Skocz do zawartości
HermesDagon

A4 B5 Logi AFN 1.9tdi

Rekomendowane odpowiedzi

HermesDagon

Witam, prosiłbym o ocenę logów, 008,010,011 robiłem pierwszy raz, mam nadzieję że do czegoś się nadają, błąd przeładowania (a turbina była regenerowana 4 miesiące temu-phi) podejrzewam zapieczoną geometrię lub sztanga stoi w miejscu.

https://log.tunezilla.com/chart/547015#H8KLCADDnwERYgIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1AnbDrG1KL8K6GcK6woA2wpLDhsOhw7bDtMKzCsODw4tzPsO+GMOhwqnDs0MqUzFdwpcGOCTDrMOnwqQmX8OeJ0LDocOKwpbCncOhwpTDumZzcsKlwo3DsibCvTjCmzzCjsO0w7lfYFJefiTCjcO9AnHDgMKAwrfChBAOw4zCq2tbJsOxbsOhwp7Dkg/Ck8KIwpRMwpMAAAA=

https://log.tunezilla.com/chart/547023#H8KLCADDoAERYgIDTcOLQQrCgCAQwoXDocK7w4x6woTCpG4jLsKsBhvCsBQdwqE6fWnCm8KWw6/Dv3jDhsOAEsO3wpkPUj7Dh8KaCsOgYMKxw4UQM8Ofw7ROBE8HZScETcOcwrrCqkvCucKTS8K3w4x+wpMOwoXDpAdmw4DDkSLDqMOvUyXClhRYwprDqMOJw5oHRsOgesOldwAAAA==

https://log.tunezilla.com/chart/547024#H8KLCADDoQERYgIDTcKLw5EKwoMwDADDvyXDjw3DqMOwb0ofw6oMNcOQNcKSw4bDocO2w7XDmgpjwo93w4d5D095w41cCMKTw4rCvlVwQ3BNZlHDvsOSwoUOEhXDkmgEdylvUkMTPDAew5zCjsO7wonDi8KCwp/CnwLDpcK0Wl8qw5lfw7DCj8OgYMOsIcOuJnXDi2zDjcKPUwgnwrc8w6Ynwo8AAAA=

I jeszcze mam takie pytanie czy w dieslu powyżej 3tyś obrotów na pierwszym biegu powinno odciąć paliwo? Przy ruszaniu spod świateł na jedynce przeciągnąłem go do 3tyś -zgasł momentalnie- chwilę pokręcił i odpalił. Nie wiem czy ma to jakiś związek czy silnik się kończy, albo jestem po prostu głupi i w dieslu tak robić nie wolno.  Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie powinno odciac paliwa siądę na kompa to popatrze na logi i napisze 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
17 godzin temu, goldi napisał:

Nie powinno odciac paliwa siądę na kompa to popatrze na logi i napisze 

ok dzięki to czekam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Auto nie odcina ci mocy powyżej 3 tyś obrotów bo widzę że turbina przeładowuje prawie 1.5 bara powyżej 3 tyś obrotów ?  zobacz sobie film na youtube jak ma pracować sztanga turbiny skok ma być płyny 11 mm .Zdejmując wezyk od gruszki na wolnych obrotach będziesz widział skok sztangi lub logując bs 11  . Jeśli zmienna geometria łopatek jest zapieczona to łopatki w turbinie nie pracują w swoim zakresie obrotów i turbo przeładowuje zawór N75 nie jest wstanie zbić ciśnienia i silnik wpada w tryb awaryjny napisz co ci siedzieje z autem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
W dniu 24.02.2022 o 18:30, goldi napisał:

Auto nie odcina ci mocy powyżej 3 tyś obrotów bo widzę że turbina przeładowuje prawie 1.5 bara powyżej 3 tyś obrotów ?  zobacz sobie film na youtube jak ma pracować sztanga turbiny skok ma być płyny 11 mm .Zdejmując wezyk od gruszki na wolnych obrotach będziesz widział skok sztangi lub logując bs 11  . Jeśli zmienna geometria łopatek jest zapieczona to łopatki w turbinie nie pracują w swoim zakresie obrotów i turbo przeładowuje zawór N75 nie jest wstanie zbić ciśnienia i silnik wpada w tryb awaryjny napisz co ci siedzieje z autem 

No tak, odcina, jest tryb awaryjny, turbo po regeneracji ale we wtorek wyjmuję i daję na gwarancję, w międzyczasie mam z passata b5 ten sam silnik starą turbinkę ale sprawdzałem strzykawką z węzykiem to sztanga  w tej starej chodzi góra dół- w mojej niestety nie- źle zregenerował mi gość, pojeździło 4 miesiące i przeładowywuje -.-

 

Bardziej po głowie mi chodzi temat tego odcięcia,bo boję się że to może być czujnik położenia wału , lecz nie mam żadnych objawów takich jak check engine na desce rozdzielczej czy też wyłączanie się samochodu w trakcie jazdy, to był jeden jedyny raz gdy rozgrzany dostał po garach na jedynce. No chyba że zawory się podwiesiły bo za duże ciśnienie oleju było, ale dlaczego? błędów brak, po prostu nic- można szukać po omacku. #2 No chyba że to przez to że turbo przeładowywuje i było zbyt duże ciśnienie i dlatego się wyłączył, dostał na jedynce do ponad 3k.

Edytowane przez HermesDagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Czujnik położenia wału daje objawy że nie odpalą wogle albo co któryś raz . Natomiast skoro robiłeś turbinę czy przez przypadek albo nie wiedze ktoś odwrotnie założył pierścień od sterowania łopatek wtedy turbina będzie przeładowywac

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
54 minuty temu, goldi napisał:

Czujnik położenia wału daje objawy że nie odpalą wogle albo co któryś raz . Natomiast skoro robiłeś turbinę czy przez przypadek albo nie wiedze ktoś odwrotnie założył pierścień od sterowania łopatek wtedy turbina będzie przeładowywac

 

Możliwe, nie wiem- oddałem do gościa który zajmuje się regeneracją turbosprężarek, przez 4 miesiące było ok aż do teraz, oddaję ją we wtorek na gwarancję a w międzyczasie zakładam taką samą używaną z innego auta w dobym stanie i znając życie będzie działać lepiej niż ta regenerowana, bo te regeneracje to można wiadomo o co rozbić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Dokładnie lepiej używka niż po regeneracji moja  rada jak chcesz mieć spokój jeździć dynamicznie i wydłubać katalizator że srodka zostawiając pustą puszkę  ja przez 10 lat tylko dwa razy zajrzałem do turbiny w b5 i do tej pory jeździ oryginalna  jeszcze ważna rzeczą  jest stan  wtrysków jak będą lały też szybko się geometria zapiecze a afn miałem po programie na  150 KM i etryski 216 stki

Edytowane przez goldi
  • Podziękowanie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
13 godzin temu, goldi napisał:

Dokładnie lepiej używka niż po regeneracji moja  rada jak chcesz mieć spokój jeździć dynamicznie i wydłubać katalizator że srodka zostawiając pustą puszkę  ja przez 10 lat tylko dwa razy zajrzałem do turbiny w b5 i do tej pory jeździ oryginalna  jeszcze ważna rzeczą  jest stan  wtrysków jak będą lały też szybko się geometria zapiecze a afn miałem po programie na  150 KM i etryski 216 stki

a właśnie, mogę jakoś sprawdzić stan wtrysków vagiem/vcds nie wyciągając ich z auta? Bo jedynie czego jeszcze w swoim samochodzie nie sprawdzałem to wtrysków, no ale wtedy wydaje mi się dymiłby, a on nie dymi ani na czarno ani na biało ani pod obciążeniem, kata wywalić całkowicie i samą puszkę dać? a to nie będzie śmierdziało spalinami? no i nie wiem jak z przeglądem wtedy.

Edytowane przez HermesDagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Sprawdzenie vcds gr 13 korekcja wtrysków im bliżej 0 tym lepiej  .Nic nie pachnie do tej pory jeździ kolega co mu sprzedałem  to już jakieś 130 tyś   km przejechane na programie i bez kąta co do przeglądów różnie to bywa . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
1 godzinę temu, goldi napisał:

Sprawdzenie vcds gr 13 korekcja wtrysków im bliżej 0 tym lepiej  .Nic nie pachnie do tej pory jeździ kolega co mu sprzedałem  to już jakieś 130 tyś   km przejechane na programie i bez kąta co do przeglądów różnie to bywa . 

OK dzieki, sprawdze jutro te wtryski i wrzucę tu screena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
W dniu 27.02.2022 o 15:34, goldi napisał:

Sprawdzenie vcds gr 13 korekcja wtrysków im bliżej 0 tym lepiej  .Nic nie pachnie do tej pory jeździ kolega co mu sprzedałem  to już jakieś 130 tyś   km przejechane na programie i bez kąta co do przeglądów różnie to bywa . 

oto screen,nie wiem czy powinno się na ciepłym czyna zimnym sprawdzać, screen na ciepłym silniku od razu po powrocie z pracy podpiąłem kompa. https://iv.pl/image/wtryski.GI0MFU4

Edytowane przez HermesDagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Jest ok wiadomo idealny pomiar to na  stole jak rozpylają ale jak nie dymi ci nie czego szukać 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon

ok dzięki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Pomyśl nad tym katalizatorem co pisałem  a zapomnisz o turbinie jak będziesz do tego jezdził dynamicznie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
22 godziny temu, goldi napisał:

Pomyśl nad tym katalizatorem co pisałem  a zapomnisz o turbinie jak będziesz do tego jezdził dynamicznie 

ta- coś pomyślę, jednakowoż zamiast zostawiać pustą puchę żeby spaliny tam latały jak g.. w przeręblu to planuję tak wspawać w środku jakąś prostą rurkę żeby one wylatywały prosto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Zrobisz jak uważasz  ja większość  b5 b6 b7 tak robiłem i śladu nie było puszka całą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HermesDagon
1 minutę temu, goldi napisał:

Zrobisz jak uważasz  ja większość  b5 b6 b7 tak robiłem i śladu nie było puszka całą 

bardziej mi chodzi o to że słyszałem że nie zostawia się samej pustej puszki w środku bo te spaliny wpadną w zawirowanie i gorzej będzie tłumik je oddawał, powinno się tam rurę wstawić dla lepszego przepływu podobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania