Skocz do zawartości
TomaszMKII

A4 B5 1,8 ADR nie chce odpalić (rozwiązany)

Rekomendowane odpowiedzi

TomaszMKII

Witajcie. Jestem aktualnie poza domem a moja kobieta rano napotkała poważny problem z autem, w sensie nie odpaliło. Dzień wcześniej w trakcie całodziennej eksploatacji nic nie zwiastowało kłopotów. Rano dwa razy zagadało na kilka sekund i to tyle, było długo kręcone, pewnie zostało też zalane. Problem jest tego typu że w domu będę dopiero w piątek w nocy. Auto potrzebne jest w zasadzie codziennie z uwagi na mieszkanie daleko od szosy 😉 

Jutro kolega przyjdzie z jakimś skanerem do Audi (ma jakieś nowsze A6), ja swojego KKL i VAG.COMa mam 600km od domu także wiem tylko tyle ile się dowiedziałem o 5:20 rano przez telefon... auto nie odpala... Generalnie wyszedłem już na prostą z tym Audi, wymieniłem wszystko co do tej pory sprawiało problemy ale niestety pojawił się kolejny. Auto posiada 9 letni reduktor i nowy sterownik STAG200 Go Fast. Tydzień temu wymieniałem cewkę na nową, na patencie zaadaptowałem tą z 1,6 i 2,0 przez kilkaset km wszystko pięknie grało 😉 Pierwszą obstawiłem cewkę, niestety powrót do starej która pracowała odpowiednio tylko na benzynie nic nie zmienił, poza tym że drugi raz auto próbowało zagadać. Na naprawienie auta mam całą sobotę i pół niedzieli, w okolicy nie ma mechaników do których mam zaufanie. Od wymiany cewki do momentu dzisiejszego incydentu auto pracowało bez najmniejszych zastrzeżeń na obu paliwach. 

Co po kolei powinienem sprawdzić? Chcę sobie przygotować checklistę żeby w ferworze walki niczego nie przegapić.

1. Przede wszystkim podłączenia do komputera, jutro ogólny skan i jak będę już w domu podpinam VAGa. 

2. Bezpiecznik nr 32 zasilający cewkę nie jest spalony. Sprawdzę pozostałe bezpieczniki odpowiadające za sterowanie silnikiem.

3. Jeszcze nie wiem czy jest iskra.

4. Dookoła auta czuć było niespaloną benzynę także prawdopodobnie dostaje paliwo.

5. Do sprawdzenia reduktor Cometa-i, czy nie puścił gazu podciśnieniem. 

6. Wszelkie podciśnienia.

7. Zamówiłem profilaktycznie nowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej, o tym samym numerze ale o innym kolorze, podobno oryginalny produkt, https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-audi-a6-c5-1-8t-2-4-2-7-2-NGK V-LINE NR24 BKUR6ET-108-oe-7708954373#productReviews

8. Od razu też czujnik położenia wału  https://allegro.pl/oferta/czujnik-walu-korboweg-audi-a4-b5-passat-b5-1-6-1-8-7671547050

9. I wałka https://allegro.pl/oferta/czujnik-rozrzadu-audi-a4-a6-passat-1-8t-2-0-2-4-7580837767

10. Mam zapasowy komplet świec NGK BKUR6ET-10

Co jeszcze powinienem sprawdzić? Proszę o poradę i pozdrawiam!

Edytowane przez TomaszMKII
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Wyluzuj trochę, sprawdzisz błędy i dopiero będziesz myślał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Spokojnie - idziesz w dobrym kierunku .  Sprawdź ten reduktor bo faktycznie może już puszczać  i przez to ciężko pali .

Sprawdź jeszcze świece  oraz to o czym napisałeś .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomaszMKII

Bywa że jestem samochodowym hipochondrykiem 😉 Ale bardzo nie lubię jak mi coś nie działa 😉 Zapisałem sobie tabelę wzorcową rezystancja/temperatura, kolejny punkt zaczepiania w razie W :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Na kompie powinno Ci coś pokazać możliwe że tak jak wspomniałeś wyżej jest problemem w czujniku położeni wału ale tak jak koledzy podpowiedzieli najpierw podpinaj kompa a potem będziemy myśleć


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

zawszę rozpoczyna sie sprawdzanie czy jest iskra  jeśli jest odpinasz czujnik temperatury i próbujesz odpalić  miałem taki przypadek po odpieciu wtyczki od czujnika autko odpaliło  i oczywiście błędy jakie są zapisane w ecu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomaszMKII

Jest diagnoza 

 IMG-20190321-WA0005.jpg

IMG-20190321-WA0004.jpg

Edytowane przez TomaszMKII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

ale żeby przez przepustnice nie odpala coś mi się wierzyć nie chce 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomaszMKII

Wcześniej ani razu się te błędy nie pojawiły.

 

 

Edit:

 

Gada 😉

 

Edytowane przez TomaszMKII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania