Skocz do zawarto艣ci
uszol

A4 B5 Wymiana termostatu w 1.8T ANB

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Wymiana termostatu w 1.8T ANB

Do wymiany termostatu b臋dziemy potrzebowali:
- klucz 10 nasadowy
- klucz 13 nasadowy
- klucz 19 nasadowy
- wkr臋tak p艂aski 艣redni
- klucz imbusowy rozmiar 6聽
- nowy termostat
- koncentrat p艂ynu G12+ w 艂膮cznej ilo艣ci po rozci臋czeniu z woda destylowan膮 ok 6-6,5 litra.
- miska, wiadro聽
1. Wje偶d偶amy na kana艂, pami臋taj膮c o tym aby silnik by艂 rozgrzany (na maksa nie ma sensu rozgrzewa膰 bo i tak si臋 termostat zamknie a na dodatek grozi nam poparzenie)
2. Odkr臋camy korek na zbiorniku wyr贸wnawczym.
3. Zdejmujemy os艂on臋 doln膮 silnika
4. Odkrecamy wspornik, blokujacy dostep do obudowy termostatu (klucz 13 i imbus 6 u mnie)
5. Odkrecamy 艣rub臋 przy obudowie termostatu (klucz 19). 艢ruba znajduje sie w pompie wody i zleci z niej plyn, ktory lapiemy najlepiej do wiadra.
6. Luzujemy srubki obudowy termostatu. Rownomiernie, z jednej i drugiej strony. Po poluzowaniu obudowy wyplynie plyn, ktory zlewamy do wiadra.聽
7. Demontujemy obudowe termostatu. Nie musimy sciagac z niej gumowego weza.
8. Kolejna czynnosc to wyciagniecie termostatu (odkrecenie sruby z pompy spowodowalo upusc plynu i po wyciagnieciu termostatu niewiele z niego wylatuje).
9. Po wyj臋ciu kr贸膰ca oczyszczamy w nim jaki i gnie藕dzie kraw臋dzie uszczelniaj膮ce pod o-ring.
10. Przymierzamy termostat w kr贸膰cu by sprawdzi膰 jak pasuje, powinien by膰 zamocowany z minimalnym wciskiem a oba 偶ebra grzybka powinny by膰 roz艂o偶one prostopadle do osi pomi臋dzy otworami (wsuni臋te mi臋cy bolce osadcze).
11. Zamontowanie termostatu,zeby sie trzymal w gniezdzie + oring to czynnosc, ktora powinna byc wykonywana bez sil grawitacji. W zwiazku z tym robimy inaczej. Wkladamy oring na obudowe termostatu, smarujemy delikatnie smarem (troszeczke, zeby lepkie bylo), nakladamy termostat i wkladamy go na swoje miejsce. Przykrecamy wspornik.
12. Ustawiamy pokr臋t艂o temperatury na konsoli w pozycj臋 "ciep艂o" (dla klimatronik贸w - w艂膮czamy zap艂on [nie uruchamiamy silnika!!!] i ustawiamy temp na "HI"). Wy艂膮czamy zap艂on.
13. Nalewamy p艂yn ch艂odniczego pocz膮tkowo w porcjach co po ok. 0,5 litra i czekamy a偶 powietrze zejdzie a p艂yn sp艂ynie ze zbiorniczka. Nast臋pnie chwytamy za gumowy w膮偶 g贸rny, biegn膮cy z bloku do ch艂odnicy i od czasu do czasu 艣ciskaj膮c go "pompujemy" aby wypcha膰 powietrze. P贸藕niej dolewki p艂ynu mo偶na zwi臋kszy膰 i obserwujemy otw贸r odpowietrzaj膮cy na podszybiu do momentu a偶 nast膮pi przelanie p艂ynu.
14. Zakr臋camy korek na zbiorniku wyr贸wnawczym. Uruchamiamy silnik i rozgrzewamy go stacjonarnie lub wykonujemy kr贸tk膮 przeja偶d偶k臋 (maj膮c obok ba艅k臋 z p艂ynem ch艂odniczym - dolewka). Pami臋tamy przy tym 偶e silnik jest zimny. pocz膮tkowo nie przekraczamy 2000 obr. a po przekroczeniu 60 st.C 3000 obr. Proponuje pocz膮tkowo rozgrza膰 stacjonarnie na ja艂owym a w tym czasie zamontowa膰 os艂on臋 pod autem i na silniku. Ca艂y czas klimatronik w pozycji "HI" aby nie wych艂adza艂o silnika mo偶na zredukowa膰 obroty dmuchawy do jednej kreski.
15. Po pewnym czasie silnik si臋 rozgrzeje do ok. 90 st.C - sprawdzi膰 m. in. na klimatroniku poz. 49. W razie potrzeby dolewamy p艂ynu (cho膰 je艣li wszystko dobrze zrobili艣my nie powinno to mie膰 miejsca).
16. Otwarcia termostatu sprawdzamy chwytaj膮c r臋k膮 za dolny w膮偶 (ten kt贸ry idzie do obudowy przy wymianie termostatu) powinein byc lekko ciep艂y (w zale偶no艣ci jak zagrzali艣my auto, pocz膮tkowe otw. 87 st.C a max otw. jest przy 102 st.C). Im wy偶sza temp. to wi臋kszy przeply i w膮偶 cieplejszy - do gor膮cego.

Edytowane przez uszol

Udost臋pnij t臋 odpowied藕


Odno艣nik do odpowiedzi
Udost臋pnij na innych stronach

  • Przegl膮daj膮cy   0 u偶ytkownik贸w

    Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w przegl膮daj膮cych t臋 stron臋.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki u偶ytkowania