Skocz do zawartości
k232

A4 B5 Stan oleju ADR

Rekomendowane odpowiedzi

k232

Siemka :):

Panowie, na zdjęciu ujęty jest stan oleju z mojego samochodu. Silnik zimny, przestał w garażu na prostej podłodze całą noc. Stan poniżej minimum a żadnej kontrolki na Fisie nie ma ani żadnych niepokojących stuków. Czy to jest jeszcze stan do przyjęcia czy trzeba się za to zabrać?

olej.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Dolewaj oleju raz dwa, nie sugeruj sie elektronika. Po to jest bagnet zeby czasem podniesc maske i zobaczyc stan oleju. Sprawdz kable i kostke od czujnika w pierwszej kolejnosci.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ups, czyli jednak coś już jest na rzeczy ;/

Jak doleję do normalnego stanu to po tygodniu wraca na minimum ;/

Prawidłowo olej powinien być w połowie tych kropeczek tak? :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Prawidlowo olej jest zalany pod max czyli kropeczki maja byc zakryte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Obstawiam głowicę do roboty, ponad rok czasu jeździłem z ubogą mieszanką LPG bo partacze nie potrafili tego ustawić ;/

Co można zacząć szukać, test uszczelki pod głowicą czy od czegoś innego ?

Edytowane przez k232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Zacznij od plukanki moze pierscienie zgarniajace zapieczone sa. Ale moze byc tez ze uszczelniacze zaworowe juz kaput szczegolnie jak na lpg jezdzisz. Puszcza niebieskiego dymka ?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232
3 minuty temu, uszol napisał:

Puszcza niebieskiego dymka ?

No właśnie nic nie puszcza, auto jeździ malinowo bez kitu.

Właśnie za tydzień będę robił wymianę oleju, po płukance powinny pierścienie się obudzić? Chyba, że nafty nalać do cylindrów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

staraj sie oleju mieć max ze względu na napinacz  pewnie uszczelniacze na zaworach trzeba bedzie zrobić  rano nie zadymia jak zimny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Zacząłbym od sprawdzenia kompresji bo jak nie będzie tragedii to lać olej i jeździć. Wypadało by też pierścienie wymienić i pare innych rzeczy po drodze jak już byś uszczelniacze robił bo czapka będzie zrzucana? Chyba ze są magicy co zrobią to bez ściagania głowicy, inaczej moze się zrobić z tego niezła sumka i wtedy trzeba przekalkulować opłacalność remontu. 

Co do płukanki to jeżeli winowajcą są zapieczone pierścienie zgarniające (wątpie w to) to na pewno je przepłuka i zaczna zgarniac wiecej oleju do misy ale nie wyleczy na pewno takiego poboru jaki masz obecnie ~1 litr na tydz. Kwestia też ile kilometrów robisz w ten tydzień. 1tyś? 2tyś? 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Goldi, auto nic nie dymi, żadnych objawów z silnikiem nie ma.

Będę mierzył kompresję i robił próbę olejową.

1.5 tysiąca km na miesiąc.

Pod korkiem czyściutki olej, płynu chłodniczego nie brakuje. 

Osłona jest pod silnikiem, możliwe, że ten olej gdzieś ucieka. Dziś jadę na podnośnik na sprawdzenie czy nie ma wycieków.

 
___________________ 

 

 
dodano 50 minut później  
 
 

Po pracy zajechałem na stację kontroli pojazdów i gość zobaczył, że olej cieknie z podstawy filtra oleju ale, żeby coś na 100% powiedzieć to kazał mi pojechać umyć silnik od spodu i po przejechaniu kilku km zajechać na sprawdzenie skąd cieknie.

Ok 17 dzisiaj jadę umyć silnik od spodu, po umyciu na kanał i wtedy dokładnie będzie stwierdzone co jest nie tak.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Panowie, okazało się, że :

Olej wydostaje się z przepustnicy, oznacza to, że jest za duży przedmuch w silniku, pierścienie puszczają olej i odma wyrzuca olej przez przepustnicę.

Jak odkręciłem korek na włączonym silniku to bardzo duże ciśnienie waliło przez otwarty korek.

Czy tak faktycznie może się dziać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
48 minut temu, k232 napisał:

Panowie, okazało się, że :

Olej wydostaje się z przepustnicy, oznacza to, że jest za duży przedmuch w silniku, pierścienie puszczają olej i odma wyrzuca olej przez przepustnicę.

Jak odkręciłem korek na włączonym silniku to bardzo duże ciśnienie waliło przez otwarty korek.

Czy tak faktycznie może się dziać?

http://www.auditeam.pl/forum/topic/3320-18-adr-wypluwa-olej-uszczelkami-cisnienie-pod-korkiem-oleju/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania