Skocz do zawartości
torgal

A4 B6 Katalizator czy sonda?

Rekomendowane odpowiedzi

torgal

Czołem !!!!

Mam taki bład:

16805 -  Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
            P0421 - 002 -  Lower Limit Exceeded

 

Jest to związane z katalizatorem. Chciałem wymienić katalizator, ale gdzieś czytałem ze to może  być spowodowane również sondą za lub przed katalizatorem. Jak sprawdzić czy to sonda czy to faktycznie KAT. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Widzę że nikt nie odpowiedział więc może ja : 

Błąd o którym piszesz wywala zazwyczaj przy kacie ale były przypadki że też przy drugiej sondzie.  

Wszystko zależy od tego co chcesz mieć. Jeśli planujesz wywalić kąta to spoko. Wycinać wspawujac przelot, sondę wyłączasz programowo i po sprawie. Jeśli chcesz mieć kata to już gorzej. Trzeba wymontować kąta i zobaczyć w jakiej jest kondycji . Jeśli zatkany to szukaj innego , jeśli drobny to możn dać emulator sondy 2 lub nową sondę.  

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
5 godzin temu, jacek70 napisał:

Widzę że nikt nie odpowiedział więc może ja : 

Błąd o którym piszesz wywala zazwyczaj przy kacie ale były przypadki że też przy drugiej sondzie.  

Wszystko zależy od tego co chcesz mieć. Jeśli planujesz wywalić kąta to spoko. Wycinać wspawujac przelot, sondę wyłączasz programowo i po sprawie. Jeśli chcesz mieć kata to już gorzej. Trzeba wymontować kąta i zobaczyć w jakiej jest kondycji . Jeśli zatkany to szukaj innego , jeśli drobny to możn dać emulator sondy 2 lub nową sondę.  

 

 

No to raczej chcę drugą opcję. Czy jak mechanik bedzie sprawdzał stan Kata to będzie to rozbieral na części czy Jak? Żeby wiZualnie ocenić stan Kata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wizualnie . Trzeba sprawdzić czy jest drożny.  Pod światło powinno być widać takie sitko w środku i powinno przypuszczać światło. 

katalizator-magnaflow-owalny-euro-4-euro-3-99054hm-50mm-sonda.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

a nie można wykonać testu katalizatora vcds 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
Dnia 23.08.2017 o 18:47, goldi napisał:

a nie można wykonać testu katalizatora vcds 

Proszę, powiedz jak to zrobić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.  

Nie wiem  czy fsi jest to samo  ale sprawdzic można 

Edytowane przez uszol
edycja formatowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
9 godzin temu, goldi napisał:

W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.  

Nie wiem  czy fsi jest to samo  ale sprawdzic można 

Super. To jeszcze powiedz jak zrobić test sondy 😆

Edytowane przez uszol
edycja formatowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Odświerzam temat..... po wymianie wtrysków.... pousuwałem błedy... silnik juz się nie kołysze. Ale po jakimś czasie wyskoczyły mi takie błędy:

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 29 June 2018, 18:42:46:0
Control Module Part Number: 8E0 906 018 K
  Component and/or Version: 2.0L R4/4V FSI  G   0009
           Software Coding: 0000000
            Work Shop Code: WSC 31135
                      VCID: 301393C3E33B
           Additional Info: 8E0907807F  NOX  0511140013 007 4109
           Additional Info: Geraet 80669
3 Faults Found:
18107 -  Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics
        P1699 - 008 -  Implausible Signal
16805 -  Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0421 - 002 -  Lower Limit Exceeded
17478 -  NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus
        P1070 - 001 -  Upper Limit Exceeded

 

1. Jakie macie sugestie???

 

2. co oznacza błąd 18107 - pirwszy raz w życiu coś takiego widzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dawidderus001

Mam ten sam problem. Od jakiegoś czasu szukam rozwiązania mechanik rozkłada ręce. Czy mógł byś powiedzieć jak rozwiązała się ta sprawa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Wyłącz tempomat, wejdz w engine, następnie login wpisz 16167 i enter, tempomat wyłaczony.fb41f7df18e687d5f8512bc380468107.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania