Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Dystans powyżej 20mm - przelotowy czy przykręcany do piasty

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Obecnie mam dystans 20mm z przodu jezeli chcialbym zmienic na 22-25mm to dalej moge spokojnie uzywac zwyklego przelotowego z centrowaniem czy musze juz kupic przykręcany do piasty?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
uszol

Jakbym tego nie czytał :facepalm: A dwa nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Jacek zawsze linki wkleja zamiast odpowiedzieć na pytanie :biggrin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Dobra wiec odpowiadam . 

Dystanse przykręcane zaczynają się od 18mm a przelotowe są do 22-23 mm

Lepiej będzie jak dasz przykręcane a to dlatego że dwadzieścia parę mm to górna dopuszczalna granicą dla zwykłych dystansów  a początek rozmiarów przykręcanych

Zapodam jeszcze jeden link bo warto poczytać ( szczególnie rodzaje i wymiary )

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://eibach.pl/produkty-dystanse-poszerzajace-do-kol-opis-systemow-m-64.html&ved=0ahUKEwi9irzOzt3PAhWLBSwKHRf4AMUQFghiMBI&usg=AFQjCNEsVc3A95eMpxb7gDKuI4sM8S7Img

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Wg dystomu spokojnie można 25mm przelotowy zakładać, dwa mam osobę, która na takowym dystansie od nich lata i nic sie nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TyBucu

powtarzam, jak ktoś nie ma mocy operującej na kołach (przyspieszanie, hamowanie) to może i przelotowy 100mm zapierniczyć...

dla wyjaśnienia, większość śrub w kołach ma twardość 8.8 bądź 10.9

biorąc pod uwage te wytrzymalsze...

pierwsza cyfra to wartość granicy wytrzymałości na rozciąganie Rm - tutaj 10 x 100 MPa = 1000 MPa

druga cyfra to wartość granicy plastyczności Re ujęta w stosunku procentowym względem wytrzymałości na rozciąganie Rm - tutaj: 9 x 0,1 x 1000 MPa = 900 MPa

czyli na każdym mm2 śruby otrzymujemy maksymalne rozerwaniowe obciążenie 100N a elastyczne 90M

Co to znaczy w praktyce? Śruba m14 ma około 45mm2 średnicy przekroju czyli (1000mpa x 0,1 kg/mm2) x 45mm2 = 4500kg x 5 śrub = 22500kg wydaje sie dużo na jedno koło, nie? A to jest tylko siła wystarczająca do rozerwania śruby w miejscu łączenia przy zawieszeniu objektu pionowo z siłą przyciągania ziemską 1G. Gdy faktyczną łącznością pomiedzy śrubą a piastą jest jedynie jej gwint, który na 6-7 zwojach nie przekracza powierzchnią kontaktową 10mm2 czyli zaledwie 5T na koło siły rozrywowej a przy wykonaniu tego samego wyliczenia plastyczności zaledwie 4.5T nacisku jest w stanie wykrzywić takie połączenie...

Dodajmy do tego fakt że im dłuższe punkty podporowe pomiędzy połączeniami tym łatwiej je wykrzywić dzieląc wytrzymałość materiałową poprzez oddziaływanie elastyczne to wystarczy by nasz 2tonowy bolid z przelotami 25mm wyhamował ze 100 ze zblokowanymi kołami i wpadł w niewielką wyrwe dociskającą siłe cierną opon wytwarzającą ok 700-800nm przeciążenia.

W rezultacie patrzymy jak ładnie wygląda nasza felga jak sie toczy, mimo że nie wysiedliśmy z auta.



Dla ciekawskich jak to wygląda w praktyce dodaje filmik pana z saaba który najprawdopodobniej nie rozumiał klasyfikacji materiałów oraz podstawowych praw fizyki.
 

 

Edytowane przez TyBucu
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania