Skocz do zawartości
Dziadek

Jaki olej do mojego silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Dziadek

Uprzedzając niepotrzebne wątki na temat olejów jakie mają być stosowane w naszych autach warto skorzystać z narzędzi doboru oleju które posiadają na swoich stronach internetowych wszyscy szanujący się producenci.

Przykładowo:

czy

Każdy silnik wymaga oleju o określonej przez producenta specyfikacji i taki ma być używany do końca swoich dni. Jeżeli silnik zaczyna konsumować olej w nadmiernej ilości należy szukać usterki/awarii a nie zmieniać olej na inny niż zaleca producent. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcino

Przyda sie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
juraskk

Może temat nie urośnie do tak monstrualnych rozmiarów jak na znanym nam forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzacha

Dobre :decayed: A ile teorii na ten temat... Więcej niż sam producent przewidział :jump:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARCIN

Obecnie jeżdże na Motulu 5W30.Prosze Doradzić olej i filtry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vwbartus

Oleju bym nie zmieniał bo uważam że jeździsz na idealnym oleju co do filtrów to ja używam knechta manna i boscha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Dokładnie Knecht jest ok ewentualnie filtron aler to raczej tylko powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi78

Mann jest bardzo dobry ;)

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wandej
Dokładnie Knecht jest ok ewentualnie filtron aler to raczej tylko powietrza

Nie opłaca się Wladi ze 2zł róznicy między knechtem a filtronem :wink: Ja każdemu wciskam pippercrossa :kox: 3 lata już na nim śmigam i tylko dostaje powietrzem co jakiś czas sprężonym. Sorki za ot :hi:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ja tam wolę wymienić na nowy i nie zbiednieje jak co kilka miechów zapłacę pare złotych a wiem że przy suchej pogodzie filtr moment się zasyfia :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arkadiush

Ja w 1.8 jeździłem na mobil 2000 10w/40 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AdiK__

Pytanko do was - na jakim jeździcie osobiście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Valvoline SynPower MST C3 5w40,

lub SynPower 5w40 zależy co akurat pod ręką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AdiK__

A jeśli jeżdżę na 5w40 a mogę kupić w kozackiej cenie Nesta 5w30 będzie git czy lepiej nie schodzić z 40 na 30?

Kupiony Neste 5w30 zobaczymy jak się będzie sprawować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
surprise

Lał koś olej z MoS2 ?

Fuchs ma taki olej ale nie ma na nim żadnej normy. Podobno zaje isty..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moonshiner

Jeżdże na Mobil 1 3000xe 5w30, i chce zmienić na Motula 5w40 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Damiandix

Liqui Moly 10w-40 z MoS2 od miesiąca. Zrobione na nim juz 7500km. Na trasie do Portugalii, bez zastrzeżeń. Kultura pracy na plus, dźwięk tylnego łańcuszka (AEB) wyraźnie się zmienił. Nie przerazić się bo olej jest szary i wyglada na przepracowany, teraz zmienił barwę bo wypłukał trochę starego mułu :-] Przy wymienie lejąc po lejku wyrazie osadził się na nim.

Problem jest tylko taki że nie wziąłem go sobie na dolewkę a juz mam minimum, a jestem w kraju gdzie ludzie nie znają nic po za Castrolem i Shellem. :( Nie wiem tylko czy mogę dolać inny olej o identycznym oznaczeniu. Proszę o podpowiedź.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Możesz tylko obyś dolał z taką normą jaką zaleca producent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Damiandix wlej olej taki który po pierwsze będzie miał taką samą gęstość a po drugie musi mieć normę 505 01. dedykowaną do Audi 9f159877ac868f04265e906ce9d15b63.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konrad

Rozmawiałem z człowiekiem który zajmuje się olejami w sposób zawodowy i bardzo profesjonalny. Proponował mi do mojego silnika dwa typy oleju. Mianowicie MOTUL lub Liqui Moly. Poprzednim Audi jeździłem na MOTULU i teraz też nie zmienię chyba na nic innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Konrad kolega zapytał czy może na dolewkę wlać inny olej niż ma, nie pytał jaki polecamy  :grin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konrad

Odpowiedź jest w domyśle, między wierszami zapisana. 

No dobra, rozpędziłem się trochę. Dziecko mi biega po mieszkaniu i tak czytam trochę i rozglądam się żeby Brzdąc nie zrobił sobie krzywdy.

Można mieszać różne oleje, byleby miały tą samą normę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzik

mieszalne olej są wszystkie, zaleca się jednak trzymać tych samych norm i tej samej klasy lepkości Miśki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konrad

Dziku, pytam dla ścisłości, jeśli olej ma tą samą normę to może mieć inną lepkość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania