sycuu 0 #1 Napisano 30 lip 2017 10:41:43 Witam. Panowie mam mały problem z moim audi, otóż w piątek wychodząc pracy, wsiadam, odpalam i słyszę dziwne dźwięki dochodzące z komory silnika. Podnoszę maskę, silnik się cały telepie i chodzi jak diesel. Nie wiedząc o co chodzi powoli wracam do domu i podpinam pod komputer i wyskakuje błąd: Cytuj 17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction Dodam że rano jeszcze jak odpalałem silnik chodził bardzo dobrze i dlatego niedopuszczając myśli o napinaczu i łańcuchu zaczynam od sprawdzenia owego czujnika, na forum a6 wyczytałem że te czujniki albo działają dobrze albo w ogóle. Do czujnika idą 3 przewody masa, sygnał, zasilanie i sprawdza się go następująco: Cytuj Pin 3 do masy - ma być 0 Ω Pin 1 do masy - ma być min 9 V. Możesz jeszcze się wpiąć równolegle w obwód diodą LED i sprawdzić czy podczas pracy silnika dioda miga i porównać ją z drugim czujnikiem (intensywność migania). U mnie wyniki są następujące: 0.05 Om i na zasilaniu ma prawie 5V a nie 9? Podpinam diodę i po rozruchu silnika dioda miga bardzo szybko i intensywinie, tak więc porównuję wyniki z drugim czujnikiem na drugiej głowicy i wyniki takie same tzn 0.05 om i prawie 5v na zasilaniu oraz dioda tak samo miga :S Podpinam się komputerem i mam dodatkowo oprócz błędu 17930 błąd lambdy: Cytuj 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 008 - Implausible Signal. Pojechałem na szrot i dorwałem czujnik, podmieniłem czujnik o identycznych numerach ( w ogóle taki sam szedł do 1.8T / 1.8 / 1.6 i pewnie wielu innych ) i nic absolutnie żadnej zmiany w pracy silnika. Dodatkowo na tym czujniku z szrotu wywalało mi inny błąd: Cytuj 17755/P1347/004935 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl. + powyższy lambdy non stop. Więc uznałem że ten czujnik jest popsuty gdyż po włożeniu mojego ponownie powyższy błąd już się nie pojawił.. Zrobiłem wczoraj też parę logów dynamicznych (robiąc przy tym około 30-40 km) i żaden błąd po tym nie wyskoczył, silnik po nagrzaniu nie chodzi już tak bardzo dieslowato (coś tam delikatnie słychać) ale nadal trzęsię się razem z wydechem jak by zaraz miał wyskoczyć, spadków w mocy dużych nie odczuwam. Logi jakie poczyniłem: 02+03+020: http://vaglog.pl/log-002_003_020_4gSE2R.html 031+032+033 http://vaglog.pl/log-031_032_033_zhXCG.html 090+093 na wypadek jak by rozrząd przeskoczył: http://vaglog.pl/log-090_093_uG8797.html Nie wiem czy dobre grupy dobrałem na swój problem, jeżeli trzeba jakieś dodatkowe logi to zrobie oczywiście, liczę na waszą pomoc Panowie co z tym fantem zrobić... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #2 Napisano 31 lip 2017 08:59:39 (edytowane) Świece kiedy zmieniałeś? Możliwe, że jakimś cudem do świec wleciał olej i będzie Ci telepało ;/ Pierwszy błąd mówi o błędzie wałka rozrządu, może się rozrząd przestawił, od grupy 090 sprawdza się rozrząd ale to już musi ktoś bardziej zaawansowany Ci powiedzieć. Załączam podpowiedź na co ewentualnie możesz zwrócić uwagę. http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwiki.ross-tech.com%2Fwiki%2Findex.php%2F17930%2FP1522&sandbox=1 Edytowane 31 lip 2017 09:02:31 przez k232 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #3 Napisano 31 lip 2017 09:26:19 Głowica od strony kierowcy, trzeba zrzucić dekiel i przede wszystkim sprawdzić czy znaki sie pokrywają i tak jak na ryc. a15-0212 czy jest 16 ogniw znaku do znaku na kole zębatym. Dwa sprawdzić napięcie łańcucha. Nie powinien się uginać więcej niz 2-3mm. A trzecia sprawa to sprawdzić stan ślizgów, szczególnie dolnego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #4 Napisano 31 lip 2017 17:45:35 Michał tak jak gadaliśmy przez tel. będę w piatek to podmienimy czujnik i zobaczymy co i jak, chociaż i tak myślę że to nie wiele pomoże, niby z logów wychodzą zapłony wzorowe ale dla pewności możesz wykręcić świeczki i sprawdzić ich stan. Coś mi się wydaję że trzeba będzie zrzucić pokrywę i się przyjrzeć temu co kolga @uszol pisał - pozatym i tak masz uszczelke pod napinaczem i pokrywą do wymiany więc od razu się załatwi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sycuu 0 #5 Napisano 31 lip 2017 18:30:02 (edytowane) Tak się zrobi Tomek. Panowie byłem dzisiaj u mechanika który dosyć dobrze zna się na silnikach. On twierdzi że łańcuch i napinacze są raczej w porządku. Nie słychać w ogóle łańcucha i wcześniej nie występowały żadne objawy jako on miałby się w jakiś sposób zacząć zużywać tak więc według mnie mało prawdopodobne że tak nagle się spier.. Sprawdzał mi również stan paska rozrządu i tych kół zębatych i też odrzucił (na razie) opcje jakoby rozrząd przeskoczył. Według niego wygląda to jakby niechodził na jeden cylinder albo nie do końca dopalał dawkę na nim co potwierdzałby błąd lambdy i od tego według niego powinieniem zacząć sprawdzać. Zamówiłem sobie manometr do sprawdzania sprężania na poszczególnych cylindrach (w mieście mam 5 - 6 sklepów motoryzacyjnych lecz niestety żaden nie był wyposażony w taki sprzęt) na allegro, samochód drugi mam tak więc audi do środy przestoi, a w środę sprawdzam aparat zapłonowy i kompresję. Jeżeli to nie wykaże problemu, to tak jak Tomek mówisz podmienimy czujnik dla pewności i na weekendzie zrzucam pokrywę, choć nie wydaję mi się że napinacz powiedział dowidzenia ale uszczelkę i tak trzeba zmienić ___________________ dodano 2 minuty później Świece zmieniałem na jesieni w tamtym roku, od tego czasu zrobiłem niecałe 8-9 tyś. Będę sprawdzał .. Edytowane 31 lip 2017 18:34:52 przez sycuu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sycuu 0 #6 Napisano 7 sie 2017 14:50:22 Panowie winowajcą okazał się napinacz łancucha, a w sumie to ślizgi (dolnego to właściwie już nie było), teraz interesuje mnie jedna sprawa czy jest jakaś różnica, albo inaczej czy napinacz z prawej głowicy do lewej podejdzie? Budowa napinacza z prawej strony i lewej jest taka sama w każdym bądz razie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #7 Napisano 7 sie 2017 18:35:16 (edytowane) Czyli dobrze typowalem napinacze powinny pasowac zamiennie na glowicach. Rzuce okiem na etke i dam znac czy maja te same numery dla pewnosci. Edytowane 7 sie 2017 18:35:54 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sycuu 0 #8 Napisano 7 sie 2017 20:13:21 (edytowane) Nr. lewego 078109087C Nr, prawego 078109088C Znalazłem aukcje na allegro napinacz z silnika od A6 BDV, w opisie miał napisany nr. lewego napinacza i na zdjęciach też ale w opisie aukcji czego nie dopatrzyłem nr. prawego i ciekawe jaki przyśle bo na sprzedaż miał dwa z łancuchami, a został mu jeden. Zdjęcie było też przebiegu samochodu niby tylko 78 tyś. i widzę spore prawdopodobieństwo że to prawda, bo na innych aukcjach napinaczy te ślizgi były sporo bardziej "wyślizgane" od tego. I to napinacz z łańcuchem z przebiegu 78 tyś za marne 200zł, więc myślę że warto zaryzykować / sprawdzić czy podejdzie, a w razie czego odeślę Oczywiście nr. lewego pokrywa się z moim napinaczem Aukcja jakby ktoś chciał rzucić okiem http://allegro.pl/show_item.php?item=6910117235&snapshot=MjAxNy0wOC0wNlQxOToyNjowMFo7YnV5ZXI7YzIzNTg2MzI3YjMyYWNlNjJiNDU2NTNiOGU1Mjc3ZGU0ZDA1ODFhNGI2NjYwZTJkZTJjZWFkMmFmMzExOTIwMA==#thumb/1 Edytowane 7 sie 2017 20:18:03 przez sycuu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #9 Napisano 7 sie 2017 20:23:21 (edytowane) To daj znać czy prawa/lewa pasuja zamiennie bo sam jestem ciekaw ale jak maja numery różne chyba nie bardzo Jak masz foto uszkodzonego napinacza to wrzuć. Edytowane 7 sie 2017 20:24:28 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sycuu 0 #10 Napisano 7 sie 2017 20:51:06 (edytowane) Generalnie napinacz pracuje normalnie, jedynie widać co łańcuch mu wyrządził, a głównym sprawcą zamieszania były ślizgi jak widać na załączonym obrazku, a właściwie to co z nich zostało. Tomek zdjął pokrywę ja dotknąłem łańcucha aby sprawdzić jego napięcie, a kawałek ślizgu odpadł tak po prostu Reszty nie znaleźliśmy pewnie spoczywa już na dnie miski. Przyglądałem się głowicą lewej i prawej i jak obróci się jedną w płaszczyźnie poziomej o 180 stopni to wszystko jest w tym samym miejscu na jednej i drugiej, jeżeli rozstawy śrub się pokrywają i wszystkie inne wymiary - będzie dobrze. Różnica może być w cewce ale z tego co widzę można ją zdemontować i podmienić w razie czego od mojego. Jestem pełen optymizmu że się uda! Edytowane 8 sie 2017 06:57:57 przez sycuu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sycuu 0 #11 Napisano 8 sie 2017 16:07:53 "Niestety" nie przekonamy się czy napinacz z prawej będzie pasował do lewej bo przyszedł ten odpowiedni - do lewej głowicy w naprawdę świetnym stanie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #12 Napisano 8 sie 2017 18:13:10 będziemy składać w piątek i mam nadzieje że V-ka ładnie do nas się odezwie, bez klekotu ;P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #13 Napisano 12 sie 2017 00:13:59 jesteśmy po wymianie napinacza a czkolwiek misja zakończona nie powodzeniem - audi kręci ale nie odpala, nie wiem czy coś źle złożyliśmy czy uszkodzone ślizgi załatwiły zawory. Zrobiliśmy to w następujący sposób przed zdjęciem czegokolwiek zrobiliśmy znaki w następujących miejscach: tj. 1. na wale + na pasku + na bloku silnika 2. koło od strony pasażera + pasek + osłona 3. koło od strony kierowcy + pasek + osłona poluzowaliśmy napinacz paska i zrzuciliśmy pasek TYLKO z głowicy kierowcy, resztę pozostawiając bez możliwości przeskoczenia. następnie wyciągneliśmy wałki,łańcuch, napinacz, złożyliśmy na nowych gratach pamiętając o znakach na wałkach i i 16 ogniwach łańucha pasek złożony na znakach , po pełnym obrocie wałem znaki zawsze wszędzie się pokrywają (czyt. na wale, kołach i wałkach na obu głowicach) Wg mnie wszystko złożone prawidłowo, ale niech ktoś się wypowie na ten temat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #14 Napisano 12 sie 2017 01:52:21 (edytowane) Wycisneliście olej z popychaczy? Jeśli nie to przez to zawory mogą być podparte i będzie problem z rozruchem ze względu na brak kompresji. Ile razy wałem obracałeś? Jeśli tylko raz to mało 2 obroty wału to 1 cykl pracy w czterosuwie, dopiero po tym powinieneś sprawdzić czy znaki się pokrywają. Zacząłbym od zmierzenia kompresji. Edytowane 12 sie 2017 01:57:17 przez uszol 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #15 Napisano 12 sie 2017 05:55:47 Oleju nie wyciskalismy. Walem obracalismy kilka razy w prawa strone, nie liczylem ale ok 10.razy napewno. Co najlepsze podczas proby uruchomienia silnika nie bylo zadnych nie pokojacych głosów, z tym ze audi odpalalo i chodzilo 2 - 3 sekundy tak jakby na 3 gary. Teraz podczas krecenia rozrusznikiem cos pyka tak jakby zawor. Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #16 Napisano 12 sie 2017 12:11:44 No to macie winowajce. Zawory beda podparte. ___________________ dodano 2 minuty później Cholera wie czy nie pokrzywilo zaworow przez to Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #17 Napisano 12 sie 2017 20:17:01 Rozebralismy wszystko jeszcze raz oleju w popychaczach praktycznie brak. Winowajca okazal sie delikatnie zle ustawiony rozrzad zlozylismy na znakach lecz nie uruchomilisny auta bo obrobila się sruba ktora trzyma rolke napinajaca, trzeba teraz kombinować z redukcji i bedziemy odpalacWysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka ___________________ dodano 39 minut później Chociaz mysle ze przed odpaleniem sprawdzimy kompresję Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #18 Napisano 15 sie 2017 21:53:13 kompresja sprawdzona jest OK. Audi odpaliło ma się dobrze, moc trzyma także jest dobrze. Michał jeszcze wrzuci logi 090 093 - niech ktoś sprawdzi - bo wg mnie jest w porzadku a czykolwiek nie ogarniam wszystkich logów co i jak. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sycuu 0 #19 Napisano 16 sie 2017 06:10:40 Uprzedził mnie Tak więc audi odpaliło, cała zasługa w tym Tomka podrzucam logi grup 90+93 jeżeli ktoś może sprawdzić http://vaglog.pl/log-090_093_08BRD5.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach