Skocz do zawartości
Cinkowicz

LOGI 1,8T prośba o analizę logów

Rekomendowane odpowiedzi

Cinkowicz

Witam,

mam prośbę czy mógłby ktoś rzucić okiem na te logi? Mam problem z autem to jest samochód z rodziny audi a konkretnie Golf IV z silnikiem 1,8T 20V kod AGU - to samo co w A3

Generalnie lekko go zamula tak jakby, przy przepince niekiedy słabiej ciągnie, brakuje mu też tego "dołożenia" na  5 biegu, tzn idzie równo ale słabiej czuć turbo.

Logi są z 3 i 5 biegu.

 

 

Dzięki, pozdrawiam

 

bieg 3

001, 013
https://zapodaj.net/2f3bc8688f837.jpg.html


002, 025
https://zapodaj.net/d382dd84c9f5b.jpg.html



bieg 5

001, 013
https://zapodaj.net/2853e9d297f53.jpg.html


002,007
https://zapodaj.net/6fac46fa6d3c5.jpg.html


002, 025
https://zapodaj.net/5d0ea96a5293f.jpg.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wygląda jakby miał program. 

Czemu masz od żucia że słaby ? Może turbo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cinkowicz

No program jest wg ostatniego pomiaru ok 180 koni, ale chodzi o to że jeszcze jakiś czas temu tak nie było.

Np jedzie się bieg 5 ok 120 km/h 3 tys obrotów lekko wciśnięty gaz i nagle do podłogi to on miał chwilę zawahania i potem takie uderzenie "turbo" a teraz to zasuwa ok powiedzmy ale bardziej jak nie wiem V6 ale bez dźwięku, tak samo przepinka - jedzie się na drugim pod czerwone pole idzie jak zły a potem zmiana na trzeci bieg i taki jakby lag łapie, opóźnienie w reakcji.

A może być tak że sztanga wastegate się zawiesza? Cieżko sprawdzić doładowanie bo w blokach w tych rocznikach nie było, najwyżej się wpiąć albo hamownia czy jak.

 

Takie mam wrażenie jakby nie było pełnego doładowania, swoją drogą oddzielny temat ile ono wynosi ale nie ma tego pierdyknięcia, szczególnie bieg 5 czy przepinka pomiędzy biegami 2/3 albo 3/4, bo na drugim to nawet nieraz zamieli kołami jak jest wilgotno ale co z tego jak zmieni się bieg i potem przez chwile łapie muła lekkiego, a dawniej to po zmianie na trzeci tak jakby jeszcze bardziej dostawał doładowania większego.

Edytowane przez Cinkowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wielkim znawcą nie jestem ale jak na 180 to jest za mało na przepływie.   160 pare  kunia. 

Może jakaś nieszczelność . To by tłumaczyło braki mocy.

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cinkowicz

Ok a seria 150 konna to ile przepływu ma przeważnie?

Bo program jest na pewno ale przepływ może słaby stąd zamula auto. Niby moc jest no tragedii jakieś nie ma ale brakuje tej "kropki nad i".  Coś go męczy wg mnie.

A może być przepływka padnięta? chociaż błędu nie ma, auto też sprawnie odpala i trzyma ładnie obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wystarczy że masz nieszczelność w dolocie i stad brakuje tych koni. 

Seria 150 ma około 125 mili gramów.

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cinkowicz

Pokazałem logi jednemu człowiekowi który siedzi w tuningu 20V turbo, to twierdzi że przepływu jest za dużo. W sensie 002 kanał bieg 3, ponad 6 tys obrotów i 160 przepływu, za dużo to jest - to tak jakby ten silnik miał spokojnie z 200 koni.

Dlatego i tak muszę obejrzeć dolot, chyba że przepływka siada. Ale jak jest duży przepływ to koników powinno być sporo :): chyba że to tzw "lewe powietrze" czy coś w tym stylu.

Edytowane przez Cinkowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Mowa o 160mg/s ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cinkowicz

Tak dokładnie, że to podobno za dużo jak na seryjny osprzęt i sam program dla 180 koni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232
21 minut temu, Cinkowicz napisał:

Tak dokładnie, że to podobno za dużo jak na seryjny osprzęt i sam program dla 180 koni.

Ze 120mg/s przy 6k obrotów to pewnie byłoby optymalnie.

Także działaj przy przepływomierzu :biggrin:

Edytowane przez k232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
52 minuty temu, Cinkowicz napisał:

to tak jakby ten silnik miał spokojnie z 200 koni.

Takiej mocy bez ingerencji mechanicznej nie uzyskasz . Porównaj logi z bex - a  i zobaczyć ile tam dmucha , weź pod uwagę : inne turbo , inne wtryski i dwa icki.  A bex ma 190 koni. :msn-wink:

Więc wszystko jasne.

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cinkowicz

No tak zgadza się ale może np. tuner zaszalał i dał jakiś gotowiec pod większe turbo i wtryski, z resztą ponoć 1,8T 150tki na przelocie bez katalizatora potrafią dobijać pod 190 koni.

W każdym razie to co tuner zrobił to jest oddzielny temat, a nie mam niestety logów po strojeniu, z resztą to było dawno.

No ale z drugiej strony co powoduje takie wysokie wartości? Mi się wydaje że przepływka zaniżałaby raczej, a ponadto chyba silnik tak równiutko nie pracuje na uwalonej przepływce, moze się myle :):

Mogę gdzieś poszukać na podmiankę i wtedy się okaże :):

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ale jak wszystko jest okej to gdzie leży problem? :biggrin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
4 minuty temu, Cinkowicz napisał:

np. tuner zaszalał i dał jakiś gotowiec pod większe turbo i wtryski,

Dał gotowiec ? Pod większe turbo i większe wtryski. A zostawił na serii i masz niby 180 mocy .??

Przecież program się stroi pod konkretny silnik , pod jego kondycję i dane pomiarowe więc sorry ale o czym Ty bredzisz. Chcesz mieć moc do zrób wymianę podzespołów i dopiero trzeba program wystroić a nie odwrotnie.  

Tyle ode mnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cinkowicz

No dobrze ok ale jakby nie wiem władować w to auto program na 200 koni i nie wiem 310 Nm to ono nie ruszy? wg mnie ruszy tylko mechanika nie da rady generować takiej mocy, chyba że się myle, no i nie było żadnych pomiarów poza hamownią - tutaj wyszło 152 konie i 220 Nm i z tego tuner zrobił 182 konie i 289 z tego co pamiętam Nm.

Ale już po roku jak zmierzyłem w swoich stronach moc to wyszło 176 koni i 297 zdaje się Nm no ale to może być błąd hamowni itd pomiaru...Więc teraz pytanie czy te zawyżone wartości przepływu to wynik strojenia czy przepływka czy co? No nie wiadomo tego tak? Ale moim zdaniem przy takich wersjach 1,8T jak AGU/AEB często tunerzy walą gotowce i tyle, tak wszyscy mówią, bo to nie strojenie na 280 koni przy turbo K04.
Dobra nie ważne, tylko teraz nie wiem czy jest w logach wszystko ok czy jednak nie? Jak te logi interpretować? Bo jak dla mnie auto zamula tzn bez wciśniętego gazu 1/3 nie czuć turbo i przy przepince biegu łapie jakby opóźnienie turbina. A może po prostu wastegate jest wypracowany a my się rozczulamy nad resztą a to taki program jest i tyle. No cholera wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu robisz puszkę pakujesz 1 bar w układ i spawdzasz  co do przepływki powinna dawać przy 190 KM ponad 150 mg  wszystko zależy jak tuner wystroił 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Jacek kolega dobrze mówi lipni tunerzy wrzucają gotowce i w du**e mają jak turbo i wtryski będzie pracowało więc może jest coś na rzeczy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Tak zdaje sobie z tego sprawę mało tego pomiar robią taki aby klient był zadowolony ( no bo płaci za to to niech kreski ładne bedą) 

 A wracając do sprawy to program jest ale albo niewielki , albo brak szczelności.  Wskazania przepływki mówią o mocy silnika i po prostu aby była moc to musi być odpowiedni wiatr , a wiatr musi zrobić dobra turbina.    Seryjna z doładowaniem 0.6 - 07 bara tyle nie dmuchnie. O wtryskarkach nie wspomnę bo to kolejny etap.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cinkowicz
21 minut temu, goldi napisał:

zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu robisz puszkę pakujesz 1 bar w układ i spawdzasz  co do przepływki powinna dawać przy 190 KM ponad 150 mg  wszystko zależy jak tuner wystroił 

Ok ale ten dolot żeby sprawdzić to trzeba coś zaślepić czy jak to jest? bo słyszałem o czymś takim? że wyciąga się odmę z dolotu chyba zaślepia? i nie wiem czy nie rozłącza się przy przepływce dolotu i tam dmucha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania