Skocz do zawartości
Mathieu96696

ALL Zakup auta

Rekomendowane odpowiedzi

Mathieu96696

Witam serdecznie. Planuję zakup auta audi A3 i potrzebuję porad. Autko baaardzo mi się spodobało. Jestem z Podkarpacia jakby co, ale w grę wchodzą sąsiednie województwa. Mój budżet będzie wynosił 10-11k na samo auto + 3k żeby w nie włożyć ( rozrząd, oleje, filtry, konserwacja, progi itp. ) Oprócz tego myślę, że udałoby mi się jeszcze dodać 2,5 k na gaz. Mam dylemat jaki wybrać silnik... 1,6 102 km, 1,8 125km oraz 1,8 T 150km. Najwięcej osób poleca właśnie silnik turbo i jest on moim marzeniem, ale nie wiem czy będzie mnie na niego stać. Proszę o odpowiedzi na następujące pytania :

1. Czy silnik 1,6 jest awaryjny i mułowaty ? Czy dobrze znosi gaz ?

2, Czy silnik 1,8 125 km jest sporo lepszy od 1,6 ? Czy widać między nim różnicę w stosunku do turbo?

3. Czy 1,8 T spala więcej od 1,6 i 1,8 ? Czy to prawda że jest taki dobry ?  Jak jest z turbiną ? O to boje się najbardziej. W razie zepsucia regenerować, czy kupować nową ? I jakie to koszta, jedno i drugie ? C ??zy da się jakoś ocenić lub przewidzieć kiedy turbina pada ? czy to loteria ?

4, Czy warto kupować auto z podanymi silnikami z zamontowanym gazem i w razie czego coś naprawić, niż dawać 2,5 k w nową instalację ?

5. Czy 1,8 turbo dobrze znosi gaz i czy tyle samo kosztuje co do wolnossących ?

6, Jak z konserwacją i progami ? Jak mogę to sprawdzić przy zakupie ? Na co jeszcze mogę zwrócić ogólnie uwagę, żeby kupić dobre auto ? będę miał ze sobą mechanika. Brać miernik lakieru ? 

Poproszę o wszelkie opinie i porady, pozdrawiam :) !

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Każdy z tych silnikow nadaje się do lpg.

Miałem 1.8 w lpg  a obecnie mam 1.8t z lpg.

Polecam 1.8t  nie masz się co obawiać jeśli trafisz zdrową sztukę to będzie służyć  długo ,a jazda będzie tania jak barszcz 

Około 20 zł / 100 km. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Witaj 

1 Jest mało awaryjny ale demon predkośći to nie jest 

2  Jest lepszy od 1.6  bardziej dynamiczny  mam taki w domu w modelu b5 bardzo zadbany ale też jest droższy 20 zaworowa głowica i napinacz wałków rozrządu oczywiście jak i 1.6 idealnie nadaję sie do gazu za 80 zł około 330 -360 kilometrów w lpg zrobisz 

3 Co do 1.8T  spala podobnie jak pozostałe silniki  posiadam ten motor w a4b7 zrobiony na ponad 200 KM  ,co do turbiny jak dbasz tak masz czyli delikatnie jezdzimy za czym silnik złapie temperature i chłodzimy  turbinę po dłuższej jezdzie nie gasimy od razu silnika .Ze względu na panującą tam temperaturę w turbinie lubi popękać żeliwo czyli strona gorąca turbiny koszt regeneracji od 700 -1000 zł 

4 Osobiście uważam że lepiej kupić autko bez gazu i zagazować koszt od 2500 zł do 3000 zł  z tego wzgledu jeśli ktoś przejechał dużo kilometrów na lpg to prędzej czy póżniej zaczną się problemy  

5  koszt jest bardzo podobny oczywiście mówimy o dobrej jakościowo instalacji lpg 

6 No niestety model A3 8L gnije nie ma co ukrywać tak samo jak leon czy golf 4 ,oczywiście że bierz miernik  

7 W tej kasie szukałbym a4b5 bardzo zadbanej jest cieżko ale się trafiają lub dołożyć do 4 tyś i szukać b6 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seikokilla

Wow konkretne pytania. Niestety na wszystkie ci nie podpowiem ale ... Z tym budżetem raczej szukałabym 8L w dobrym stanie. Silnik to też zależy od preferencji osoby, skoro jak wspomniałeś miałeś 1.8T a myśli to jak najbardziej bym brał 1.8T. Dobrze przemyślałeś zakupy bo zostawiasz sobie pieniądze na jakiś pakiet startowy. Jeśli chodzi o LPG to raczej lepiej jak już się trafi z instalacją, byle nie nalatane na niej 200tys . Zawsze to jakieś koszty odejdą i można przeznaczyć dodatkowe pieniążki na coś innego. Większość zależy niestety od kogo Kupisz auto. Największy wróg samochodu to jego poprzedni właściciel taki żart ale niestety często tak bywa. Szukaj kogoś kto miał auto kilka lat i dbał o wymiany na bieżąco to zawsze większa szansa że trafisz normalny egzemplarz.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

Bardzo dziękuję za odpowiedzi !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

 

Panowie, potrzebuję pomocy. Bedę miał mechanika, ale poproszę o Wasze opinie. W niedzielę lub sobotę jadę. Będę miał komputer + miernik lakieru i stacje diagnostyczne do każdego auta. Wszystkie 3 są sprowadzone z Niemiec, to jedyne sensowne oferty jakie mam.

Numer 1 : https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-1-6benzyna-mpi-serwis-ID6BLDnn.html? jakiś autohandel, otwarty/ 24/7

Numer 2 : auto rzekomo dopiero sprowadzone( nie przejmować się złym opisem, dzwoniłem tam, to pomyłka ) https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-1-6-8v-benzyna-klimatronik-bardzo-ladna-z-niemiec-ID6BNeA7.html?

Numer 3, podoba mi się najbardziej, możliwe że ktoś go wykupi, bo jutro jedzie jakiś chłopak oglądać. Trzeba dopłacić 500 zł za tłumaczenie czy coś takiego, bo niby tydzień w Polsce. Chyba brakuje mu nadkola z przodu, jest pomalowany panel gdzie włączasz światła do jazdy dziennej i uniwersalny mieszek ktoś wstawił ( podejrzewam, że nie Niemcy...) https://www.olx.pl/oferta/audi-a3-1-6-8l-2002r-czarnabenzyna5-drzwipolecam8l-CID5-IDz5rjk.html#1f0db3eb24

 

Pytania : Czy kierować się rocznikiem ? że 2002 lub 2003 ? Czy da się sprawdzić przebieg autentyczny ? Może coś w którymś z tych aut wzbudza wasz niepokój ? Dodam, że pogodziłem się z silnikiem 1,6, zamierzam wstawić za parę miesięcy gaz. Pozdrawiam i czekam !

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

1 dlaczego zdjecia nie są robione na wprost auta bo już widzę że z lewej strony szczelina jest duża miedzy błotnikeim a maską dlatego zdjecia robionę są bokiem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Przebieg auta sprawdzisz po numerze vin na stronie np. autodne  odpłatnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Przebiegiem to bym się nie przejmował - ważniejsza jest kondycja fury 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

Numer 2 odpada, sprawdziłem z mechanikiem, to podpucha. Coś nie  ę z klapą z przodu i z tyłu, problemy z silnikiem. Zostaje opcja 3, ale tutaj mam jeszcze perełkę chyba, proszę o szybką pomoc, bo pojutrze rano wyjeżdzam. Mam 3,5 h drogi do Radomia... Upatrzyłem taką sztukę https://gratka.pl/motoryzacja/audi-a3/oi/10505753 Do 11 tysięcy by utargował. Ma gaz, założony w 2016, osoba prywatna, 2003 rok. Co myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seikokilla

polift, 5D na fotach wygląda zachęcająco no i gaz jest i wstawiony nie tak dawno. kusząca propozycja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Jeżeli kładzie kluczyki od auta na karoserii to coś czuje że lakier nie będzie pierwszej świeżości


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

Panowie, potrzebuję ostatniej porady, jadę jutro 5 rano. Niestety w niedzielę nie ma czynnej diagnostyki. Czy uważacie, że damy radę sprawdzić auto bez tego ? Może podnośnikiem ? Progi i spód ? I co jeszcze tracę nie jadąc na diagnostykę ? proszę o szybkie odpowiedzi. Auto sprawdziłem po VIN'ie, samochód nie miał zarejestrowanych stłuczek na ubezpieczyciela, ostatni przegląd wbity to 228k końcem grudnia 2018.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Miernik grubości lakieru zabierz bo to ważne . Jak wyjedzie do 200 mikronów to bite nie było .

Z innych spraw to zwróć uwagę  na wycieki  i luzy w zawieszeniu.   Jeśli będzie pozytywnie  to bierz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

W historii da się zauważyć, że przebieg 230k został zgłoszony 16/12/2018 i tego samego dnia auto zostało wystawione na sprzedaż za 12 500 zł. Zapytaliśmy o to z mechanikiem. Chyba nie było aż tyle warte i nikt nie kupił. Do wymiany jest katalizator i ręczny, więc zbijam cenę minimum o 1000 zł, bo 1200 zł dam za naprawę + robota. Kobieta twierdzi, że autem jeździła córka 25 letnia po Warszawie, a wcześniej auto było w Radomiu, ale córka woli metro i nie potrzebuje tego auta ( to ogólnie chyba było dla córki, żeby miała jak się przemieszczać ) Babeczka nie chciała się przyznać na początku, powiedziała, że jest ręczny, mechanik ją przycisnął i powiedziała o katalizatorze. Zrobiła tylko  5 zdjęć na zewnątrz auta, 3 miesiące temu tylko 3. Albo po prostu sie nie zna na sprzedawaniu, albo coś ukrywa. + auto było bite, w tylne drzwi pasażera uderzył ją taksówkarz, ale zrobiono blacharkę czy coś.

Edytowane przez Mathieu96696

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seikokilla

Kilkunasto letnie auto gdzieś zawsze będzie miało mniejsze naprawy lakierniczo blacharskie albo będzie poobijane. Wszystko zależy jak wykonano naprawę. Czy element wymieniano na nowy czy kilo szpachli napchano.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

Panowie dziękuję jeszcze raz za pomoc.+ Auto kupiłem za 10,5 tysiaca, jeszcze z 3 musze dołożyć, ale myślę że było warto :) ! Chciałem spytać o kwestię rozrządu... Jest napisane, że był wymieniany przy 197 000 km i Ci właściciele to potwierdzają, że Oni to zrobili 2 lata temu. Olej do wymiany bo jest na nim 17 000 zrobione... ale auto ma przebieg 228 000. To czy jest sens wymieniać rozrząd ? Mechanik mój mnie troche postraszył, że nie wiadomo jak to im zrobił poprzedni mechanik, że lepiej nie ryzykować. Ale wiadomo, dla niego to robota i kasa, więc może ,dlatego też nalega. Co Wy uważacie ? Kiedyś kupiłem Astrę, dodzwoniłem się do poprzedniego właściciela, potwierdził kiedy robił rozrząd ( tez bylo 31 k zrobione ) i działało fajnie ;). Proszę o porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Na moje zawsze trzeba wymienić rozrząd i oleje chyba że masz udokumentowane ale to i tak nigdy nie wiadomo więc ja bym wymieniał i masz potem święty spokój 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

Jaki jest sredni koszt wymiany rozrządu + robota ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Około 1000 zeta . Wszystko zależy od okoliczności. 😉

To  części  -  a rorobota   ?    Różnie  - kilka setek.

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mathieu96696

Panowie mam problem... ktoś zarysował mi auto, nie wiem nawet kiedy... rysy są mocne, aż białe, grube, wygląda to ohydnie... zarysowane jest nadkole prawe z tyłu i drzwi pasażera za kierowcą. Ile może kosztować malowanie tych 2 elementów ? Chociaż tak w przybliżeniu.. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Za element biorą od 300-400 zł następne pytania zadawaj w odpowiednich działach 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania