Skocz do zawartości
tomekch973

A4 B5 Kontrolka ciśnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

tomekch973

Pany... pomóżcie bo już mi ręce opadają.

Jestem po wymianie czujnika ciśnienia oleju (ten z góry podstawy filtra) oraz pompy (FEBI) oczywiście wcześniej zalana płukanka, micha wyczyszczona, zalany nowy olej i ok 1 miesiąca było ok, aż do dzisiaj, dojeżdżam do pracy i tu nie jestem pewien ale tak na 90% przy ok 2200k RPM na 1 biegu na półfisie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Zgasiłem auto odpaliłem i było OK. W drodze powrotnej do domu auto dostało konkretnie po du**e obroty przez 90% drogi nie schodziły poniżej 3500k RPM poźniej postój na parkingu 20 min i wszystko ok. kontrolka się nie zapaliła, silnik pracował prawidłowo

 

Już mnie szlak trafia... nie mam pojęcia co może być?

Smok czysty przecież pompa nowa, micha wyczyszczona, na nowym oleju zrobiłem ok 1000 km i kolor jest taki jak świeży z bańki (przed sciągięciem michy już po ok 100 km był czarny jak smoła)

Pozostają albo zapchane kanały, czujnik, albo silnik mówi papa i gubi ciśnienie na wale.

Macie jakieś pomysły???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Może byc i tak, że panewki korbowodowe, nie wykluczałem tego scenariusza u siebie ale to zostawmy na sam koniec. Nie przybywa Ci oleju? Niuchni bagnet czy nie zajeżdza benzyną czasem jakoś mocniej bo zawsze jej tam bedzie troche czuć. Przy uwalonym g62 podlewało mi ciągle silnik i oleum zdrowo jopało benzyną(szczegolnie przy krótkich odcinkach) Do tego przy ssaniu po przegazówce do 2,5k marchewy leciały bo resztki niespalonego paliwa mi sie dopalały w wydechu. No i wtedy olej może tracić swoje właściwości. Druga sprawa tutaj mamy chyba dwa czujniki (dynamiczny pomiar cisnienia oleju) Ty wymieniałeś ten do 1,2-1,4 bara czyli brązowy. Może warto by sie przyjrzec temu drugiemu chyba biały jest on powyzej 1.4bara kontroluje cisnienie i jak jest uwalony to bedzie Ci na wyzszych obrotach pokazywac kontrolke. W gre wchodzi też wadliwa pompa, generalnie śliski temat... Sprawdz oleum odnosnie zapachu benzyny i zapni vaga moze pokaze blad ktoregos z w/w czujników.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

jutro sprawdzę czy zalatuje benzyna... oleju raczej nie przybywa, bynajmniej nie zauważyłem ale przyjrzę się temu dokładniej. wymieniłem czujnik 1.2-1.6 bar z białą kropką. Zamówię jeszcze ten drugi i wymienię. W weekend sprawdzę ciśnienie.

Podpinałem vaga i błędów 0 

Co oznacza to pole?

ssadsd.jpg

 

Mógłby ktoś podesłać numer tego drugiego czujnika... nie mogę znaleźć 

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Też nie znalazłem numeru tego drugiego czujnika, etka tez mi go nie pokazała zaczynam wątpić, że jest u nas w ogóle dynamiczny uklad kontroli cisnienia oleju. Wyczytałem o tym na innych forach ale jak widać wprowadzili mnie chyba w błąd. Sorki. No chyba, że ktoś jest w stanie to potwierdzić, że ten drugi czujnik tam jest. Co do zaznaczonego pola to nie mam pojęcia co oznacza.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Nawet przy oglddzinach podstawy filtra drugiego czujnika nie widziałem jest tylko ten ktory wymieniłem. Ale obejrzę go bardziej dokładniej

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

sprawdziłem dzisiaj zapach oleju i  mnie praktycznie w ogóle nie czuć benzyny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Na kompie czysto, czujnik nowy, pompa nowa, płukanka i dobry olej zalane... Ile masz na szafie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

OK 230 000 po rozkodowaniu Vin okazało sie że był serwisowany w ASO do 2011r i z przebiegu wychodziło by ze trzeba 80 000 doliczyc do przebiegu licznikowego. Także myślę ze max 310 000 ma nalatane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Wszystko wskazuje na panewki przy 300 tyś to już może byc możliwe jeśli silnik wczesniej jezdzil na zlym oleju/był źle traktowany, jak składałeś miske to nie zapomniales zalozyc plastikowej osłony pod wał? Spiętrza ona olej żeby przy dużych przechyłach i hamowaniu smok był cały czas zanurzony w oleju jeśli jej nie ma i nie jeżdzisz z olejem zalanym pod max na bagnecie to mogą sie takie cuda dziać przy hamowaniu czy skrecaniu.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

plastikowa osłona pod wał? - nie miałem czegoś takiego - bynajmniej sobie nie przypominam.

Jaki jest koszt takich panewek? jakiej firmy brać?

Ale z drugiej strony to przy padających panewkach silnik by gubił ciśnienie na bardzo rozgrzanym oleju a tymczasem jest wszystko OK.

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

panewki kolbenschmidt albo glyco komplet bedzie gdzieś koło 100zł kosztował, nie wiem czy przy zmianie panewek nie trzeba będzie oddawać wału do szlifu 

a mowa o tej osłonie 050103623 koszt w aso 80zł

410084_x800.jpg

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
18 minut temu, tomekch973 napisał:

Ale z drugiej strony to przy padających panewkach silnik by gubił ciśnienie na bardzo rozgrzanym oleju a tymczasem jest wszystko OK

Na razie bym nic nie robił. Jeżdzij i dopiero jesli zapali sie kontrolka to nasluchuj czy wtedy zaczyna glosniej pracować silnik czy nie klepie. Jeśli nie znaczy, że wszystko jest wporządku, ile razy jest tak ze kupujesz nowy czujnik (zamiennik) i na starcie juz nie dziala tak jak powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

kupie jeszcze używkę orginał

co do osłony wału to na pewno nie było takiej.

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

To musisz trzymać olej caly czas pod maxem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

dzisiaj zapaliła się 2 razy 

1 raz to przy zjezdzie w korku ze sporego wzniesienia

2 raz - 3 bieg obroty ok 1500 rpm dziurawa droga

poziom oleju trochę mniej niż połowa. 

niestety nie mogłem posłuchać silnika bo jechałem w korku a po za tym kontrolka pomigała kilka razy i sama zgasła.

 

jeśli były by to panewki korbowodowe to kontrolka powinna zapalać się za każdym razem gdy olej jest mocno rozgrzany czy nie koniecznie  ?

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Zależy chyba od stanu panewek czy mocno przytarte czy lekko. Jeśli jechałeś z olejem poniżej min i na wzniesieniach/dziurach działy się cuda z kontrolką pomigała, pomigała i zgasła to odpowiedź dla mnie jest jednoznacza. Brak osłony, która utrzymuje taki stan oleju by smok cały czas był w niej zanuzony. Wystarczy żeby na moment odciąć dostęp do oleju pompie i kontrolka już krzyczy. Żeby na marne nie targać znowu miski zalej olej pod max. Pojeździj mniej wiecej po tej samej drodze i sprawdź czy będą dalej bedzie oliwiarka sie pokazywać.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

tak zrobię i dam znać za kilka dni.

źle napisałem jechałem z olejem mniej niż połowa na miarce - już poprawione

auto stało dziś 1h na biegu jałowym i kontrolka się nie pojawiła silnik pracował prawidłowo.

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

To tymbardziej potwierdza moja teorie, w ciagu 1h na rozgrzanym oleju na jałowym gdyby panewki byly przytarte już dawno by sie obróciły i pukały. Chyba czeka Cię ponowny demontaż miski :decayed:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

zaleje oleju pod max i zobaczymy co się będzie działo.

 

Dzisiaj rano zalałem oleju pod max. Kontrolka nadal się zaświeca zjechałem na pobocze osłuchiwałem silnik ok 3-4 min z każdej strony i na 99% pracował normalnie a kontrolka cały czas świeciła. Pisze na 99% bo był huk aut jadących w korku, ale wątpię żebym nie usłyszał klepania czy walenia. Gazowałem auto i ani komunikat nie zgasł ani dźwięk silnika się nie zmieniał.  Alladyn zgasł dopiero jak wyłaczyłem i włączyłem silnik

 

zauważyłem że kontrolka najczęsciej zapala sie jadąc w korku - niskie obroty 1,2 bieg. Na wysokich obrotach nigdy nie miałem żadnego komunikatu.

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ponoć jest jeszcze czujnik oleju w misce olejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

jest ale on jest odpowiedzialny za jakość temperaturę i poziom oleju - to czy ma coś wspólnego z kontrolką ciśnienia oleju to nie wiem.

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ja też miałem u Siebie problem z ciśnieniem oleju, zmieniłem pompę na SWAG od dzika i działa do dziś.

Sprawdzałeś u Siebie ciśnienie oleju po wymianie pompy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

no własnie jeszcze nie sprawdzałem zrobię to dopiero w sobotę. Febi to może nie SWAG ale ludzie kupują montują i sobie chwalą. Nie jest to jakies g*wno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ja już się nauczyłem, co mi potrzeba i wiem co jest do wymiany, dzwonię do dzika i on mi sprzedaje to co wie, że działa i tyle :P

 

Tak jak pisałeś na innym forum 1.3 bara na biegu jałowym to jak dla mnie to jest za mało, od 1.5 bara się powinno zaczynać.

Edytowane przez k232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

to było na starej pompie na nowej będę mierzył dopiero w sobotę.

Gdyby pompa dawała za małe ciśnienie na wolnych obrotach to przy wysokich komunikat powinien zgasnąć a ja przecież gazowałem auto alladyn migał a silnik pracował normalnie.

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania