Skocz do zawartości
Bolo32

A4 B6/B7 Bipy na minusie - Diagnostyka

Rekomendowane odpowiedzi

Bolo32

Panowie, jest  taka sprawa, kilka dni temu sprawdzałem vcds-em  grupy silnika dotyczące pompowtryskiwacze  i nie podobają mi się grupa 23 bipy na każdym z cylindrów są  na minutowych wartościach, wyczytałem gdzie że może być to spowodowane  niskim ciśnieniem paliwa które może być spowodowane kilkoma rzeczami. Poniżej załącza zdjęcie grupy 23 i proszę o waszą wypowiedź, sugestie porady czy wszystko jest w normie czy  zacząć się przejmować.

20181103_204822.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Sprawdź jeszcze korekcje wtrysków w kanale 13 tam będzie dobrze pokazane czy coś się złego dzieje...mogą być niewielkie odchylenia jeżeli będzie to duża różnica to wtryski leją


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

A tu wrzucam zdjęcie wszystkich 3 grup, 13, 18 i 23  zerknijcie i oceńcie sami, czy waszym zdaniem jest wszystko w porządku czy mam zacząć się martwić i coś już z tym robić. Co do grupy 18 to muszę powiedzieć że wartości  początkowe są równe zeru, po wciśnięciu  gazu  i przetrzymaniu chwilę tak do 3 000 może lekko ponad wartości zmieniają się na 4.0, po czym po  odpuszczeniu gazu calkowicie na kilka sekund wszystkie wartosci  sa rowne 128   po czym jest wszedzie 020181103_203525.thumb.jpg.0a6a83c9bfa8cbbb9072cb0263b8f6a8.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Pierwszy delikatnie za wysoki ale najpierw spróbuj wlać coś do czyszczenia wtrysków np STP i zobaczysz czy jest różnica jakaś


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Spróbuję i zobaczymy, ogólnie piszą że od -2.8 do +2.8 jest wszystko w normie  ale słysząc że im wartość bliższa zeru  tym lepsza tak Zaczolem się właśnie zastanawiać czy coś się złego już nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Narazie nie musisz się martwić ale profilaktycznie możesz wlać ten środek


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Co do grupy 18 to  ta mnie jeszcze trochę niepokoi bo po dopuszczeniu gazu zamiast 4.0   wszędzie mam przez chwilę 128 po czym z powrotem są same zera.  Jakaś rada ?  Mam się zacząć tym martwić?  

Edytowane przez Bolo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Bipy to czas reakcji a nie dawka paliwa czy jeszcze coś innego, dokładnie to opóznienie między impulcem z cewki a otwarciem elektrozaworu.

1. Dodatnie wartości BIP czyli opóźnienie otwarcia zaworu może być wynikiem zatarcia się elementów konstrukcyjnych pompowtryskiwacza lub słabego impulsu elektrycznego.

2. Ujemne oznaczają zbyt wczesne otwarcie i może mieć związek z wystąpieniem nieszczelności w układzie i ze spadkiem ciśnienia w pompowtryskiwaczu.

 

W przypadku ujemnych najprawdpodobniej trzeba się zając wymianą uszczelniaczy pompowtryskiwaczy - gumowe oringi i miedzianej termopodkładki.

W najgorszym przypadku mogą być wyrobione już ich gniazda i wtedy już grubsza rzeźba.

 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

w przypadku ujemnych wartości w gr 23 oznacza to że pompowtryskiwacz dostaje mało paliwa za co odpowiada vacupompa gr 18 jest ok dopuki z autem nic się nie dzieje nie ma powodów  do zmartwień 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania