k232 48 #1 Napisano 7 sie 2017 12:49:33 Siemka Panowie, na zdjęciu ujęty jest stan oleju z mojego samochodu. Silnik zimny, przestał w garażu na prostej podłodze całą noc. Stan poniżej minimum a żadnej kontrolki na Fisie nie ma ani żadnych niepokojących stuków. Czy to jest jeszcze stan do przyjęcia czy trzeba się za to zabrać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #2 Napisano 7 sie 2017 13:08:38 (edytowane) Dolewaj oleju raz dwa, nie sugeruj sie elektronika. Po to jest bagnet zeby czasem podniesc maske i zobaczyc stan oleju. Sprawdz kable i kostke od czujnika w pierwszej kolejnosci. Edytowane 7 sie 2017 13:09:28 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #3 Napisano 7 sie 2017 13:18:35 Ups, czyli jednak coś już jest na rzeczy ;/ Jak doleję do normalnego stanu to po tygodniu wraca na minimum ;/ Prawidłowo olej powinien być w połowie tych kropeczek tak? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #4 Napisano 7 sie 2017 13:20:23 Prawidlowo olej jest zalany pod max czyli kropeczki maja byc zakryte Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #5 Napisano 7 sie 2017 13:35:35 (edytowane) Obstawiam głowicę do roboty, ponad rok czasu jeździłem z ubogą mieszanką LPG bo partacze nie potrafili tego ustawić ;/ Co można zacząć szukać, test uszczelki pod głowicą czy od czegoś innego ? Edytowane 7 sie 2017 13:36:00 przez k232 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #6 Napisano 7 sie 2017 14:50:27 (edytowane) Zacznij od plukanki moze pierscienie zgarniajace zapieczone sa. Ale moze byc tez ze uszczelniacze zaworowe juz kaput szczegolnie jak na lpg jezdzisz. Puszcza niebieskiego dymka ? Edytowane 7 sie 2017 14:52:43 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #7 Napisano 7 sie 2017 14:55:11 3 minuty temu, uszol napisał: Puszcza niebieskiego dymka ? No właśnie nic nie puszcza, auto jeździ malinowo bez kitu. Właśnie za tydzień będę robił wymianę oleju, po płukance powinny pierścienie się obudzić? Chyba, że nafty nalać do cylindrów? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goldi 405 #8 Napisano 7 sie 2017 18:15:34 staraj sie oleju mieć max ze względu na napinacz pewnie uszczelniacze na zaworach trzeba bedzie zrobić rano nie zadymia jak zimny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #9 Napisano 7 sie 2017 20:14:10 (edytowane) Zacząłbym od sprawdzenia kompresji bo jak nie będzie tragedii to lać olej i jeździć. Wypadało by też pierścienie wymienić i pare innych rzeczy po drodze jak już byś uszczelniacze robił bo czapka będzie zrzucana? Chyba ze są magicy co zrobią to bez ściagania głowicy, inaczej moze się zrobić z tego niezła sumka i wtedy trzeba przekalkulować opłacalność remontu. Co do płukanki to jeżeli winowajcą są zapieczone pierścienie zgarniające (wątpie w to) to na pewno je przepłuka i zaczna zgarniac wiecej oleju do misy ale nie wyleczy na pewno takiego poboru jaki masz obecnie ~1 litr na tydz. Kwestia też ile kilometrów robisz w ten tydzień. 1tyś? 2tyś? Edytowane 7 sie 2017 20:16:55 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #10 Napisano 8 sie 2017 07:22:52 Goldi, auto nic nie dymi, żadnych objawów z silnikiem nie ma. Będę mierzył kompresję i robił próbę olejową. 1.5 tysiąca km na miesiąc. Pod korkiem czyściutki olej, płynu chłodniczego nie brakuje. Osłona jest pod silnikiem, możliwe, że ten olej gdzieś ucieka. Dziś jadę na podnośnik na sprawdzenie czy nie ma wycieków. ___________________ dodano 50 minut później Po pracy zajechałem na stację kontroli pojazdów i gość zobaczył, że olej cieknie z podstawy filtra oleju ale, żeby coś na 100% powiedzieć to kazał mi pojechać umyć silnik od spodu i po przejechaniu kilku km zajechać na sprawdzenie skąd cieknie. Ok 17 dzisiaj jadę umyć silnik od spodu, po umyciu na kanał i wtedy dokładnie będzie stwierdzone co jest nie tak. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #11 Napisano 14 sie 2017 11:43:37 Panowie, okazało się, że : Olej wydostaje się z przepustnicy, oznacza to, że jest za duży przedmuch w silniku, pierścienie puszczają olej i odma wyrzuca olej przez przepustnicę. Jak odkręciłem korek na włączonym silniku to bardzo duże ciśnienie waliło przez otwarty korek. Czy tak faktycznie może się dziać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #12 Napisano 14 sie 2017 12:32:04 48 minut temu, k232 napisał: Panowie, okazało się, że : Olej wydostaje się z przepustnicy, oznacza to, że jest za duży przedmuch w silniku, pierścienie puszczają olej i odma wyrzuca olej przez przepustnicę. Jak odkręciłem korek na włączonym silniku to bardzo duże ciśnienie waliło przez otwarty korek. Czy tak faktycznie może się dziać? http://www.auditeam.pl/forum/topic/3320-18-adr-wypluwa-olej-uszczelkami-cisnienie-pod-korkiem-oleju/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach