Skocz do zawartości
torgal

A4 B6 Płyn do wspomagania kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

torgal

Witajcie,

 

Jako że od dłuższego czasu jestem posiadaczem mojej audicy a zarazem posiadaczem pierwszego samochodu ze wspomaganiem kierownicy, to pytam się... jakiego płynu należy użyć do wspomagania ? Czy są jakieś uniwersalne płyny? Czy do Audi są specjalne? Co polecacie ? :ninja:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Możesz kupić zielony Febi podobno jest ok  :msn-wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
iceman

G 002 000 ale już chyba nie produkują
G 004 000 a najlepiej zalej Prestona lub STP z uszczelniaczem. :grin:



[Dodano: 02 marca 2016 - 19:53]

Możesz kupić zielony Febi podobno jest ok  :msn-wink:

 

Febi srebi Hipol jest najlepszy :decayed:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha

Poprostu pojedz do aso skody podz vw.skoda tansza ori plyn 1l kosztuje 40 zl.a febi w sklepie 35 wiec warto kupic ori.sam kupiwalem juz 3 razy w aso skody

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Ja polecam Ravenol SSF, cisza spokój i lekko czy zima czy lato.

Febi zima troszkę waliło w bambo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ten jest bardzo dobry jeśli nie naj. ⤵⤵⤵⤵

a85d5dd8445e.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Jednak Dev potrafi coś wbić do bani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Skąd wiesz że Dev ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
surprise

zielony syntetyk. np febi 06161

ważne żeby nie był to febi 06162 bo to jest olej mineralny do b5 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Ja polecam Ravenol SSF, cisza spokój i lekko czy zima czy lato.

Febi zima troszkę waliło w bambo.

 

jezdze na febi ponad pół roku i czy zima czy lato jest to samo, nie przesadzajmy z tym płynami każdy będzie dobry, byle miał specyfikacje taką która wymaga producent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Jeszcze trochę i będzie wychwalany pod niebiosa ⤵⤵⤵

LHM-.png

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Dwa słowa ode mnie odnośnie płynu 

G 002 000  Jest to płyn mineralny
 G 004 000    jest to płyn syntetyczny

Febi jest średnim jakościowo płynem  warsztaty które regenerują maglownice zalewają płyn  

 

Mobii ATF 220 mineralny  i taki mi zalali przy regeneracji przekładni (powiedzieli że jeśli zmienię na zielony to stracę gwarancje ) 

zmieniałem u żony w audi i również zastosowałem ten płyn 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
iceman

Ja lałem Mobil Atf 220 do mercedesów do skrzyń. Dobry olej. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Ludzie to jest burza mózgu   :036: zaczynam wariować.... :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036:



[Dodano: 03 marca 2016 - 21:52]


Ludzie to jest burza mózgu   :036: zaczynam wariować.... :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036:

 

 

Słuchajcie poczytałem trochę w necie i potrzebuję waszej opinii. Żeby sprawdzić jaki powinien być płyn trzeba sugerować się kolorem korka wlewu oraz informacjami zawartmi na pojemniku. Więc u mnie sprawa wygląda następująco:

 

- korek zielony (płyn zielony)

 

- coś po niemiecku pisze że mineralny

 

- i oznaczenie G002000

 

ZDJĘCIE PO NIŻEJ:

 

30sdoir.jpg

 

Ja jednak wziąłem strzykawkę i sprawdziłem kolor płynu. Jest jakiś czerwony:

 

fc8ima.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A ten kolor to nie wina że płyn jest stary ?   Tylko pytam ( proszę nie kamienować)☺

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

A ten kolor to nie wina że płyn jest stary ?   Tylko pytam ( proszę nie kamienować)☺

 

może być, mój też miał taki odcien czerowony jak wymieniałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Cholera może faktycznie wymienię go.... tylko na jaki ??? Zielony czy czerwony ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

jak baba w sklepie z butami sie zachowujesz  :grin:

nawet jeżeli czerwonawy odcień to nie oznaka starości płynu to masz dowód z autopsji(na mnie), że wlanie zielonego nie kończy sie niczym z złym, jeżdze na nim ponad pół roku

leć po febi i wymieniaj, pamiętaj żeby kupić 2L płynu, przy okazji przepłukasz układ, zobaczysz ile syfu przeleci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

To zielony płyn połączony z rdza z magla. Audi dało ciała z płynem dlatego wycofali 200 i jest 400 bo UJ magle strzelał od minerału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

a rdzewieje dlatego bo jakby go ktoś od nowości wymieniał jak  nakazuje kśiążka to by nic nie było a po drugie wycofali ten płyn bo maglownice rdzewiały bo nikt nie wymieniał  :decayed:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

jak baba w sklepie z butami sie zachowujesz  :grin:

nawet jeżeli czerwonawy odcień to nie oznaka starości płynu to masz dowód z autopsji(na mnie), że wlanie zielonego nie kończy sie niczym z złym, jeżdze na nim ponad pół roku

leć po febi i wymieniaj, pamiętaj żeby kupić 2L płynu, przy okazji przepłukasz układ, zobaczysz ile syfu przeleci

 

uszol jak byś był takim swierzakiem jak ja, to sam byś zadawał tysiące pytań. A po za tym.... kto pyta, nie błądzi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
surprise

ciesz się, że nie jest siwy/szary to wtedy masz wodę. 

jak już wymieniasz płyn to wykręć zbiorniczek i dobrze przepłucz go w środku bo tam są takie sitka i one się zapychają i może Ci od tego yebnąć pompa jak mi.  :facepalm:

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Ha... ha... :2smiech:  Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej bo kończył się przegląd Audi. Przy okazji zapytałem się faceta co moze mi powiedzieć na temat mojego płynu do wspomagania. Odpowiedź była krótka: "TEGO PŁYNU SIĘ NIE WYMIENIA, TRZEBA TYLKO DOLAĆ I TO ZIELONEGO"... Nie którzy mechanicy na prawdę mnie zaskakują  :thumbdown: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Też nie miałeś się kogo pytać tylko diagnostę na stacji :grin:

[Dodano: 11 marca 2016 - 21:06]

Diagnosta to nie mechanik tylko były mechanik i to nie koniecznie z dużym stażem i doświadczeniem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Na razie kupiłem płyn i dolałem. Kupiłem płyn Febi zielony 1L. 45zł. W wolnej chwili pojadę na wymianę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania