Skocz do zawartości
tomekch973

A4 B5 1.8t ANB Wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów

Rekomendowane odpowiedzi

tomekch973

Siema.

Pacjent to A4 B5 1.8T Sedan 2000r.

 

Jako że przy aucie robię wszystko sam, przyszedł czas na wymianę uszczelki pod pokrywą, ale przed rozpoczęciem mam kilka pytań:

 

1. Jaka uszczelka ? ELRING, FEBI, CORTECO a może inna?

2. Czy jeśli zrobię to bez klucza dynamometrycznego, pokrywa będzie nie równo dociągnięta i czy nie będzie "puszczać", a może lepiej zainwestować w ten klucz.

3. Na co zwrócić uwagę gdy będę miał wszystko rozebrane, może coś warto sprawdzić wymienić?

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

pod napinaczem sa dwie uszczelki ktore trzeba wrecz wymienic, kosztuja grosze i sa w komplecie obydwie, polksiezyc i metalowa pod caly napinacz, ale musisz miec sciagacz do napinacza aby je wymienic

silikon do uszczelki pokrywy jest dawany tylko na miejscu gdzie sa mocne zlamania uszczelki gdzie po prostu moze ona slabo przywierac, ot cala filozofia

szpilek i nakretek od pokrywy zaworow raczej sie nie wymienia bo sa dokrecane niewielkim momentem 10nm, trzeba go pilnowac zeby nie zakrecic ich ani za mocno co moglo by uszkodzic uszczelke i sama pokrywe, ani za lekko zeby nei cieklo, dokreca sie ja "naprzeciwlegle" schemat powienien byc z uszczelka ale jak nie bedzie to leć od srodka i na skos kazda ze srub złap i delikatnie przykrec poźniej dokreacaj stopniowo od poczatku i tak kilka rundek. Pamietaj ze sruby nie moga byc za mocno przykreceone, na wyczucie. W szukajce na forum powinno byc coś na ten temat.


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

uszczelka erlinga klucz dynamometryczny dokręcamy z siła 10 Nm  ja jakbym miał jeszcze raz zmieniać u żony tą uszczelkę to bym zastosował sylikon reinza bo w jednym miejscu delikatnie sie poci .Oczywiście wszystko porządnie odtłuścić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Chodzi o takie uszczelki?

5133395641

 

i taki sciagacz:

S0001130.jpg

 

Widzę, że raczej bez klucza dynamometrycznego się nie obejdzie, bo o ile pokrywę bym przykręcił to panewek na wałkach wole nie ryzykować.

Wystarczy taki klucz za 100 zł np mac allister ? (szczerze mówiąc nie jestem za marketówkami i wole coś markowego i sprawdzonego ale że użyję go może 1 raz do roku wiec myślę że nie ma sensu inwestować)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Klucz dynamometryczny bedzie ok. Co do wymiany polksiezyca i uszczelki pod napinaczem tego bym nie ruszał jeśli nie cieknie... zeby zmienic uszczelnienie trzeba zrzucac napinacz co wiażę się z rozpieciem rozrzadu bo trzeba zwalac wałek ssący albo wydechowy juz nie pamietam. No chyba, że ktoś ma sprytne i małe łapki i potrafi to zrobić inaczej. Jak zrzucisz pokrywe dokladnie sciagni resztki uszczelki, wyrownaj ladnie powierzchnie papierkiem i tak jak goldi mowil odtłuść najlepiej benzyna ekstrakcyjna, sylikon tylko z victora-reinza do dodatkowego uszczelnienia.

Co do schematu odkrecania srub pokrywy tu masz od 1.9, zobacz jak to wygląda i później odkręcaj w podobny sposob u siebie kolejnosc 13-1, przy dokręcaniu kolejnosc w jakiej sruby dociagasz jest odwrotna do odkrecania czyli posilkujac sie schematem nizej 1-13

4.jpg

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

no właśnie problem w tym że chyba cieknie z pod napinacza, muszę to dokładnie obejrzeć. Jeżeli zdejmę wałek to rozrząd się przestawi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Może się przestawić , ale wcale nie musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jak wcale nie musi Jacek? Jeśli zdejmie wałek ssący to synchro traci łańcuch, jeśli wydechowy to synchro traci pasek. 

Do rzeczy, jest też opcja żeby wymienić uszczelnienie bez ruszania wałków tylko tak jak mowilem para malych sprytnych rączek obowiązkowo.

Odkręcasz te cztery śruby mocujące napinacz, podnosisz go ok. 3mm w góre i wyjmujesz płaską uszczelke.

aef6ce5c8fb2c46fgen.jpg

Uszczelke "polksiezycowa" można wypchnąć od środka drutem w kształcie L. Na zdjeciu masz zaznaczoną tą uszczelke.

0dd48f97bfe2dbb3gen.jpg

Jak uporasz sie z wyciagnieciem drugiego uszczelnienia to wkladasz najpierw plaska w takim sam sposob jak wyjąłeś. Pol ksiezyc da sie od tylu wepchnac przy odrobinie cierpliwości. Przy skrecaniu pamietaj zeby plaska uszczelka i napinacz wlazly w tuleje wystajace z glowicy. Na koniec żeby nie było niespodzianek sprawdź czy łańcuch sie czasem nie przestawił.

Na kołach zębatych wałka bedziesz miał wycięcia, muszą sie one pokrywać ze strzałkami na pokrywach lożysk a dwa miedzy jednym wycieciem na walku a drugim ma byc 16 ogniw lancucha. Jesli wszystko ok to skrecasz i po temacie.

lancuch1.8,20v.JPG

wyciecia.JPG

 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Niby tak ale znaki są  od czegoś i zawsze można sobie sprawdzić poprawność ustawień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

nie mam więcej pytań. Wytłumaczone perfekcyjnie, w najbliższym czasie będę z tym walczył :)

Dzięki panowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Jestem po wymianie uszczelki pod pokrywa zaworów, obyło się bez ściągania napinacza. Wszystko złożyłem tak jak powinno być na "zakrętach" dałem cienka warstwę sylikonu.

Auto postało ok 1h, po tym wybrałem się na jazdę próbną ok 10km w drodze powrotnej zapaliła się czerwona lampka oleju. Samochód od razu zgasiłem po chwili odpaliłem przejechałem kawałek i jest ok. Dodam wymieniałem też olej na taki jak poprzednio (Motul x+cess 5w40) filtr MANN.

Co może być przyczyną niskiego ciśnienia oleju?

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
3 godziny temu, tomekch973 napisał:

Co może być przyczyną niskiego ciśnienia oleju?

A ile masz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

nie wiem ile mam, bo jeszcze nie mierzyłem, ale zapala się czerwona oliwiarka miga kilka razy i znika. Zauważyłem że najczęściej zapala się przy zdjęciu nogi z gazu gdy hamuję samochód biegami. tzn np wrzycam 4 bieg krece do ok 4,5k obrotow puszczam gaz i gdy schodzi do ok 2k wtedy zapala sie komunikat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A może to wina czujnika ? Bywało już tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

mówisz o czujniku przy podstawie filtra oleju?

nie wiem czy ma to coś do rzeczy ale dokręciłem również śrubę która widnieje po wykręceniu filtra oleju - była luźna i lekko się pociło z podstawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Tak o ten czujnik mi chodzi.

Dokręcenie tej śruby powinno pomóc i nie będzie się pocił , ale nie sądzę aby przez to migała kontrolka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

no ok to zamawiam czujnik i zobaczymy. Problem w tym że muszę jeszcze przelatać ok 500 km i nie wiem co robić.

Czujnik ciśnienia oleju a włącznik ciśnieniowy oleju to to samo? (wygladaja tak samo)

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

U mnie kiedyś w ADR tak miałem i winny był ten⤵

2559_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

czujnik zamówiony na dniach przyjdzie wiec dam znać czy pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Pompa mówi papa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

jeśli czujnik nie pomoże to da rade w jakiś sposób sprawdzić czy to pompa siada czy po prostu zatkany smok?

Ostatnio przy sprawdzaniu oleju na bagnecie wyciągnąłem kawałek pomarańczowego plastiku jakby obudowa bagnetu się ukruszyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Bo te obudowy już tak mają . Na starość się kruszą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

i co w takiej sytuacji muszę zrobić? w którym miejscu to się kruszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Często łamie się ta nasadka co wkładasz w nią bagnet. Nowa w aso parę zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

moglbys podesłać jakies zdjecie pogladowe i pod jaka nazwa tego szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania