Skocz do zawartości
filip.mironski

A4 B5 AEB 1.8t - brak mocy przy przyspieszaniu - LOGI

Rekomendowane odpowiedzi

filip.mironski

Proszę kolegów o pomoc przy analizie logów.

A4 B5 1.8t AEB 97' PB+LPG, bez modów

Objawy:

1. falowanie obrotów na rozgrznym silniku na jałowym (>60°C) na PB i LPG, 

2. szarpanie i brak mocy przy dużym przyspieszeniu od 2000 do 4000 obr. (dla 3 biegu) na PB, na LPG w szerszym zakresie (>60°C, deska rozdzielcza), na PB mozna jeździć,  ale już na LPG za bardzo trzęsie

Problemy zaczęły się po zostawieniu samochodu u mechanika, który grzebał w przewodach elektrycznych, cewkach/świecach i zmienił czujnik temp. cieczy (w związku z inną usterką).

Przepustnica po regeneracji i sprawdzona oscyloskopem, wymieniona listwa wtryskiwaczy, czujnik temp. cieczy, czujnik położenia wału korbowego, po podmianie przepływki nic się nie zmieniło, wiec zostawiłem oryginalną. Lambda po wymianie - stara wyrzucała błędy braku sygnału.  Aktualnie bez błędów.

Z tego co widziałem problem nie jest wyjątkiem, ale nie znalazłem sensownego rozwiązania.

Statyczne (PB):

002 i 007:

https://log.malonetuning.com/chart/34414#H8KLCADCo8Ouw71ZAgNtw4xNCsKDQAzChsOhwrtkPcKBKsOFw4vDiCxGDWNAJ8KSwonDhcO2w7TDvsORw5LDhSzDs3zCvGlbw6hlw644EUbClXXDicOgHsOewp04wonDssKHwo7Dk0HCpEQawozDoF7DksKLw5TDkAQ3DBvCn8OFw53ChGHDgMO3wo9AOcKOdiXCmcOsbzjCpsKqw4BVwpnDqzI%2Fw4vDnHw5wqwmecKZw5jCrsOXwo3DtzvCscO%2Bwphnw6kAAAA%3D

003 i 008:

https://log.malonetuning.com/chart/34413#H8KLCABOw67DvVkCA23DjcOBCsOCMAzDhsOxd8OJwrkBw4vDlMKXKT1UF2pha0bCmsKNw6nDk8ObWRQPPcOmw7fDsSfDjsKBw5DDjBvDoRg0FFIww5YMw544wrjDs3xLwpkwCsKvSwFzajjCscKkF8OVw5NAwqRMEsKUwqAteSNRVMOGHcODwp7CjsKiNWEcw7HDuSPCkBQfw7pJw6rCt8K%2FwqFOwrbDg0PCn8OPfcK%2BfDnCrMOKZcKZwpIeasKvw57CvwEWXcOjwovDqQAAAA%3D%3D

Dynamiczne (PB):

002 i 007:

https://log.malonetuning.com/chart/34415#H8KLCADDm8KcAVoCA23DjE0KwoQwDMKGw6HCu2TDncKAwoJ4GcOpwqIzwoYaw5BGw5I4w6jCnH7DvGHDhEXCl3k%2Bw550HcK8ZXpxIsKMKsOLwpzDgVXDnh04worDssKXw7bDk0HCpEQawozDoFrDksKHw5TDkARXDCsfw4XDlcKEwr7Dh8OtJlDCjsKDwp1JJnsMw7tUF8K4LnNTw6bDtsOPYTHDicOzw4h2w75owr3DvwHCszDChBLDkgAAAA%3D%3D

002 i 013:

https://log.malonetuning.com/chart/34407#H8KLCADCqcOvw71ZAgNtw41NCsOCQAzChsOhwrtkPQHCi8Oaw4vClFnCjDbCjMKBOinCmVRqT29%2FUFxkwpnDp8OjJV0Hd3nDnsK4EGbClWnCrBBOMWw4wojDskLDqxkgUyFNRnAsw6VFamjCgjPCpsKZwrfDomhSw5%2FDo8O7R8KgwpwfwrYnwpXDrG9YwqfDhsOhw4bDp8Kzw48Xwp%2FCrz7Ct19OwpNJHQfCtsO9YxvDowfCk2xbw6cAAQAA

003 i 025:

https://log.malonetuning.com/chart/34408#H8KLCADDk8Ovw71ZAgNtw4tBDsKCMBDChcOhwrvDjMK6wpNIEC9DwrooMsKpwpNgwodMB8KDwpweKsORwrjDqMOyfS9%2Fw5%2FDg13CngMnw4LCqMKyw4wZw5zDhcK7woLCkyhvdEwHwpESaTDCgsOzSS9SQxNcMcKsXMKKwrMJw6PCiMOvH8KBcnzDmCfDiWR%2Fw4dxNRVuw6t8wq1zw7fDpcKwwpjDpHliK8Oaw5zCvMOfASJ8wrRnw5IAAAA%3D

Dynamiczne (LPG):

002 i 007

https://log.malonetuning.com/chart/34416#H8KLCAARw7DDvVkCA23DjE0KwoQwDMKGw6HCu2TDncKAwoJ4GcOpwqIzwoYaw5BGw5I4w6jCnH7DvGHDhEXCl3k%2Bw550HcK8ZXpxIsKMKsOLwpzDgVXDnh04worDssKXw7bDk0HCpEQawozDoFrDksKHw5TDkARXDCsfw4XDlcKEwr7Dh8OtJlDCjsKDwp1JJnsMw7tUF8K4LnNTw6bDtsOPYTHDicOzw4h2w75owr3DvwHCszDChBLDkgAAAA%3D%3D

002 i 013

https://log.malonetuning.com/chart/34417#H8KLCABDw7DDvVkCA23DjU0Kw4JADMKGw6HCu2Q9AcKLw5rDi8KUWcKMNsKMwoE6KcKZVGpPb39QXGTCmcOnw6MlXQd3ecOewrgQZsKVacKsEE4xbDjCiMOyQsOrGSBTIU1GcCzDpUVqaMKCM8KmwpnCt8OiaFLDn8Ojw7tHwqDCnB%2FCtifClcOsb1jCp8OGw6HDhsOnwrPDjxfCn8KvPsK3X07Ck0kdB8K2w71jG8OjB8KTbFvDpwABAAA%3D

003 i 025

https://log.malonetuning.com/chart/34418#H8KLCABYw7DDvVkCA23Di0EOwoIwEMKFw6HCu8OMwrrCk0gQL0PCuigywqnCk2DCh0wHwoPCnB4qw5HCuMOow7J9L3%2FDn8ODXcKeAyfDgsKowrLDjBnDnMOFwrvCgsKTKG90TAfCkRJpMMKCw7NJL1JDE1wxwqxcworCswnDo8KIw68fwoFyfMOYJ8OJZH%2FDh3E1FW7Dq3zCrXPDt8OlwrDCmMOkeWIrw5rDnMK8w58BInzCtGfDkgAAAA%3D%3D

Jestem nowy w temacie VAG, więc proszę o wyrozumiałość!

Edytowane przez filip.mironski
Niewłaściwy link do loga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Trochę mało na przepływie. Albo przepływa mało pokazuje albo jest nie szczelność w układzie . Sprawdź szczelność dolotu.  Świece dawno zmieniałeś ?

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filip.mironski

Dzięki z odpowiedź.

Komplet świec zmieniony nie dłużej niż pół roku temu (z 10 tys. maks). Dwa mies. temu pewien mechanik zmienił mi dwie świece twierdząc, że zużyte.

Przepływkę podmieniałem na inną - bez poprawy, choć jeśli nic innego nie wyjdzie spróbuję jeszcze raz.

Na razie sprawdzę szczelność i dam znać co wyszło!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

zloguj tą drugą przepływkę może też niedomagać a na odłączonej przepływce też szarpie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filip.mironski

Chwilowo (jakieś 2 tyg.) nie mam możliwości zlogowania drugiej przepływki. Na odłączonej sprawdzę po godz. 16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filip.mironski

A więc tak, po odpięciu przepływki problem praktycznie zniknął. Samochód wchodzi płynnie na obroty bez żadnych odczuwalnych szarpnięć (może tylko brakuje mu trochę mocy, ale podejrzewam, że to normalne bez przepływki). Kiedyś już odpinałem przepływkę, ale to było przed zmianą halla korbowego i lambdy i wtedy problem występował.

Co do LPG to w dalszym ciągu zamula i szarpie, ale tym zajmę się później. Najpierw chcę rozwiązać problem z benzyną.

Dam znać co i jak po podmianie przepływki.

 
___________________ 

 

 
dodano 13 minut później  
 
 

Poprawiłem link do loga dynamicznego 002+007 PB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

czyli wychodzi na to że z tą drugą przepływką też może być nike sprawna 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filip.mironski

Przepływka, którą zamówiłem nie pasuje, więc ją odesłałem. W międzyczasie zrobiłem próbę szczelności dolotu i co się okazało: przy ciśnieniu <1bara powietrze uciekało zaworem DV, a dokładnie przyłączem podciśnienia. Zauważyłem, że nie ma wężyka podciśnienia od kolektora do DV, a w zaworze wyłamane jest przyłącze. Chyba w takim wypadku przed zabawą z przepływką dobrze by było zmienić DV na nowy, czy od razu zamawiać też przepływomierz?

 
___________________ 

 

 
dodano 53 minut później  
 
 

Czy istnieje jakaś alternatywa dla mojej DVki? Auto produkowane od 95, model z 97. Na ETKA to będzie 034145710B albo 034145710A .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

W takim wypadku może się okazać że przeplywka jest dobra a to właśnie DV daje popalić. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania