Skocz do zawartości
Dziadek

ALL PD - Synchronizacja pompowtryskiwaczy z wałkiem rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Dziadek

Synchronizacja pompowtryskiwawszy polega na ustawieniu ich pracy względem wałka rozrządu. Jest wskazana przy każdej wymianie rozrządu w silnikach VAG PD niezależnie jak dokładnie ustawimy koła i je oznaczymy.

Poniżej informacje, które mogą się przydać przy tej operacji. Nie jest ona zbyt skomplikowana i każdy kto kiedyś trzymał klucz w ręku powinien sobie z tym poradzić.


Do wykonania powyższego potrzebne nam będzie oprogramowanie umożliwiające nam odczytanie wartości mierzonych silnika - ja używam VCDS.

Synchronizację reguluje się na tym kole przy silniku rozgrzanym do temperatury pracy czyli 90 stopni:

19walek3sruby.jpg

snb11694.jpg


1. Włączamy silnik i w VCDS wchodzimy w
        - 01 - silnik
        - 08 - bloki pomiarowe
        - Grupa 004
        - Odczytujemy kąt synchronizacji w polu nr 4

Wartość najczęściej powinna zawierać się pomiędzy -3 +3. Najlepiej jednak gdy kąt jest określony wartością zbliżoną do 0.

Gdy wartość wymaga korekty postępujemy zgodnie z instrukcją.

2. Luzujemy trzy mniejsze śruby z powyższej ilustracji.
3. Przestawiamy delikatnie koło zębate np o mm  łapiąc kluczem za środkową śrubę w lewo lub prawo w zależności od tego jak mamy rozjechany kąt czy na plus czy na minus.
4. Dociągamy poluzowane w pkt 2  trzy śruby i wracamy do pkt 1 aby sprawdzić wartość po naszej korekcie. Najczęściej nie jest problemem ustawienie tego na 0.

Gdy silnik jest zimny wartość może się delikatnie różnić dlatego całej operacji dokonujemy na silniku rozgrzanym do 90 stopni.

Pomocne filmiki:



Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania