Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Pytanie o katalizator

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

siemm :hi:

Biore sie teraz za wydech, musze zrzucic tlumik koncowy bo oslona pekla i jest do pospawania, przy okazji wleci dwurura zamiast kikuta seryjnego. Jak juz bede miec auto na kanale to pomyslalem moze o wycince kata, kiedys cos sie obilo o uszy, ze niby wiecej mocy, niby lepszy dzwiek. Chcialbym wiedziec w rzeczywistosci jak to jest bo w temacie jestem kompletnie zielony.

Czy jest sens wycinki kata w 1.8 wolnossacym?
Liczylbym przy tej operacji na jakas minimalna zmiane dzwieku wydechu, da sie to osiagnac bez efektu poloneza? :D

No i co zamiast kata wrzucic? I czy jest jakas szansa zeby po tej wycince nie spadla moc? Bo na wzrost jak mniemam nie ma co liczyc :)

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wycinałem kiedyś w ADR , w zamian dałem przelotkę.  Nie było różnicy. Więc nie ma sensu ruszać jeśli kat zdrowy .

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jest jakis sposob co by zdiagnozowac czy zdrowy czy przypchany?

I nie bylo roznicy w czym, mocy czy dzwieku?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

W moim przypadku nie było. Kat był czysty.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Może z 5 KM przybedzie delikatnie odczulem poprawe jak usunalem w 80 tce w 1.6 vcds mozna sprawdzić czy kat jest ok przynajmniej w 1.8 T w benzynie on nie zapycha się tak jak w diesel sprawdze u siebie czy da rade i ci tu napisze

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Może z 5 KM przybedzie

5 koni to nie poczujesz .

Tyle to daje sama naklejka AudiTeam  :)

Edytowane przez uszol
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ryba85

wycinaj.kat to zło dla silnika  :grin:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Teoretycznie może i zło a praktycznie to nic się silnikowi nie stanie .

No chyba.że obecnym nowym silnikom . Im może zaszkodzić  :grin:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Dobra, jesli mam wycinac to co zamiast tego wstawic zeby nie halasowal jak polonez? Znajomek wrzucil strumienice do 1.8t po wycince, nie ma efektu poloneza ale ta turbo wieksze cisniebie wydechu itd boje sie ze u mnie sie spiertoli dzwiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Dziwne bo właśnie strumienice wstawia się po to żeby pare kuni więcej było no i hałas

iPhone wladiego

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Dziwne bo właśnie strumienice wstawia się po to żeby pare kuni więcej było no i hałas

iPhone wladiego

Parę koni czyli dwa. A tego nie odczujesz.  Jeśli zdrowy , nie zatkany kat to różnicy nie będzie . Owszem może być inny dźwięk z racji tego że kat oprócz oczyszczania spalin działa jak tłumik . Po wycięciu jest głośniej i mamy złudzenie większej mocy . Podobny efekt może być przy założeniu sportowego tłumika na koniec. Dźwięk będzie a moc bez zmian . To tyle.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jaco a jak w swoim adrze wsadziles przelot za kata to jak z dzwiekiem? Glosniej ale bez takiego metalicznego posluchu?

Bo mam do wyboru przelot albo strumienice co lepiej wrzucic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

U mnie dźwięk był bez zmian z tym że ja dałem nie strumienicę bo strumienia zawirowywuje spaliny i dlatego jest głośniej a dałem z wyglądu taki sam ale tłumik przelotowy.  Na wielkość to samo tylko w środku inna budowa ( brak gwintu) Dźwięk był ok.  metaliczne go nie miałem.☺

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
surprise

W benzynie sona lambada świruje po wycięciu kata i z tego co wiem żeby tego uniknąć to musisz zrobić takie kolanko 90 stopni. 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

W benzynie sona lambada świruje po wycięciu kata i z tego co wiem żeby tego uniknąć to musisz zrobić takie kolanko 90 stopni. 

 

sonda jest przed katem right? wiec jak ma swirowac 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

W ADR jest jedną sonda przed katem więc nic się nie dzieje . Jak pisze @@uszol .

Sonda świętuje w 1,8 t gdzie są dwie  , przed katem i za . To właśnie ta za katem daje czeka. Czasami wystarczy emulator sondy ale najlepiej jest usunąć ją programowo w ecu. 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania