Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

bosman

Panowie pacjent a4 b5 1.8t 2000r

Pierwszy i drugi bieg cięzko wchodzi , na postoju chodza jak masełko jak sie jedzie to jedynka jeszcze spoko , ale rano jak zimny i chce zmienić na 2 to siły musze użyć , a czasami nawet zgrzytnie .... Jak sie zatrzymam to idealnie , jak dłuzej trzymam sprzegło to też idealnie , tak jakbym musialy sie zatrzymac trybka w skrzyni

kpl.sprzegło z kołem dwumasowym nowe + nowy olej - jest tak po wymianie i było tak przed

 

Ogarnia ktoś temat ?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Może wybierak się już skończył?


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman
2 minuty temu, wladi napisał:

Może wybierak się już skończył?


iPhone wladiego

Idzie to naprawić , jaki koszt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Sprawdź jeszcze poduchę pod skrzynią może ona jest winowajcą


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

Właśnie kolego , jak dodaje gazu lewarek sie rusza do przodu , jak zdejme noge z gazu lewarek do tyłu i tak cały czas podczas jazdy  ( przód ---> tył---> goni lewarek) ..Mechanik mówił ze poduszki idealne i to mnie ciekawi..... i tak samo np. gdy zdejme noge z gazu i dodam szybko gaz to czuć taki szarpniecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ja mam podobnie z tym lewarkiem ale poducha jeszcze ok chociaż mi mechanik mówił że delikatny luz mam na poduszce z tym że biegi mi chodzą dobrze...


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Według mnie to właśnie wina poduszki. Na postoju jest ok .bronić nie ciągnie. Podczas jazdy w momencie dodawania gazu skrzynia się przestawia ( na tym luzie) i biegi nie wchodzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman
12 minut temu, jacek70 napisał:

Według mnie to właśnie wina poduszki. Na postoju jest ok .bronić nie ciągnie. Podczas jazdy w momencie dodawania gazu skrzynia się przestawia ( na tym luzie) i biegi nie wchodzą.

najbardziej prawdopodobne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
2 godziny temu, bosman napisał:

Właśnie kolego , jak dodaje gazu lewarek sie rusza do przodu , jak zdejme noge z gazu lewarek do tyłu i tak cały czas podczas jazdy  ( przód ---> tył---> goni lewarek) ..Mechanik mówił ze poduszki idealne i to mnie ciekawi..... i tak samo np. gdy zdejme noge z gazu i dodam szybko gaz to czuć taki szarpniecie

Mam podobnie ale z tego co zauwazylem tylko na 5'tce albo na reszcie biegow jest to tak malych ruch ze nie jestem tego w stanie przyuważyć. Na zimnym jedynke czasem trzeba mocniej pchnąć reka żeby weszła. Jaki olej zalałeś i i czy dolałeś go pod korek tak żeby sie wylewał przy wymianie? Ogólnie rzecz biorąc nie przejmowałbym się tym i jeździł skrzynie do 1.8 sa na tyle dostepne i tanie że jak coś padnie to koszta są groszowe. Powtórze sie ale przypadłość tą mam od kiedy posiadam auto czyli prawie 2 lata i cały czas z tym jeżdze i sie popsuć nie chce :msn-wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

Olej zalany pod korek ....No nie wiem czy skrzynia od 1.8t 180km QUATTRO jest tania :D 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jaki olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Myślę że to nie wina oliwy tylko jakiegoś luzu na poduszce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

a ja wiem że to skrzynia zmiana oleju nic nie pomoże gorzej będzie jeszcze zimą z wrzuceniem z 1 na drugi bieg to chyba jest synchronizator w skrzyni mam to samo tylko dziwne jest to że latem jest to praktycznie nie odczuwalne a olej też mam zmieniony na właściwy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

Olej tu raczej nie ma nic do znaczenia , bo było tak przed wymiana oleju i dwumasa i jest tak dalej .. olej - 75w90 mobilube .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Tak sie mówi wymienić skrzynie a jaką masz pewność że nie kupisz takiej samej uszkodzonej gość ci da gwarancje rozruchową a sie okaże lipa to powie że nie wiedział a koszta wymiany szkrzyni jak sobie sam nie zrobisz poniesiesz ty.Jedyne wyjście sprawdzić skrzynie jak jest na aucie przejechać sie takze wolałbym swoją oddać do naprawy zapłacić z 1000 zł a wiesz że będzie dobrze za używaną skrzynie też trzeba będzie dać z 500 zł 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Dopóki nie szarpie przy wchodzeniu/schodzeniu z obrotów nie ingerowałbym w to po co robić sobie dodatkowe koszta, zwalenie skrzyni, diagnoza i ewentualna wymiana synchronizatora jak goldi mówi to koszt ~ 1500zł wiem bo jeden z członków rodziny w golfie IV 1.4 właśnie to robił. Druga sprawa to, że ci tam zgrzyta przy wrzucaniu dwójki i jedynki, to pewnie wina tego że nie dopinasz biegu nie bój się użyć troche siły wysprzęglić bieg i od nowa sprobować wbić. Też z początku jak kupiłem auto pierwsze miesiące jeździłem, słuchałem stuków puków, pół auta chciałem wymienić ale już mi przeszło - 16 lat to jednak dużo i gdybyśmy chcieli wymieniać każdą drażniącą pierdółke to nieźle by po kieszeni pociągneło

Co do tego że biegi cięzej wchodzą na zimnym i w zimie to chyba bedzie wina tego, że olej nim złapie tam jakąś swoją temp to jest gęstrzy i te smarowanie wszystkich kół zębatych nie jest aż tak skuteczne w juz w tak starych skrzyniach. Latem szybciej złapie temp. to raz a dwa że temp powietrza zewnetrznego na start w lecie ułatwia bo olej na pewno bedzie cieplejszy niz w zimie przy zimnym starcie. Taką mam teorie :zoltek:

Co do oliwy, to pytałem z czystej ciekawości co tam kolega wlał jestem tego swiadom, że olej raczej na to wpływu nie ma.

@bosman

Proponowałbym Ci jeszcze podjechać do innego mechanika w okolicy i niech on spróbuje ocenić stan poduchy pod skrzynią wtedy bedziesz miec pewnosc, że to na pewno nie ona. Różnie bywa może powiedział na odwal sie że dobra bo chciał Cie zbyć, nie chciało mu się tego ruszac, cokolwiek.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Dokładnie . Sprawdź jeszcze raz luzy na poduszce skrzyni.  Skoro na postoju wchodzą to musi być jakiś luz który podczas jazdy ,, krzywi " skrzynię i biegi ciężko wchodzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosman

Posprawdzałem na wszystkie możliwe sposoby , wrzucanie biegów , i raz jest idealnie dwójka wchodzi jak w nowym porsche , a raz z oporem .... gdy sie zatrzymam chodzi perfekcyjnie , gdy jade czasami ma ciezko sie wbic.... i wyczuwam tak jak by było drżenie lewarke i wtedy nie chce wejsc , jak nie drży wchodzi.... na 99% poduszki obstawiam... i przypomniało mi sie że raz jak zapalałem auto były takie stuki jakby poduszka silnika , ale to tylko raz ..... mechanik stwierdił że wszystkie dobre ... PORA ZMIENIĆ MECHANIKA moim zdaniem.  Poduszki silnika też moga sie do tego przyczyniac? :ulan:,

Edytowane przez bosman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Dobry tok myślenia - działaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania