Skocz do zawartości
CWIARTEK

A4 B6 Wartości mierzone licznik

Rekomendowane odpowiedzi

CWIARTEK

Odczyt bloku wartosci mierzonych

Wskazywane są następujące wartości mierzone:

Blok wartości mierzonych 001:
prędkość (w km/h)
liczba obrotów (w 1000/min)
przełącznik ciśnienia oleju 2 (2)
I ciśn.2 I ciśn.2 O.K.
godzina (w hh:mm)

Blok wartości mierzonych 002:
licznik kilometrów (w km)
status odbiornika (sprawny/niesprawny)
K-CAN informacja *
temp. na zewnątrz (w °C)

*) Następujące kodowanie obowiązuje dla informacji K -CAN:
XXXXXXXX
           1    samochody z kierownicą po prawej/lewej stronie (1=po prawej stronie, 0=po lewej stronie)
          1      czterodrzwiowy (1=czterodrzwiowy, 0=dwudrzwiowy)
         1      °C/°F (1=°F, 0=°C)
K Jeżeli nie ma informacji z CAN, wtedy wskazywane są puste miejsca.

Blok wartości mierzonych 003:
temp. płynu chłodzącego (w °C)
okres postoju (w minutach)
sygnał przyciemnienia 58 d (w %)
sygnał przyciemnienia 58 s (w %)

Blok wartości mierzonych 004:
wskaźnik poziomu paliwa  (w litrach)
czujnik poziomu paliwa (w Ohm)
wskaźnik poziomu paliwa 2 czujnik (w litrach)
czujnik poziomu paliwa, czujnik 2 (w Ohm)
K czujnik nr 2 jest montowany w samochodach z napędem na cztery koła. Jeżeli nie ma zamontowanego drugiego czujnika, to w miejscu 3 i 4 nie ma żadnej wartości.

Blok wartości mierzonych 005:
ilość przejechanych kilometrów przed/po przeglądzie (w 100 km)
dni po/ przed przeglądem (w dniach)
status styku pokrywy silnika (zamknięty/otwarty)
obliczony okres wymiany - serwis (w km).

Blok wartości mierzonych 006:
poziom oleju  wartość MAX (najmniejsza wartośc poziomu oleju w mm)
poziom oleju wartość MIN (największa wartość poziomu oleju w mm)
poziom oleju 100 km wartość średnia (wskaźnik dodatnich i ujemnych wartości w mm)
wolne
K zakres wartości jest ograniczony od -25,5 mmm do 25,5 mm. Jeżeli po wykonanym serwisie brak wartości (do pierwszego stworzenia średniej wartości poziomu oleju) wskaźnik w bloku wartości mierzonych 6 jest "--".

Blok wartości mierzonych 007:
poziom oleju wartość aktualna
poziom oleju (aktualna wartość z komputera sterujacego silnikiem)
wolne
wolne
K dane w bloku wartości mierzonych 7 sa podawane z dokłądnością do 0,01 mm (przykład : 4150 odposiada poziomowi oleju 41,50)

Blok wartości mierzonych 010:
kanał dopasowania 30 (charakterystyka zbiornika paliwa)
dopasowanie czujnika poziomu paliwa
kanał dopasowania  9 (km/mile - stan)
stan licznika /10

Blok wartości mierzonych 011:
kanał dopasowania 4 (wariant języka)
warianty językowe:
1. niemiecki
2. angielski
3. francuski
4. włoski
5. hiszpański
6. portugalski
7. niezdefiniowany
8. chiński
kanał dopasowania 3 (korekta zużycia)
zużycie

Blok wartości mierzonych 012:
kanał dopasowania 40 (ilość przejechanych km od inspekcji)
ilość przejechanych kilometrów od inspekcji (8 oznacza 800 km)
kanał dopasowania 41 (okres od inspekcji)
okres od inspekcji (10 oznacza 10 dni)

Blok wartości mierzonych  013:
kanał dopasowania 42 (min. wartość w km)
wartośc min w km
kanał dopasowania 43 (wartość max. w km)
wartość max. w km

Blok wartości mierzonych 014:
kanał dopasowania 44 (max. przedział czasu)
max. przedział czasu (730 oznacza 730 dni/2lata)
kanał dopasowania 49
wolne

Blok wartości mierzonych 015:
kanał dopasowania 45 (jakość oleju)
jakość
kanał dopasowania 46 (ogólna ilość zużycia)
ilość zużycia

Blok wartości mierzonych 016:
kanał dopasowania 47 (udział sadzy)
indeks zadymienia
kanał dopasowania 48 (termiczne obciążenie)
termiczne obciążenie

Blok wartości mierzonych 017:
kanał dopasowania 60 (magistrala-CAN)
CAN napędu
kanał dopasowania 61 (Komfort-CAN)
CAN Komfort

Blok wartości mierzonych 018:
kanał dopasowania 62 (wyświetlacz-CAN)
CAN wyświetlacz
wolne
wolne

Blok wartości mierzonych 019:
kanał dopasowania 18 (ogrzewanie postojowe)
ogrzewanie postojowe
kanał dopasowania 19 (zegar)
konfiguracja

Blok wartości mierzonych 022:
dozwolone uruchomienie
I 1=tak,
I 0=nie, tzn. kluczyk samochodowy nie jest lub jest błędnie dopasowany lub kompututer sterujący silnikiem jest błędnie zakodowany.


Komputer sterujący odpowiada:

I 1=tak, bez względu na to, czy komputer sterujacy jest uprawniony,
I 0=nie, tzn. komputer sterujący silnikiem znajduje się w obiegu wtórnym

Stan kluczyków prawidłowy
I 1=tak, tzn. można odczytać formalnie prawidłowy kod transpondera, bez względu na to,
            czy jest on uprawniony czy nie.,
I 0=nie, tzn. nie można odczytać formalnego prawidłowego kodu transpondera 1

Ilość wyuczonych kluczyków.
I do max. 8 kluczyków
K *) W zależności od komputera sterującego silnika blok wartości mierzonych jest przez 10..30 s po wyłączeniu silnika i zapłonu w położeniu "0= komputer sterujący silnikiem odpowiada nie" tzn. komputer sterujący silnikiem jest uwolniony i nie ma usterki. Dla pewności rozpocząć ponownie diagnozę własną.


Blok wartości mierzonych 023:
Kod zmienny uprawniony
I 1=tak
I 0=nie, tzn. kod zmienny nie jest uprawniony (zasada obliczeń dla kodu zmiennego w kluczyku nie jest taka sama jak w zestawie wskaźników)

Status kluczyka (Transpoder)

I 1=transponder w kluczyku jest zablokowany, tzn. zasada obliczeń w kluczyku nie może być nadpisana. kluczyk nie może być dopasowany do żadnego innego systemu bokady.

I 0= transponder w kluczyku nie jest zablokowany, tzn. transponder nie został jeszcze przyuczony do zestawu wskaźników (nowy kluczyk zamienny)

Stały kod uprawniony
I 1=tak
I 0=nie, kod stały transpondera w kluczyku nie jest uprawniony

Status blokady
I 4: obsługa klienta nowa, stan dostawy do obsługi klienta
(zestaw wskaźników część zamienna)
I 5: obsługa klienta zablokowana; dane dopasowania w obsłudze klienta zablokowane
I 6: blokada dopasowana: normalny stan funkcjonowania
I 7: wyuczanie kluczyków aktywne, wyuczanie kluczyków poprzez tester.

Blok wartości mierzonych 024:

-Okres blokady zestawu wskaźników

I 0...255 min, określa po jakim czasie można wykonac procedurę Login w zestawie wskaźników. Jeżeli tajny numer przy procedurze Login zostanie trzykrotnie błędnie podany (dopasowanie kluczyka lub używany zestaw wskaźników), komputer sterujacy zostaje zablokowany na okres 10 * minut.

-Okres zablokowania komputera sterujacego silnikiem

I 0...255 min,określa po jakim czasie jest możliwe ponowne wykonywanie dopasowania przez komputer sterujący silnikiem. Jeżeli w czasie dopasowania tajny numer zostanie podany trzy razy błędnie (w kanale dopasowania 50), to komputer sterujacy zostanie blokowany na 10 * minut.

-Okres zablokowania awaryjnego otwierania

I 0...255 min, określa po jakim czasie jest możliwe podawanie tajnego numeru poprzez menu funkcji w zestawie wskaźników (funkcja awaryjnego uruchamiania bez V.A.G 1551) Jeżeli tajny numer zostanie trzykrotnie błędnie podany, komputer sterujacy zostaje blokowany na okres 10 * minut.

-Okres zablokowania rozpoznawania transpondera

I 0...10 min, określa po jakim czasie jest możliwe rozpoznawanie transpondera. Ta blokada jest uaktywniona, gdy odczytany zostanie 20 razy transponder nieuprawnionego kluczyka.
K *) ten okres podwaja się po każdej dalszej próbie do max. 255 minut.

Messwerteblock 025:
CAN-komunikacja z komputerem sterujacym silnika
I 1=tak
I 0=nie, tzn. brak komunikacji pomiędzy komputerem sterujacym blokady a komputerem sterujacym silnika.
- wyuczanie kluczyków niemożliwe
wolne
wolne
wolne

Blok wartości mierzonych 050:
licznik km (w km)
liczba obrotów (w 1000 1/min)
temp. oleju (w °C)

temp. płynu chłodzącego (w °C)

Wartości mierzone "poszerzonej identyfikacji komputerów sterujących" (bloki wartości mierzonych 80 -82)


Blok wartości mierzonych 080:
liczba oznakowania producenta (hhh-kkk)
dzień produkcji (dd.mm.yy)
stan zmian wprowadzanych przez producenta i numer kontroli producenta
bIeżący numer producenta.

Blok wartości mierzonych 081:
numer podwozia
numer grupy i serii
numer kontroli typu
wolne


Blok wartości mierzonych 082:
Flash-Tool-Code (FTC)
Flash-data (in dd.mm.yy)
Hardware_Baugruppe_Sorte
Software_Baugruppe_Sorte

Blok wartości mierzonych 125:
silnik
skrzynia biegów
ABS
ADR

Blok wartości mierzonych 126:
wolne
4C sprężyna powietrzna
wolne
wolne

Blok wartości mierzonych 130:
ciśnienie w oponach
ogrzewanie postojowe
ZKE
przyczepa

Blok wartości mierzonych 131:
komputer sterujący instalacją elektryczną samochodu
kolumna kierownicy
układ klimatyzacji
rodzaj napędu K-CAN (jednoprzewodowy/dwuprzewodowy)


Blok wartości mierzonych 132:
dach
wolne
wolne
wolne

Blok wartości mierzonych 140:
radio
telefon
nawigacja
Telematik

Blok wartości mierzonych 141:
wprowadzanie języka
wolne
wolne
rodzaj napędu D-CAN

Blok wartości mierzonych dla wskaźnika korekty zużycia (wyłączane poprzez  EEPROM-Bit)

Blok wartości mierzonych 200:
nieskorygowana wartość wskazana  (VAOK)
skorygowana wartość wskazana (VAK)
tłumiona skorygowana wartość wskazana (VA)
wolne

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania