Skocz do zawartości
przemojek

A4 B5 brak mocy, skrócony czas wtrysku - logi

Rekomendowane odpowiedzi

przemojek

witam, audi mi zmula, vmax jakie osiągnąłem to zaledwie 200 km/h... przyspieszenie też szału nie robi
na logach widać że wartość rzeczywista czasu wtrysku jest o połowę mniejsza od zadanej - ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny? żadnych błędów na vagu nie ma prócz problemów z adaptacją jakąś tam - w sensie przepływka, przepustnica, sondy bez błędów
zapchane katy? sonda oszukuje? silnik na wolnych obrotach kuleje, tutaj logi (automat więc ciężko na trzecim tylko biegu jechać)

http://www.fotosik.pl/zdjecie/e71995aad7418e9b

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jeśli mówiąc, że silnik kuleje na wolnych obrotach masz na myśli jego nie równą prace to stawiam na cewki bądź przepustnice zawaloną nagarem. Zacznij od wyciągnięcia przepustnicy, wyczyszczenia jej porządnie na błysk i adaptacji. Jeżeli to nie pomoże należy przyjrzeć się cewkom, w 2.8 niestety były one wadliwe i często były przyczyną nie równej pracy silnika na jałowym biegu(dobrze znaleźć kogoś ze sprawnymi cewkami na podmiane). Dobrze by było zrobić logi grupy 093 statyczne i dynamiczne - sprawdzić czy napinacze i rozrząd poprawnie pracują. Warto też zajrzeć do gruszki ciśnieniowej odpowiadającej za skracanie/wydłużanie dolotu jeśli nie działa to auto na prawde traci sporo kucy i momentu (powinna znajdować się przy kolektorze ssącym-jesli masz ten system u siebie nie pamiętam czy w ack był). Zacznij sprawdzać te rzeczy, które wymieniłem - jeśli nic z tego nie pomoże będziemy myśleć dalej, bo to jeszcze moze byc nieszczelny dolot, podcisnienia, brudna przepływka i pare innych ustrojstw. 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przemojek

a więc sprawa wygląda tak, to że kuleje silnik na wolnych obrotach to fakt, ale jaki związek by to mogło mieć z czasem wtrysku który ewidentnie nie jest prawidłowy

dorzuce jeszcze fakt że skrzynia też nie działa jak powinna, potafi przecięgać podczas zmiany z 2 na 3 i 3 na 4 bieg i teraz nie wiem, czy to skrzynia muli silnik czy niepoprawna praca silnika odziałowuje tak na skrzynie? błęgów pod vagiem żadnych nie ma, z tego co przyuważyłem to jeszcze obrotomierz może mieć jakiś wpływ na to wszystko, przekłamuje na liczniku o jakieś 600/700 obr/min, po podpięciu pod vaga w blokach skrzyni biegów pokazuje prawdziwe parametry obrotów silnika - niższe o te 600 obr niż na liczniku, jednak skrzynia biegów pokazuje, że odczytuje prędkość obrotową tą przekłamaną z licznika, a nie rzeczywistą :<

przede wszystkim interesuje mnie to, co może mieć wpływ na skrócony czas wtrysku :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
8 godzin temu, przemojek napisał:

przede wszystkim interesuje mnie to, co może mieć wpływ na skrócony czas wtrysku :D 

Źle ustawiony rozrząd, wytarte ślizgi na napinaczach rozrzadu lub rozciagniety lancuch/lańcuchy rozrzadu bądź przytarte krzywki na walkach ssących

Nie działająca pooprawnie skrzynia na pewno bedzie zamulać moc i moment jaka generuje silnik ale na odwrót taka sytuacja nie ma prawa bytu. Co do przekłamań obrotów być może już się kończy sprzegło hydrokinetyczne.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przemojek

Podpowiesz mi jakie grupy zlogowac dynamicznie by wysnuć jakieś konkretniejsze wnioski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

090, 093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przemojek

witam, problemu nadal nie rozwiazalem, ale upatrujemy wine chwilowo w sterowniku silnika, aby nie robic sobie zbednych kosztow szukam flesha do sterownika silnika o oznaczeniu widocznym na zdjeciu... moze ktos ma taki wsad albo podpowie gdzie tego szukac? z gory dzieki za jakikolwiek odzew

http://www.fotosik.pl/zdjecie/ebca598486749031

Edytowane przez przemojek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania