Skocz do zawartości
CzerwonyA4

A4 B5 1.8T ANB prośba LOGI

Rekomendowane odpowiedzi

CzerwonyA4

Witam, proszę o analizę logów.
1.8T ANB, seria, skrzynia Tiptronic, LPG, świeżo po rozrządzie - miewam problemy z wypadaniem zapłonów i ewidentnym nierównym przyspieszaniem.
Problemy
których się domyślam lub wstępnie sprawdziłem:
- zawór DV
- gorąca cześć chyba ma pękniecie i klapka ma luzy i telepie schodząc z obrotów
- 3 dni temu zmieniłem cewkę, bo było wypadanie zapłonu ale jeszcze raz na LPG odczułem szarpnięcia
Błędy przed  LOGami, które pojawiły sie po 2 dniach od ostatniego czyszczenia błędów:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

        P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

        P1128 - 35-10 - - - Intermittent

LOGI
1. STATYCZNE GR 000
-LPG
http://vaglogi.pl/log-000_IMu2k0Z.html
-PB http://vaglogi.pl/log-000_ZGN0pYU.html

2. STATYCZNE GR 033
robione 10 sek LPG i 20 sek PB
- http://vaglogi.pl/log-033_a84sX4.html  (wykonane po dynamicznych)

- http://vaglogi.pl/log-033_5i1Npb.html  (wykonane po usunięciu błędów i przed logami dynamicznym)
- http://vaglogi.pl/log-033_qMn8EH.html  (wykonane przed usunięciem błędów i przed logami dynamicznym)

3. DYNAMICZNE GR 003 i 020 PB
-
http://vaglogi.pl/log-003_020_6j67C.html

4. DYNAMICZNE GR 002 i 033 LPG

- http://vaglogi.pl/log-002_033_G115E2h.html

5. DYNAMICZNE GR 115 i 118 PB
- http://vaglogi.pl/log-115_118_vHKCw.html

6. DYNAMICZNE GR 120 PB
-
http://vaglogi.pl/log-120_rp68ce.html

7. Dynamiczne ale nie mam pewności na jakich paliwach..
- 003 i 020 chyba PB http://vaglogi.pl/log-003_020_19r85.html

- 002 i 033 chyba  PB http://vaglogi.pl/log-002_033_1cKjHW5.html   (5200RPM) i  http://vaglogi.pl/log-002_033_01BBv.html  (5500RPM)

- 002 i 033 chyba PB http://vaglogi.pl/log-002_033_OQlZr.html

- 002 i 033 chyba LPG  http://vaglogi.pl/log-002_033_UMyVi.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

z tego co sam zacząłem sie orientować to:
1. gr 115 - późno wstaje - dopiero zaczyna sie pokrywać ciśnienie w:

  15.29  3680  112.0   1440.0

  1400.

a przeładowuje od 4000 RPM  od 50 mbar do 4800 RPM i max różnica 130 mbar i wyrównuje sie przy 5100 RPM

- max obciążenie osiąga przy 4480 RPM i wynosi 125.6%

2. gr 002 i 033 - wtryski chyba nie leją, a nie wiem czy kolumna Mass Flow nie za wolno rośnie? i max osiąga od 110 g/s - do 117 g/s

Co możecie podpowiedzieć ?

3. gr 000 - w bloku 9 lambda "powinno być?"  243...255 / 0...13 (-0.64...+ 0.64 %)  - Mój wynik 158

 

Edytowane przez CzerwonyA4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Z tego co zauważyłem to przepływa trochę mało wskazuje . Albo uszkodzona , albo jest gdzieś nieszczlność. 

Powyżej 5k na 2 i 3 cylindrze występuje spalanie stukowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4
Z tego co zauważyłem to przepływa trochę mało wskazuje . Albo uszkodzona , albo jest gdzieś nieszczlność. 
Powyżej 5k na 2 i 3 cylindrze występuje spalanie stukowe. 
A przeplywke mogę sprawdzić? Albo czyścić czy wymoczyć?

A co zrobić ze stukowym?


Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Co do przeplywki to najlepiej na próbę podmienić z kimś i porównać wskazania .

Za stukowe mogą być odpowiedzialne świece lub cewki. 

Możesz zamienić cewki miejscami 1z2 i 3z4 a potem sprawdzić na których cylindra wyleci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

Ok cewki pozamieniam a przeplywke gdybym odpiął to jakiś efekt by coś podpowiedział ?

No i te błędy przed zrobieniem logów, w czym szukać? 789ce619ea9b810232a7acd01c13e3b5.jpgb752fc17586182609902e428302972aa.jpg9cd5fb32503e03058041ff418cb87601.jpg2b53552df61b5551af9ef7e1c3b015a8.jpg


Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4
8 godzin temu, jacek70 napisał:

Powyżej 5k na 2 i 3 cylindrze występuje spalanie stukowe. 

http://vaglogi.pl/log-003_020_19r85.html
a z tego Loga jest jeszcze gorzej?
ostatnio te cewki zamieniałem 3 z 4 i na 3 została wrzucona Beru -  a może to świece które pływały wcześniej w oleju - teraz jest sucho, ale mają ok 14K tylko to jakieś NGK za 15 zł..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

No te świece to raczej do wymiany, jak już były kiedyś zaolejone to samo wyczyszczenie szmatką może nie pomóc.

Dla silnika 1.8T są świece NGK PFR6Q

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

zmieniłem świece na nowe dedykowane, podmieniłem cewkę na 4 cyl- sporadycznie rzuciło błędem, kilka wężyków podciśnienia i zostało Turbo- czeka na wrzucenie, bo moje ma muszle pęknięta i WG luźne..

Przeczyściłem przeplywke bo były od niej błędy, był spokój az na LPG po 200km wyskoczył błąd.
Wiec dziś skasowałem błąd, wrzuciłem tylko PB i zrobiłem 126km i brak błędów.
Na foto poprzednie błędy, stan na LPG i aktualny stan parametrów grup 32 i 33, 03 na PB.
71d90320d7f3bd12e34052a61a373450.jpg48e4425952e8becd72ae172db0ce08f0.jpg7c373b0e44dcc561aab3feddbb207017.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Skoro na Pb jest ok to może mapa gazu jest rozjechana? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

taka decyzja padła od kolegi z forum LPG - umówiłem sie wstępnie w niedziele na strojenie AFR 150zł to dobra cena? 1,5h roboty.  tylko muszę jutro turbo nowe wrzucić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Do kogo jedziesz na ustawienie ? Ja byłem u Struny w Skawinie i wziął 100 zł za strojenie na afr po autostradzie. Kilometrów nayebałem wtedy ostro ale było dobrze 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

W Gdańsku Adam - Ulisses z lpg forum tez przy obwodnicy sie spotkamy.

 pytanie do turbo dostałem DownPipe
Ale nie posiadam jeszcze emulatora sondy albo bym sondę drugą usunął bo kopiłem nawet kiedyś kabel MPPS 13 ale jeszcze tego nie zrobiłem.
I teraz pytanie co zrobić - przy wymianie turbo zostawić kata z sondami czy mogę juz DP i sonda będzie z błędem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

Witam, wrzucam Logi po kilku zmianach:
- turbo po regeneracji - kupiłem od znajomego, twierdził że K03S
- świece NGK pfr6q
- wtryskiwacze LPG zmienone na Yeti (kulał 1 wtryskiwacz) + strojenie AFR
- czyszczenie przepływomierza i odmy

Brak błędów od kiedy LPG wystrojone (~400km temu).
 

LOGI
1. STATYCZNE GR 000

robione 20 sek LPG i 40 sek PB
- http://vaglogi.pl/log-000_qUXIt.html

2. STATYCZNE GR 033,002
robione 20 sek LPG i 40 sek PB
http://vaglogi.pl/log-033_002_FGM1nM.html  (wykonane po dynamicznych)

3. DYNAMICZNE GR 003, 020, 001 PB
-
http://vaglogi.pl/log-001_020_003_0106n7.html

4. DYNAMICZNE GR 002 i 033 LPG

- http://vaglogi.pl/log-033_002_40DFM23.html

5. DYNAMICZNE GR 115 i 118 PB
- http://vaglogi.pl/log-115_118_0fGhi2.html

6. DYNAMICZNE GR 115 i 118 LPG
-
http://vaglogi.pl/log-115_118_243HA4.html - więcej RPM

- http://vaglogi.pl/log-115_118_x6nK1.html

7. DYNAMICZNE GR 002, 032, 033 PB
- http://vaglogi.pl/log-002_032_033_Lv9sf9r.html

8. DYNAMICZNE GR 002, 031 PB

- http://vaglogi.pl/log-002_031_p84xo.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Według mnie  trochę za mało jest na przepływce.  Albo jest gdzieś nieszczelność , albo ona szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

Hmm to będę szukał nieszczelności, bo przeplywka o tych samych nr. prawie 300.
Ogólnie nie ma jakiś problemów z silnikiem, czasem zdarzy się szarpnąć- nie równa praca na postoju.
A reszta parametrów?


Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

Kolega co stroił AFR powiedział:
" Na Pb było dość ubogo jak na turbo (widać to też po napięciu sondy na logach nie pamiętam dokładnie ale chyba afr ponad 12,4 był). Co do dobrego stanu silnika to podcisnienie 0,3 i korekty latające wokół 0 - to świadczy o dobrej kondycji silnika (pomijając ten słabszy afr, gdzie problemem może być pompa Pb, regulator)."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Jest jeszcze spalanie stukowe . Na 2 i 3 cylindrze  , a na wyższych obrotach jest jeszcze na 4.

Skoro świece masz nowe to może faktycznie pompa słabo daje. Nie było by źle sprawdzić jakie daje cisnienie. 

No i to małe wskazanie przepływki. ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

Witajcie, zrobiłem logi by sprawdzić jaki stan mojego 1.8T anb, w komentarzach dajcie znać na co zwrócić uwagę, poprawić itp..
Brak błędów, mimo to usunięte i wtedy dopiero Logi dynamiczne.

LOGI
1. STATYCZNE przed Dynamicznymi GR 000,032,033
robione 20 sek LPG i 40 sek PB
- http://www.vaglogi.pl/log-000_032_033_68xmuYX.html (wykonane przed dynamicznych)

2. STATYCZNE po Dynamicznych GR 033,002
robione 20 sek LPG i 40 sek PB
http://www.vaglogi.pl/log-033_002_JC7nZF.html (wykonane po dynamicznych)

3. DYNAMICZNE GR 003, 001, 020 PB
-
http://www.vaglogi.pl/log-003_001_020_sgd6Lh.html

4. DYNAMICZNE GR 115, 001, 118 PB
- http://www.vaglogi.pl/log-115_001_118_nkhRAFc.html

5. DYNAMICZNE GR 002, 032, 033 PB
- http://www.vaglogi.pl/log-002_032_033_LO4fdE.html

6. DYNAMICZNE GR  002, 031 PB

- http://www.vaglogi.pl/log-002_031_CS11e.html

7. DYNAMICZNE GR 002 i 033 LPG

- http://www.vaglogi.pl/log-002_033_btgC0D.html

8. DYNAMICZNE GR 115 i 118 LPG
-
http://www.vaglogi.pl/log-115_118_2J5To.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Trochę mało daje przepływka a coś ci się dzieje teraz z autem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

Ciągle wydaje mi się słabsze, a co z przepływką mogę sprawdzić? jak odłączę wtyczkę to ma być lepiej skoro byłaby uszkodzona, czy bez zmian?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

lepiej  było by podmieć przepływomierz powinnień dawać ponad 120 g/s  a u ciebie jest lekko ponad 100 g/s  widać turbo trzyma zadane ciśnienie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

szukam przepływomierza Bosch 0280218032 06A906461D, jak widzę popularne w 1.8T ale w okolicy nic nie mam by podmienić a nowy zamiennik jakiś polecany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

wiesz jak jest z zamiennikami tak jak z termostatem trafisz będzie dobry  a oryginał pewnie drogi  możesz szukać używki w oryginale jak ktoś da gwarancje rozruchową 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
1 godzinę temu, goldi napisał:

Trochę mało daje przepływka a coś ci się dzieje teraz z autem 

Niby mało ,ale nie robił do odcinki więc nie wiadomo do końca 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania