeśli jest sporo nizsza lub wyższa to czujnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Powinien pokazać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek
34 minuty temu, jacek70 napisał:

Powinien pokazać.

:036:

Błędy od czujnika nigdy w życiu nie widziałem , trzeba sprawdzić tak jak Cwiara opisał wyżej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Miałem na myśli - błędy powinien pokazać. Czujnika nie pokaże no chyba że czujnik nic nie mierzy to być może wtedy. Czujnik można sprawdzić omomierzem , ale nie pamiętam jakie powinny być prawidłowe wartości. Gdzieś tam mam zapisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
goldi

czujnik temperatury do sprawdzenia na zimnym silniku i swiece rano gdy jest 10 - 12 stopni przy spalonych świecach może rzucać silnikiem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qba__

Witam Panowie. 

Karawan odwiedził elektryka i wyszło dlaczego mryga kontrolka od świec. 

Błąd P3102 Silnik klapy kol.ssacego - brak sygnału.

Ten błąd pojawia się tylko raz na zimnym silniku i tak jak wcześniej pisałem po kolejnym odpaleniu znika i już go niema. 

Ta klapka może się zacinac i później pracować normalnie? Dodam że nie zauważyłem jakiegoś większego spalania i dymienia z rury jak to na innych forach wyczytałam przy tym błędzie. Nie ma także szarpania na biegu. 

Co do szarpania to powiedZiał że mogą już siadać pompowtryski (dołączam foto z diagnozy) Ale jak silnik się rozgrzal to już były w normie. 

Dodam jeszcze tylko co ostatnio zauważyłem. Otóż tak jak pisałem kiedyś silnik szarpie na biegu jalowym gdy jest zimny ale jak wylacze Klime to szarpanie ustaje...

Sprawdził niby czujnik temeratury na zimnym silniku i też jest niby ok...

20160915_120706.jpg

20160915_120833.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Oczywiscie że klapa sie może zacinać i raz działać normalnie a raz wywalać błędy. Częstym zabiegiem jest usuwanie  klap w kolektorze oraz w programie w ecu silnika. No chyba że wymiana kolektora z klapami, bo same klapy nie występują jako część. 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qba__
Dnia 16.09.2016 o 20:48, CWIARTEK napisał:

Oczywiscie że klapa sie może zacinać i raz działać normalnie a raz wywalać błędy. Częstym zabiegiem jest usuwanie  klap w kolektorze oraz w programie w ecu silnika. No chyba że wymiana kolektora z klapami, bo same klapy nie występują jako część. 

Usuwanie klap? To za co ona jest odpowiedzialna ze można ją sobie od tak usunąć? Silnik o tym zabiegu nie będzie gorzej pracował ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klysek

1. Do czego służą klapy?
W zależności od konstrukcji silnika klapy mogą pełnić następujące funkcje:
- współpracują z układem EGR
- poprawiają elastyczność silnika w określonym zakresie obrotów
- redukują zjawisko turbo dziury
- zabezpieczają silnik przed „rozkręceniem się” na ekstremalnie wysokie obroty w razie awarii turbosprężarki
- łagodzą wibracje silnika podczas jego wyłączania

2. Typowe usterki klap
- Z biegiem lat oski na których zamocowane są klapy wycierają się i kolektor traci szczelność. Ma to negatywny wpływ na pracę silnika i może być przyczyną zapalania się kontrolki check engine. 

- Klapy mogą blokować się w jakimś położeniu, co zaburza prace układu dolotowego, powoduje spadek mocy i zapalnie się kontrolki check engine.

- Klapy mogą obluzować się, a ich fragment może zostać zassany przez silnik, co zwykle prowadzi do uszkodzeń układu zaworowego (zazwyczaj dzieje się to wtedy, gdy klapy zatną się w pozycji przymkniętej, a silnik pracuje pod obciążeniem i wzrasta ciśnienie doładowania). 

3. Rozwiązanie pierwsze: wymiana kolektora
Najłatwiej i najlepiej wymienić zużyty kolektor na nowy. Problemem jest oczywiście jego cena. W większości przypadków nowe kolektory dostępne są wyłącznie „w oryginale” i zazwyczaj tylko w ASO. Ceny – od 2 tys. zł w górę. Czasem oczywiście trafiają się okazje w internecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Jeżeli chodzi o klapy w trójmieście chłopaki ogarniają ten temat i robią już ulepszone z metalowymi cięgnami cena o ile pamietam około 1200 zl


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qba__

Na allegro znalazłem najdroższy kolektor  pod swój silnik tj.BRE za 166zl plus prEsylka. Nie ma tragedi chyba co?

A wracając do tego co kolega wladi napisał o tym prZerabianu kolektora i ulepszaniu ciegien. O co dokladnie tam chodzi? Nie ukrywam ze pracuje przy obrabiarkach cnc i jeśli można coś tam dorobić żeby naprawić ten feler to bym się na to pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Chodzi o to że cięgno jest plastikowe i z biegiem czasu się wyrabia i powstaje luz przez co komp wykrywa usterkę w sterowaniu. Metalowe cięgno jest odporne na takie wyrabianie. W GD firma AZ  Auto Serwis i ile pamiętam robią takie rzeczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania