Skocz do zawartości
lisek120

A4 B6 Avf turbo późno wstaje

Rekomendowane odpowiedzi

lisek120

Witam auto po programie od 8 lat wcześniej turbinka pięknie wstawała od 1500 obrotów. Od dłuższego czasu turbina wstaje od 2 tysięcy obrotów. Wczoraj włożyłem turbo po regeneracji bo auto strasznie kopcilo myślałem że po regeneracji znowu zacznie wstawać tak jak kiedyś ale nic się nie zmieniło jest tak jak przed regeneracja. Czy może być temu winien jakiś zawór czy coś innego? 2 problemem jest to że wąż idący z turbiny do. Icka przeciera się co trochę o podłużnice macie na to jakiś patent? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Mierzyłeś podciśnienie jakie jest na wężyku od gruszki turbiny ma być minimum 0.7 bara 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
18 godzin temu, goldi napisał:

Mierzyłeś podciśnienie jakie jest na wężyku od gruszki turbiny ma być minimum 0.7 bara 

Z vacu bezpośrednio daje jakieś 0.65 a na węzyku który idzie do gruszki jest 0,5. Czyli według tego co piszesz za mało. To może być przyczyną? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

0.9 ma wychodzić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
W dniu 31.05.2023 o 05:54, goldi napisał:

0.9 ma wychodzić 

Czyli to może być przyczyną tego że turbo późno wstaje? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Oczywiście a jak ma wstawać jak nie ma odpowiedniego podciśnienia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
6 godzin temu, goldi napisał:

Oczywiście a jak ma wstawać jak nie ma odpowiedniego podciśnienia 

Jak nie znajdę żadnych ubytków to vacu do wymiany? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a4b6quattro

Raczej tak.Sprawdz jeszcze zawór N75.

Edytowane przez a4b6quattro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
4 godziny temu, a4b6quattro napisał:

Raczej tak.Sprawdz jeszcze zawór N75.

Kolego wydaje mi się że sprawdzenie zaworu N75 nic nie da skoro vacu bezpośrednio daje 0.6. Jest  szczelne bo po zgaszeniu podciśnienie nie ucieka stoji w miejscu. Więc chyba uszkodzone jest mechanicznie albo już zużyte. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

Sorry za wprowadzenie wszystkich w błąd, w sumie siebie też wprowadziłem. Wakuometrem pokazuje wartości w CmHg a nie w barach. Co w przeliczeniu na bary wygląda następująco vacu bezpośrednio daje 0.8 a na sztangę od turbo niecałe 0.7 więc vacu jest Oki. Aha i po zgaszeniu silnika trzyma wartości.  Czego się teraz czepić? Kiedyś turbinka ładnie wstawała od 1400 obrotów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Regulacja sztanga  powinien ci to zrobić ten co turbo regenerował 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Wynika że turbo zaczyna ciągnąć od prawie dwóch tysięcy obrotów  ale piszesz ze na starej turbinie było tak samo może to jest wina softa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
2 godziny temu, goldi napisał:

Wynika że turbo zaczyna ciągnąć od prawie dwóch tysięcy obrotów  ale piszesz ze na starej turbinie było tak samo może to jest wina softa 

No dokładnie turbo wstaje od 2tys. Program był wgrany 8 lat temu i przez cały ten okres było ok tzn turbinka wstawala od 1400. Dopiero jakieś 4 miesiące temu jeszcze przed regeneracja turbina zaczęła wstawać od 2 tys(czyli coś popsuło się już chyba na starej turbinie) . W tym samym czasie auto zaczęło wpadać w tryb awaryjny i spać błędami.  Zamienilem miejscami n18 z N75 i dalej było bez zmian. Myślałem że wiązka ale też była ok. Wyczyscilem wszystkie masy wymieniłem przekaźniki przy kompie. I błędy ustały (ale do końca nie wiem co pomogło). Mniej więcej od tego czasu turbinka wstawała później.  Później auto zaczęło kopcić strasznie na postoju więc zregenerowałem turbo. Na kopcenie pomogło ale ze startem turbo nic się nie zmieniło. Kuźwa już niewiem gdzie szukać przyczyny. Mapsensor i przepływomierz były w oleju, wyczyscilem je, ale może je szlag trafił. Chyba one też mają wpływ na start turba czy się mylę? Może spróbować zdiagnozować je czy niema sensu? W sumie nie mam już innych pomysłów. Auto też sporo pali bo komp wskazuję 10litrow. Boję się że szlag zaraz turbinę trafi bo mam wrażenie że nic się nie dzieje a przy 2 tys startuje z pełną mocą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Strasznie duże spalanie może podmień og kogoś map sensor i sie przejedź tak naprawdę to zostaje podmiana ECU  lub wrocenie do serii i zobaczyć co się wtedy będzie dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
Godzinę temu, goldi napisał:

Strasznie duże spalanie może podmień og kogoś map sensor i sie przejedź tak naprawdę to zostaje podmiana ECU  lub wrocenie do serii i zobaczyć co się wtedy będzie dziala

Kurde nie mam za bardzo od kogo podmienić mapsensora... Kompem da się go sprawdzić On może być winny temu spalaniu? I tege że turbo wstaje tak późno? Przeplywki nie ruszać? Bo ona chyba też może mieć wpływ na to co się dzieje u mnie. Wspominasz o ECU ono mogło się uszkodzić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Co do spalania to można spróbować kąt synchronizacji przestawić ale nic wspólnego z doładowaniem nie ma .Podciśnienie jest dobre jak piszesz czyli je można wykluczyć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
12 minut temu, goldi napisał:

Co do spalania to można spróbować kąt synchronizacji przestawić ale nic wspólnego z doładowaniem nie ma .Podciśnienie jest dobre jak piszesz czyli je można wykluczyć 

Kolego bo jie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czyli mapsensor nie ma nic do spalania i do tego jak turbina wstaje?Bo coś mi się kojarzy że kiedyś jak zmieniałem mapsensor u kumpla to auto było zmulone i właśnie inaczej wstawało turbo. Czy mam go podmienić i sprawdzić czy wtedy spała mniej i turbina wstaje wcześniej? I co z ta przeplywke bo ona chyba może mieć wpływ na wstawanie turba. Podciśnienie jest ok chyba że jest taka opcja że pierdzieli się podczas jazdy

Edytowane przez lisek120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

Wymieniłem. Map sensor nic to nie zmieniło... Już nie wiem czego się czepić. Przecież kontra na sztandze sama się nie przestawiła po 8latach. Może zrobić jakieś inne logi? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

W tym momencie pomysły się kończą podciśnienia ok na starym i nowym turbo tak samo się dzieje, map sensor podmieniłeś beż poprawy .Wygląda jakby gdzieś w dolnej parti obrotów podciśnienia uciekało lub wgranie serii ale to znowu koszta 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120
9 godzin temu, goldi napisał:

W tym momencie pomysły się kończą podciśnienia ok na starym i nowym turbo tak samo się dzieje, map sensor podmieniłeś beż poprawy .Wygląda jakby gdzieś w dolnej parti obrotów podciśnienia uciekało lub wgranie serii ale to znowu koszta 

No właśnie kolejne koszta. Zrobiłem więcej logów, to trochę wygląda jakby cały zakres pracy turbo przesunął die o 600 obrotów wyżej. Ale może tak być ze podciśnienie ucieka nan8skich obrotach podczas jazdy. Zrobiłem więcej logów może coś akurat rzuci się w oczy 

https://vaglogs.com/log/003-008-011-2c4ca14c-efae-470a-9aae-c376c7bc89b7

https://vaglogs.com/log/010-011-Zatrzymany-f9a3a3d5-1ead-49b6-9da3-1acedf023685

https://vaglogs.com/log/001-005-Zatrzymany-5f38c540-ce70-4433-98e9-3c8e848e807e

https://vaglogs.com/log/001-003-011-29421f96-cb0f-4eaa-b92b-dda949898648

Edytowane przez lisek120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

Pany jak już wszystko posprawdzałem i jest ok to zostaje mi tylko chyba wykręcić turbo i zawieść do ustawienia no nie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Wiesz gadałem z cwiara  jeżeli  na starym turbo  było już źle na koniec  to co pomoże ustawienie sztangi 

.Jak chcesz spróbuj na aucie podkręcić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Jak nie pomoże ustawienie sztangi to zostaje ten soft ale z drugiej strony na nim było  ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania