Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Wymiana wahaczy górnych

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Potrzebne będzie:

- nasadka 16 oraz 17 oraz 18

- płasko-oczkowa prosta 16 i 18
- WD-40 i młotek gdyby śruby były zapieczone
- wkrętak płaski

- oczywiście nowe wahacze

- opcjonalnie nowe śruby, ja osobiście używałem starych - były w dobrym stanie

 

Śruby:

1 - śruba do końcówka drążka 4D0407192C

2 - śruba do mocowania sworzni N10173303 (M10x95x32 z nakrętkami M10)

3 - śruba do zamocowania tulei wahacza N10329101 (M10x60x45 z nakrętkami M10)

4 - nakrętki N10286102

 

1468316972-U1445.jpg

 

1. Luzujemy śruby od kół, podnosimy auto i stawiamy na kobyłkach, odkręcamy koła

 

1468315743-U1445.jpg

 

2. Odkręcamy śrubę mocująca sworznie(nr 1 na zdjęciu), nasadka 16 i oczkowy do kontry 16. U mnie wykręcała się bez problemu natomiast jeśli będzie stawiać opór, to wd40 i pukamy lekko młotkiem ale z wyczuciem żeby nie objechać śruby

 

3. Wybijamy sworznie ze zwrotnicy

 

4. Maska do góry, odkręcamy śruby mocujące kolumnę do kielicha

 

5. Po odkręceniu śrub mocujących, ściągamy zabezpieczenie jest umieszczone na gwintowanym trzpieniu nadkola i przechodzi przez dziurę w górnym kapturze kolumny, od dołu na gwincie jest zapinka, trzeba ją zdjąć najlepiej pomóc sobie płaskim wkrętakiem

 

Tak wygląda zapinka

1468316713-U1445.jpg

 

6. Odkręcamy nakrętke mocowania amortyzatora nasadka 18, kontrujemy 18 i wyciągamy kolumne zawieszenia.

 

1468317409-U1445.jpg

 

7. Jak mamy wszystko na wierzchu wracamy do punktu nr 1, odkręcamy śruby nr 2 oraz nr 3, wymieniamy wahacze, składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Nim dokręcimy finalnie śruby przy tulejach oraz śrube spinającą sworznie należy podlewarować wahacz prosty do takiej pozycji, w której by był na kołach ponieważ skręcenie zawieszenia "na sztywno" prowadzi do szybkiego uszkodzenia wahaczy.

W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą :hi: 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha

Uszol dodaj ze wahacze dokreca sie na ziemi a nie na podnosniku

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Doczytaj punkt 7, po to lewarujesz prosty zeby podniesc kolumne i zasymulowac stanie auta na kołach. I dotyczy to tulei, sworznie mozna spiac na podnosniku.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha

Nie jest to tak jak powinno byc ale niech ci bedzie.pozatym pamietaj ze ja lewarujesz wachacz to amor sie tak nie zlozy jak naa glebie wiec zawsze jakies naprezenie zostanie a napewno na lacznikach stabilizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Na kołach to na kołach jest jak podczas normalnego użytkowania . Lewarując wahacz nie wiemy ile .Już będzie a czy jeszcze trochę podnieść uj wie. Loteria. Dlatego lepiej na kołach i pewniej. (jak robimy dla siebie ) warsztaty kładą na to lachę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania