Skocz do zawartości
zybi

A4 B5 płyn wspomagania, jak wymienić?

Rekomendowane odpowiedzi

zybi

Pomoże ktoś i wytłumaczy mi jak przelać/ wymienić płyn wspomagania? Zacznę od początku. Pompa wyła i zaczęła ciec z trzpienia przy kole, pewnego dnia wywaloiło prawie wszystko i dolałem przekładniowego, czerwonego dexrona, nie mniej od razu zamówiłem nową pompę i 3 butelki płynu febi zielonego, kazałem wymienić mechanikom płyn całkowicie, cytuję przelać układ, ale ograniczyli się chyba do wymontowania pompy i instalacji nowej, po czym dolali febi bo teraz jest czerwona żybura znowu i pompa zaczyna wyć :( nowa. Gdzie spuścić płyn tak żeby zleciało wszystko?

Edytowane przez wladi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Zacznij od wyciągnięcia strzykawką całego płynu ze zbiorniczka, przyda się wężyk przyczepić do strzykawki żeby dokładnie wszystko wyssać z dna.

Następnie ściągasz przewód idący od zbiorniczka ten chudszy (siedzi na opasce, przydadzą się szczypce do ściągania opasek) uwaga poleci nie mało oleju. Musisz miec przygotowaną w środku jakąs butelke do, której będziesz zlewać olej. Teraz sciągasz gruby wąż z króćca uprzednio sciagajac opaske, poleci znów troche oleju ale mniej. Wykręcasz zbiorniczek, bierzesz szmate, benzyne ekstracyjną i płastki wkrętak i szczyścisz porządnie go w środku, wszystkie nagary muszą zniknąc. Zaślepiasz mniejszy wąż, najlepiej palcem. Wsadzasz butelke 2litrową do komory silnika i do niej gruby waż. Wsadzasz kogos do auta i na zgaszonym silniku kreci do oporu prawo/lewo w celu wypompowania całego płynu z ukladu, ma kręcic do póki nie będzie nic lecieć. Teraz skrecasz wszystko tak jak bylo, zalewasz zbiorniczek nowym plynem do połowy czyli równo między min a max, teraz osoba w srodku kreci fajera i odpowietrza uklad po odpowietrzeniu jak juz nie leca zadne babelki powietrza, dolewasz brakujacy stan. Dobrze teraz jest odpalic silnik i pokrecic kilka razy prawo lewo(około 10x) zeby ten plyn przeszedl przez pompe i ją tez przeplukal jak i cały układ. Gasimy silnik ponownie spuszczamy wszystko z ukladu metodą opisaną wcześniej i patrzymy czy leci juz ładny zielony płyn do butelki jesli tak to, zamknac uklad, zalać płynem, odpowietrzyc i gotowe. Jeśli po pierwszym płukaniu płyn nadal leci brudny, powtarzac tą operacje do skutku.

 

Jakbyś miał pytania to śmiało.

Edytowane przez uszol
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha

auto na dwa lewarki odrecasz wąz przy pompie wylatuje,krecisz kiera i wylatuje reszta,dla pewnosci zapalasz auto na 2 sek. i wyleci wszycho.skrecasz i ogien.po tygodniu wyciagnij ze zbiorniczka strzykawka i wlej swiezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Nie potrzeba lewarków, można to zrobić na płasko, ewentualnie podłożyć gazety pod koła i bedzie sie lżej kręciło fajera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zybi

Dzięki wielkie, bo już myślałem że przekładnie trzeba będzie demontować 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michulek

Ja robiłem jak grucha pisał tyle że przepuscilem przez obieg sporo nowego płynu aż został czysty zielony

Poszło z LG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania