Skocz do zawartości
tom.przybyla

Zagadka wszech czasów! S-Tronic redukuje na tempomacie do 5 a podczas dotknięcia hamulca zbyt wysokie obroty

Rekomendowane odpowiedzi

tom.przybyla

Proszę Państwa, mam zaszczyt podzielić sie z wami zagadka, której jak na nasze szczęście nikt inny na świecie nie doświadczył, a przynajmniej nie opisał na żadnym z polsko, angielsko lub niemieckojęzycznym forum ( bo takie byłem w stanie przeszukać ) która trapi samochód mojej Żony od kilku tygodni.

Chodzi o Audi A3 8V 2.0TDI S-Tronic DQ-250 182tys nalotu 2013 rok.

Nadmienię tylko, że po dwóch tygodniach testów, poddał się również profesjonalny warsztat LM-Tronic który sie zajmuje głównie skrzyniami i naprawami sterownikow ( Bergheim w DE, pozdrawiam chłopaków serdecznie bo dali z siebie wszystko i nie chcieli ani Centa ! ), jak ktoś powie, ze penie kiepscy albo cos to odsyłam do opinii Google, tam sie nic nie ukryje.

 

A wiec krotko i na temat opis problemu : 

1. Podczas hamowania ( obojętnie czy mocno czy delikatnie ) jeżeli mamy obroty około 2000rpm to skrzynia potrafi tak redukować biegi ze obroty silnika rosną do 3000rpm i wyżej.

Objaw nr 1: jedziemy 120km/h ( obroty około 2100rpm ) naciskamy delikatnie hamulec a skrzynia redukuje od razu na 5 bieg ( tylko po co? ) zrozumiał bym może gdybym wcisnął hamulec do deski, ale nie przy samym dotknięciu hamulca … I tak zwalniając biegi zrzucane są coraz niżej cały czas utrzymując około 2500/3000rpm. Ale jak zdejmę nogę z hamulca i dotknę pedal gazu to skrzynia wrzuca bieg wyżej, albo inaczej mówiąc, skrzynia wrzuca odpowiedni bieg. Wszystko dzieje sie bez jakiegokolwiek szarpnięcia ! Skrzynia zmienia biegi IDEALNIE ! 
Wrażenie jest takie jakbym podczas hamowania jechał na Trybie Dynamic. Ale to już tez wyeliminowane przez Firmę LM-Tronic bo tez to sprawdzali czy czasem samoczynnie sterownik nie przełącza sie w tryb Dynamic bez uprzedzenia.

Objaw nr 2: gdy włączamy tempomat ( u nas akurat aktywny, nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ) przykładowo jadąc 120km/h ale dzieje sie to tez przy innych prędkościach ( może to być 130, 140, lub 110 ) włączamy tempomat i skrzynia zamiast jechać jak przystało na normalną skrzynie biegów na najwyższym biegu ( u nas skrzynia 6 biegowa DQ250 ) zrzuca od razu na 5 ! Ale żeby było śmieszniej, dzieje sie tak tylko jak auto jedzie z górki, lub przy bardzo lekkim obciążeniu, przykładowo podczas jazdy na prostej drodze bez wzniesień. Jak tylko zbliżymy sie do wzniesienia, Skrzynia wrzuca 6. I bądź tu człowieku mądry 

 

 
Bez włączonego tempomatu skrzynia normalnie zostaje na 6 biegu.

 

Co zostało do tej pory sprawdzone :

-Brak błędów, jakichkolwiek ! Nigdzie, w żadnym ze sterowników. Autoscan został wykonany kilkukrotnie, przeze mnie jak i przez firme LM-Tronic.
-Testy skrzyni, sprzęgieł, mechatroniki i wszystko co z tym związane przeprowadzone z wynikiem celującym! Jak i również silnika ! 
-Aktualizacja oprogramowania, skrzyni i silnika. 
-Adaptacja skrzyni, EGR i innych podzespolow. 

Wszystko bez pozytywnego rezultatu ! Żadnych zmian .

 

Od kiedy sie tak dzieje i czy pojawiało sie to stopniowo ? 
Stało sie to nagle na trasie z PL do DE na autostradzie podczas zwalniania na parking. 
Za pierwszym razem pomyślałem, że mi sie cos przewidziało gdy silnik wkręcił sie na wyższe obroty.

Ale potem gdy wyjeżdżając na autostradę włączyłem tempomat i zauważyłem że skrzynia jedzie na 5 biegu przy 120km/h to było już dla mnie jasne ze cos jest nie tak.

Dodam tylko ze jak jadę na tempomacie i skrzynia wrzuci swój ukochany 5 bieg, mogę ją oszukać i przełączyć na manual i wrzucić 6 bieg.

 

A wiec podsumowując, ktoś cos takiego doświadczył ? Słyszał ? Bo ja nigdy … Brak błędów, wszystkie parametry w normie a takie cyrki się dzieją …

 

Znalazłem, jedynie cos podobnego do mojego przypadku na jakimś forum KIA, koleś tam cos opisywał, że skrzynia mu rzucała z 7 biegu na 6 przy włączonym tempomacie, winowajcą był czujnik przyspieszenia wzdłużnego. 

Sprawdzałem u nas w A3 czy te czujniki reagują, bo jest ich kilka chyba i w sumie nie wiem czy są ok czy nie, to mój w sumie jedyn trop jak narazie.

 

Wyobrażam sobie wasze miny po przeczytaniu tego wszystkiego 

Będę wdzięczny za każdą podpowiedz

Edytowane przez tom.przybyla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Już w sumie Ci pisałem na forum A6 ale sprawdź czy robiony był program do tego auta bo może też ruszali skrzynie i robili zmianę punktów przełożeń


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom.przybyla

Nie nie.. 

tak ja pisałem nic nie było robione .. 😬 Żadnych tuningów nie było w naszej a3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Na moje to wygląda tak jakby limitery obrotów były przestawione chyba że już mechatronika nie domaga


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom.przybyla

Tylko same by się przestawiły ?

I dlaczego dzieje się tak tylko podczas hamowania ? I na tempomacie ..

Podczas normalnej jazdy niet 🤷‍♂️
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No to rzeczywiście dziwne bo ja mam zrobione limitery skrzyni ale właśnie na tempomacie nie działają…spróbuj podjechać gdzieś do tunera niech Ci zrobi aktualizację softu skrzyni i zobaczysz co będzie wtedy się działo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom.przybyla

Wladi jesteś moderatorem, ale też nie czytasz ze zrozumieniem.
wiem, że mój post jest długi, ale opisałem tam wszystko! 

Powtórzę się, aktualizacja softu skrzyni jak i silnika była przeprowadzona. 

 

😀Ale to wszystko już Jest nie ważne ! Ponieważ znalazłem przyczynę !!!! 

Trzymajta się chłopy bo was z butów wyp@%&$§!? !! 

Powodem tego cyrku były Kola !! 

 

A mianowicie, byliśmy w Polsce na weekend autkiem tak jak opisałem, w sobotę szybko chciałem zajechać na wulkanizację bo mi gdzieś na myjni odpadły odważniki widziałem.. Olać to juz .. 
No i wjeżdżam na wulkanizację, chopy mówią ze felga na przodzie lekko krzywa ale wywrzą i damy felgi z przodu na tył i z tylu na przód. Mówię ok 👌 żaden problem. 

Ale ! Cały problem polegał na tym, ze na tyle były opony dotąd 225/45/17 a na przodzie 245/45/17. Mowiac krócej na przodzie były kola z większym obrysem !

I w sobotę w PL jeszcze nic nie wyczułem, ale w niedziele rano na autostradzie jak już wracaliśmy do DE zaczęły sie te przygody :) 

I wczoraj mi sie dopiero przypomniało, ze przecież te opony były różnej wielkości i teraz te mniejsze są na przodzie !! 

Założyłem już wczoraj letnie opony od razu i jak ręką odjął !!! 😂

Spodziewał by się ktoś tak szczerze ? Mindfuck po prostu 🤯

A ja juz byłem przygotowany w zeszłym tygodniu żeby sterownik rwać ze skrzyni i wysyłać gdzieś 😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Czyli quattro czuło różnicę i się broniło jakoś dobrze że się wyjaśniło może ktoś skorzysta z tematu. Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania