zybi 9 #1 Napisano 6 lip 2016 17:13:32 (edytowane) Pomoże ktoś i wytłumaczy mi jak przelać/ wymienić płyn wspomagania? Zacznę od początku. Pompa wyła i zaczęła ciec z trzpienia przy kole, pewnego dnia wywaloiło prawie wszystko i dolałem przekładniowego, czerwonego dexrona, nie mniej od razu zamówiłem nową pompę i 3 butelki płynu febi zielonego, kazałem wymienić mechanikom płyn całkowicie, cytuję przelać układ, ale ograniczyli się chyba do wymontowania pompy i instalacji nowej, po czym dolali febi bo teraz jest czerwona żybura znowu i pompa zaczyna wyć :( nowa. Gdzie spuścić płyn tak żeby zleciało wszystko? Edytowane 6 lip 2016 17:18:05 przez wladi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #2 Napisano 6 lip 2016 17:22:43 (edytowane) Zacznij od wyciągnięcia strzykawką całego płynu ze zbiorniczka, przyda się wężyk przyczepić do strzykawki żeby dokładnie wszystko wyssać z dna. Następnie ściągasz przewód idący od zbiorniczka ten chudszy (siedzi na opasce, przydadzą się szczypce do ściągania opasek) uwaga poleci nie mało oleju. Musisz miec przygotowaną w środku jakąs butelke do, której będziesz zlewać olej. Teraz sciągasz gruby wąż z króćca uprzednio sciagajac opaske, poleci znów troche oleju ale mniej. Wykręcasz zbiorniczek, bierzesz szmate, benzyne ekstracyjną i płastki wkrętak i szczyścisz porządnie go w środku, wszystkie nagary muszą zniknąc. Zaślepiasz mniejszy wąż, najlepiej palcem. Wsadzasz butelke 2litrową do komory silnika i do niej gruby waż. Wsadzasz kogos do auta i na zgaszonym silniku kreci do oporu prawo/lewo w celu wypompowania całego płynu z ukladu, ma kręcic do póki nie będzie nic lecieć. Teraz skrecasz wszystko tak jak bylo, zalewasz zbiorniczek nowym plynem do połowy czyli równo między min a max, teraz osoba w srodku kreci fajera i odpowietrza uklad po odpowietrzeniu jak juz nie leca zadne babelki powietrza, dolewasz brakujacy stan. Dobrze teraz jest odpalic silnik i pokrecic kilka razy prawo lewo(około 10x) zeby ten plyn przeszedl przez pompe i ją tez przeplukal jak i cały układ. Gasimy silnik ponownie spuszczamy wszystko z ukladu metodą opisaną wcześniej i patrzymy czy leci juz ładny zielony płyn do butelki jesli tak to, zamknac uklad, zalać płynem, odpowietrzyc i gotowe. Jeśli po pierwszym płukaniu płyn nadal leci brudny, powtarzac tą operacje do skutku. Jakbyś miał pytania to śmiało. Edytowane 7 lip 2016 00:38:24 przez uszol 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grucha 73 #3 Napisano 6 lip 2016 17:27:32 auto na dwa lewarki odrecasz wąz przy pompie wylatuje,krecisz kiera i wylatuje reszta,dla pewnosci zapalasz auto na 2 sek. i wyleci wszycho.skrecasz i ogien.po tygodniu wyciagnij ze zbiorniczka strzykawka i wlej swiezy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #4 Napisano 6 lip 2016 17:28:57 Nie potrzeba lewarków, można to zrobić na płasko, ewentualnie podłożyć gazety pod koła i bedzie sie lżej kręciło fajera Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zybi 9 #5 Napisano 6 lip 2016 17:31:02 Dzięki wielkie, bo już myślałem że przekładnie trzeba będzie demontować Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michulek 81 #6 Napisano 6 lip 2016 19:27:03 Ja robiłem jak grucha pisał tyle że przepuscilem przez obieg sporo nowego płynu aż został czysty zielony Poszło z LG Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach