Skocz do zawartości
skaajsior

A3 8P [A3 8P 2003 1.6 fsi 115km BAG] Problem z rzucaniem 'budą'

Rekomendowane odpowiedzi

skaajsior

Cześć Panowie i ewentualnie Panie! 😉
Mam mały problem z moim samochodem wymienionym w temacie. 
A więc tak, głównie to chciałbym dopytać w czym może leżeć problem, a może ktoś potwierdzi moją teorie na ten temat.
Mianowicie i w skrócie, silnik trzęsie budą. Za każdym razem, gdy silnik już się nagrzeje, stoję przykładowo na światłach/parkingu/cokolwiek z biegiem na 'luz' trzęsie mi silnik budą. 
Nie jest to jakieś trzepanie tak że człowiek podskakuje aż w aucie, natomiast są wyczuwalne lekkie nieprzyjemne wibracje. Tylko i wyłącznie gdy auto jest na luzie i na postoju. Silnik 'podobno' pracuje prawidłowo, natomiast pod maską można zauważyć że trochę jakby nim rzuca. Na filmie który poniżej nie widać tego zbytnio ale jest takie wrażenie. 
Dodatkiem jest trzymanie obrotów na takim poziomie jak na filmie widać (czy to nie jest zła wartość?) i obroty od czasu do czasu na takim postoju na sekundę sobie lubią pofalować. Czyli auto stoi wskazówka się sama na sekundę podniesie i zaraz opada (ale to jest właśnie rzadkość, natomiast wymieniam to, bo nie wiem czy może mieć związek z tym problemem, bo to zwykłe takie minisekundowe falowanie które ustaje zaraz po sekundzie)

Co zostało wykluczone: Poduszki i łapy silnika są ok, zawór egr oraz przepustnica czyszczone + adaptacja zrobiona, cewki oraż świece wymienione, dodatkowo ostatnio wymienione kilka innych rzeczy które w sumie nie powinny mieć wpływu na to jak napinacz paska klinowego itp. 
Nad czym rozważam: Z tego co wiem, łańcuch rozrządu jest do wymiany. Zamierzam się z wymianą rozrządu natomiast chciałbym mieć 100% albo chociaż 99% pewność że ten problem który występuje czyli rzucanie budą może mieć wpływ przez rozciągnięty łańcuch? 
I druga teoria jest taka, że może to być zbyt duża ilość nagaru zebrana na dolotach, wtryskach itp, lecz tu zdania są podzielone, jeden mechanik mówi że nie ma takiej opcji, drugi ze to 'raczej' to i żeby spróbować wodorowania silnika, bo powinno pomóć (choć oglądałem filmy na youtube na ten temat i jestem sceptycznie nastawiony, ale jeżeli jest to nagar na 99%, to wtedy zdecydowałbym się na mechaniczne czyszczenie nagaru)
Z dodatkowych informacji to tankuje tylko paliwo 98 tylko na orlenie, jeżeli to coś zmienia lub jest użyteczną informacją. 

https://www36.zippyshare.com/v/WjsGwUWr/file.html <--- Tutaj pierwszy film z obrotomierza i jak to wygląda mniej więcej trzymanie obrotów (niestety tego lekkiego falowania nie udało mi się nagrać)

https://www36.zippyshare.com/v/SoEtbzNd/file.html  <--- A tutaj film z pracy silnika, może ktoś ma wyczulone ucho i 'wysłyszy' problem albo jakiś inny mankament. 

Z góry dzięki Panowie, zdaje sobie sprawę że to czasami może być wszystko a czasami nic, ale gdzie indziej znajdę lepszą pomoc jak nie u ludzi którzy może mieli podobny problem. Jak coś tylko przypomni mi się jeszcze to zaraz będę pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Może być kilka powodów że obroty Ci falują może to być np silniczek krokowy może przepustnica może cewka a może np sonda lambda...podpinałeś kompa jakieś błędy pokazało?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skaajsior

Tak, podpinałem pod kompa, natomiast ten silnik tak ma, że lubi sobie czasem wyrzucić check engine sam z siebie. Komputer wykazał takie błędy.  -> https://www34.zippyshare.com/v/FZ2ptLVz/file.html

Zapomniałbym, sonde lambda (jak dobrze pamiętam, ta za katalizatorem, ttańsza') jest wyłączona komputerowo, program był wgrywany itd. Z tym że problem występował już przed tym, więc nie może to być winowajcą.  Cewki wykluczam, gdyż jak mówie przed wymianą był problem i po wymianie na nowe również. Zastanawiałem się nad tą regulacją faz rozrządu co komputer wypluł, natomiast z czym może tutaj być problem? czujnik faz rozrządu? i ewentualnie to on jest odpowiedzialny za te wibracje? czy być może właśnie cała wina leży w takim razie w łańcuchu?

Jeszcze raz z góry dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skaajsior

odświeżam

wymieniłem odmę na dobrą używkę. poprzednia miała pęknięta membranę w środku, albo to efekt placebo że lekko cos sie poprawilo, bo niewielką roznice mam wrazenie czuje, ale nadal lekkie występują. Tylko i wyłącznie wlasnie na rozgrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania