Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 A4 B5 Montaż tempomatu

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Potrzebne będzie:
- wkrętaki płaskie i krzyżakowe (krzyżakowy musi być dosyć długi do odkręcenia obudowy kolumny kierownicy)
- bit torx 30 (do odkręcenia poduchy) i bit torx 25 (do odkręcenie dźwigni (uchwytu) regulacji położenia kolumny kierownicy)
- torx do odkręcenie fajery (nie znam rozmiaru)
- imbus 4.0 (do odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy)
- nasadka 8 (do odkręcenia obudowy komputera i osłon pod kierownicą) i nasadka 10 (do okręcenia akumulatora)

Przed rozpoczęciem prac odłączamy akumulator !!! 

1. Ściągamy osłonę bezpieczników, podważamy zatrzaski płaskim wkrętakiem, uprzednio owijając go szmatką aby nie uszkodzić deski 
1.jpg

2. Odkręcamy cztery śrubki mocujące dolną osłonę deski rozdzielczej(czerwone strzałki na zdjęciu)

2.jpg

3. Wyciągamy zaślepkę mocowaną na zatrzaski delikatnie szarpiąc ją do góry

1469224957-U1445.jpg

4. Odkręcamy górną osłonę kolumny kierownicy

4.jpg

5. Teraz kolej na poduszkę powietrzną, również odkręcamy

5.jpg

6. Po odkręceniu poduszki powietrznej odpinamy idące od niej kable i odkładamy ją na bok najlepije w jakieś bezpieczne miejsce, następnie przystępujemy do demontażu kierownicy której położenie wcześniej sobie zaznaczamy

7. Gdy uporamy się z odkręceniem fajery to bierzemy się za dolną osłonę kolumny kierowniczej która jest zamocowana na trzech śrubkach

7.jpg

6.jpg

8. Odkręcamy trzecią śrubkę na której zamocowana jest dolna osłona, i dwie śrubki mocujące uchwyt (zaznaczone małymi strzałkami) regulacji tak od dołu jak zaznaczone jest na zdjęciu wyżej

9. Demontujemy taśmę poduszki powietrznej, również odkładamy w bezpieczne miejsce w którym jej nie uszkodzimy 

8.jpg

10. Odkręcamy śrubę mocującą manetki

9.jpg

11. Po odkręceniu rozpinamy kostki i ściągamy manetkę z kolumny, odkręcamy dwie śrubki i rozbieramy manetki na dwie cześci

10.jpg

12. Składamy manetki w odwrotnej kolejności (oczywiście wkładamy tą z tempomatem :bag: i od wycieraczek)

13. Odkręcamy obudowę ECU (dobrze będzie uprzednio ściągnąc sobie podszybie - dostęp do śrub pokrywy komputera będzie lepszy) i odpinamy zabezpieczenie trzymające komputer, nie trzeba odpinać go od kostek - wystarczy odłożyc na bok, nas będzie interesować białą kostka

11.jpg

14. Kostkę rozpinamy i dolną jej część (gniazdo) należy wyjąć na wierzch czyli wciskamy ją do dołu i wyjmujemy obok listwy w której była zamocowana, po wyjęciu jej na wierzch rozpinamy ją na dwie części aby mieć możliwość wpięcia pinów od wiązki tempomatu

12.jpg

15. Montujemy wiązkę kabli, nowa kostka od tempomatu 13.jpg

16. Po przeciągnięciu kabli do ECU wpinamy się do białej kostki (w gniazdo nie we wtyczkę)
*schemat połączenia: (jeśli mamy ori wiązkę i kostkę)
Kolor kabla | Pin w białej kostce 
czarny ---------------------> 10
żółty --------------------> 9
niebieski --------------------> 8
szary ---------------------> 7

biały (zasilanie) -----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce!

Jeżeli nie posiadamy wiązki:
Pin w kostce manetki | Pin w białej kostce
6 łączymy z 4 -----------------> 10
3 ------------------------> 9
2 ------------------------> 8
1 ------------------------> 7

5 (zasilanie) ----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce

Jeśli mamy bezpiecznik 32 to zasilanie podpinamy pod niego, jeśli nie to można się podpiąć pod pin nr 8 w pomarańczowej kostce.
Jeżeli nie ma instalacji w białej kostce to trzeba podpiąc się bezpośrednio do kostki w ECU czyli:
zielona strzałka - podpięcie białego kabla (zasilanie) pod pin 8 w pomarańczowej kostce
czerwone strzałki - podpięcie pinów do białej kostki

14.jpg

17. Po podłączeniu kabelków montujemy manetkę na kolumnie i podłączamy wszystkie kostki, w odwrotnej kolejności przystępujemy do montażu osłon kolumny, kierownicy i poduszki powietrznej. Gdy wszystko już złączymy do kupu podłączamy aku i przystępujemy do kodowania
- Podłączamy VAG'a
- Wchodzimy w blok 01-Engine
- Sprawdzamy czy nie ma błędów "02"
- Następnie "11-login w okienku wpisujemy kod 11463 i klikamy "Do it"
Jeśli tempomat się aktywował w okienku "component" pojawi się literka "G"
Jeśli jest wszystko ok to montujemy w obudowie ECU kostki na swoje miejsca i wszystko skręcamy pod maską

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania