uszol 525 #1 Napisano 12 lip 2016 10:05:55 (edytowane) Potrzebne będzie: - nasadka 16 oraz 17 oraz 18 - płasko-oczkowa prosta 16 i 18 - WD-40 i młotek gdyby śruby były zapieczone - wkrętak płaski - oczywiście nowe wahacze - opcjonalnie nowe śruby, ja osobiście używałem starych - były w dobrym stanie Śruby: 1 - śruba do końcówka drążka 4D0407192C 2 - śruba do mocowania sworzni N10173303 (M10x95x32 z nakrętkami M10) 3 - śruba do zamocowania tulei wahacza N10329101 (M10x60x45 z nakrętkami M10) 4 - nakrętki N10286102 1. Luzujemy śruby od kół, podnosimy auto i stawiamy na kobyłkach, odkręcamy koła 2. Odkręcamy śrubę mocująca sworznie(nr 1 na zdjęciu), nasadka 16 i oczkowy do kontry 16. U mnie wykręcała się bez problemu natomiast jeśli będzie stawiać opór, to wd40 i pukamy lekko młotkiem ale z wyczuciem żeby nie objechać śruby 3. Wybijamy sworznie ze zwrotnicy 4. Maska do góry, odkręcamy śruby mocujące kolumnę do kielicha 5. Po odkręceniu śrub mocujących, ściągamy zabezpieczenie jest umieszczone na gwintowanym trzpieniu nadkola i przechodzi przez dziurę w górnym kapturze kolumny, od dołu na gwincie jest zapinka, trzeba ją zdjąć najlepiej pomóc sobie płaskim wkrętakiem Tak wygląda zapinka 6. Odkręcamy nakrętke mocowania amortyzatora nasadka 18, kontrujemy 18 i wyciągamy kolumne zawieszenia. 7. Jak mamy wszystko na wierzchu wracamy do punktu nr 1, odkręcamy śruby nr 2 oraz nr 3, wymieniamy wahacze, składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Nim dokręcimy finalnie śruby przy tulejach oraz śrube spinającą sworznie należy podlewarować wahacz prosty do takiej pozycji, w której by był na kołach ponieważ skręcenie zawieszenia "na sztywno" prowadzi do szybkiego uszkodzenia wahaczy. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą Edytowane 9 wrz 2016 22:41:00 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grucha 73 #2 Napisano 17 gru 2016 08:15:15 Uszol dodaj ze wahacze dokreca sie na ziemi a nie na podnosniku 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #3 Napisano 17 gru 2016 11:27:18 (edytowane) Doczytaj punkt 7, po to lewarujesz prosty zeby podniesc kolumne i zasymulowac stanie auta na kołach. I dotyczy to tulei, sworznie mozna spiac na podnosniku. Edytowane 17 gru 2016 11:28:08 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grucha 73 #4 Napisano 17 gru 2016 11:40:13 Nie jest to tak jak powinno byc ale niech ci bedzie.pozatym pamietaj ze ja lewarujesz wachacz to amor sie tak nie zlozy jak naa glebie wiec zawsze jakies naprezenie zostanie a napewno na lacznikach stabilizator Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #5 Napisano 17 gru 2016 12:00:07 Na kołach to na kołach jest jak podczas normalnego użytkowania . Lewarując wahacz nie wiemy ile .Już będzie a czy jeszcze trochę podnieść uj wie. Loteria. Dlatego lepiej na kołach i pewniej. (jak robimy dla siebie ) warsztaty kładą na to lachę . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach