jacek70 1 473 #26 Napisano 23 paź 2016 12:40:08 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #27 Napisano 23 paź 2016 12:49:56 ok. miche chyba i tak musze sciagac zeby te kawalki plastiku wyjąć. Jak będzie smok zatkany to pompa będzie dawała za małe ciśnienie? Mam racje? Jak odróżnić padającą pompę od zatkanego smoka ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #28 Napisano 23 paź 2016 13:04:46 (edytowane) Jak pompa pada to wraz z pojawieniem sie kontrolki cisnienia na fisie silnik klepie a najbardziej gora daje o sobie znac. Jak zdejmiesz miske to bedziesz widzial czy smok jest zapchany czy nie. Tu masz temat wyczerpany jakbys mial jakies pytania to smialo uderzaj w tym watku. Edytowane 23 paź 2016 13:25:44 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #29 Napisano 23 paź 2016 13:58:28 przysłucham się bardziej ale wydaje mi się że podczas pojawienia się tej kontrolki silnik pracuje tak jak powinien. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #30 Napisano 23 paź 2016 22:40:52 Zamiast bawić sie w czujniki, to jedz do mechanika, niech Ci zmierzy cisnienie olej na rozgrzanym silniku na jalowym 800rpm powinno byc min 1,2bara a pozniej przy 2,5-3k rpm min 5-6barow. Jesli wychodzi nok to miska w dół i czyszczenie smoka jesli fest zapchany oraz poskladanie tego. Jesli smok czysty to pompa oleju do wymiany i tyle w temacie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #31 Napisano 24 paź 2016 18:15:55 teraz nie wiem co robić zrobiłem trasę 300 km + 50 km po mieście i wszystko OK. mierzyć ciśnienie i ściągać michę czy wstrzymać się i zobaczyć co będzie się działo ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #32 Napisano 24 paź 2016 18:18:05 Mierz ciśnienie i bedziesz wszystko wiedział Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #33 Napisano 24 paź 2016 18:23:21 ok, zmierzę koło piątku i dam znać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #34 Napisano 26 paź 2016 18:21:55 no to tak: 760 rpm - ok 1.3 bar 2400 rpm - ok 5.2 bar czyli w normie. Co dalej ? płukanka do silnika micha w dół i czyszczenie smoka ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 473 #35 Napisano 26 paź 2016 18:25:13 1 minutę temu, tomekch973 napisał: Co dalej ? płukanka do silnika micha w dół i czyszczenie smoka ? Na pewno nie zaszkodzi , a będzie lepiej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #36 Napisano 26 paź 2016 18:32:55 (edytowane) Wymieniłeś czujnik odpowiadający za kontrole cisnienia oleju powyżej 1.8 bara? czyli biały? Pompa trzyma ciśnienie nominalnie więc jeśli po wymianie czujnika zrobiłeś te 300km i wszystko gra to problem rozwiazany. Zrzucenie miski to troche roboty i jesli nie zrobisz tego sam to skasują cie 300zł za to w warsztacie. Edytowane 26 paź 2016 18:35:03 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 473 #37 Napisano 26 paź 2016 18:38:35 W zasadzie to uszol ma rację jednak pozostaje sprawa tych drobne plastiku w misie. No i przy okazji można ogarnąć smoka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #38 Napisano 26 paź 2016 18:44:40 (edytowane) Jeżeli pompa trzyma ciśnienie to smok jest drożny i czysty. Zdejmowałem juz raz miske u siebie i widziałem jak wygląda smok po 200 tyś km był czyściutki. Dwa sitko w smoku ma tak małe oczka, że cięzko aby cokolwiek oprócz oleju przepuściło. Jeśli byś sie uparł na zrzucenie miski w celu wyciągnięcia tych drobinek to potrzebujesz belki do podwieszenia silnika, bądź siłownika hydraulicznego. 3cm do góry. Póżniej kolejno napinacz mikropaska, lewa oraz prawa łapa, imbusy i nasadki od misy. (Dwa imbusy ukryte w kole zamachowym) I druga osoba, która będzie podważać sanki brechą przy targaniu michy. Edytowane 26 paź 2016 18:45:43 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #39 Napisano 26 paź 2016 18:45:08 jeszcze nie wymieniałem żadnego czujnika. Zakupiłem 06A 919 081 A jest on widoczny od góry podstawy filtra oleju - nie wiem czy o tym mówisz ? Micha i tak idzie w dół w piątek. Będę robił sam jak z resztą wszystko. Może zrobię jakieś fotostory. Do tej pory zrobiłem jakieś 200 km po mieście i też wszystko OK. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #40 Napisano 26 paź 2016 18:47:24 (edytowane) Chyba zły zamówiłeś sprawdz od dołu podstawki filtra oleju, tam powinien być czujnik który jest odpowiedzialny za świrowanie kontrolki powyżej 2,5k rpm 5 minut temu, tomekch973 napisał: Micha i tak idzie w dół w piątek. Powodzenia Uważaj przy dwoch imbusach w kole zamachowym!! Żeby ich nie obrobić ani nie zostawić w środku bita.. niestety u mnie przy pierwszym demontazu został ukręcony bit tam i teraz zamiast zrzucać miske to ściągam skrzynie Edytowane 26 paź 2016 18:50:28 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #41 Napisano 26 paź 2016 18:53:00 (edytowane) nie wiem czy wspominałem ale za każdym razem gdy zapalała się kontrolka obroty były na poziomie 1000 - 1800 rpm czujnika od dołu filtra nie widziałem Edytowane 26 paź 2016 18:54:45 przez tomekch973 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #42 Napisano 26 paź 2016 18:54:23 Wspominaleś, że przy ok 2k. Ale jeśli 1000-1800k rpm to dobry czujnik zamówiłeś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #43 Napisano 26 paź 2016 18:59:12 ok. a wiesz może z jaką siłą powinienem dokręcić michę? na wyczucie? czy jest jakiś odpowiedni nM będę składał na masę victor reinz tą samą co dawałem w newralgiczne miejsca przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #44 Napisano 26 paź 2016 19:04:02 (edytowane) I bardzo dobrze, tam nie występuje fabrycznie uszczelka a sylikon z victora-reinza jest jak najbardziej ok też tak składałem miche. Co do dokręcania to na pewno jest moment z jakim nalezy dokręcić śruby ale zrób to na wyczucie i na krzyż żeby naprężenia sie równomiernie rozeszły. Ja tak dokreciłem i susza nic nie cieknie a i śrubki bez problemu się odkręciły. Edytowane 26 paź 2016 19:07:40 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arre 29 #45 Napisano 27 paź 2016 20:06:12 Nie sciagaj michy bo nie ma sensu masz cisnienie wg pomiarow wiec to nic nie da... szkoda roboty szukaj przyczyny w czujniku cisnienia ewentualnie rura olejowa do turbo a i nie ruszaj czasem czujnika w misce ;) on ma inne objawy a i nie dokrecaj czasem srubek wg schematu z 1.9 tdi *btw jak mozna dawac schemat dokrecania pokrywy zaworow z 1.9 jak w 1.8t sa jeszcze sruby po srodku... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #46 Napisano 30 paź 2016 21:24:27 Jednak nie ściągałem michy z tego względu że ciśnienie OK, wymieniłem czujnik na wszelki wypadek, zrobiłem ponad 1000 km i jest wszystko dobrze. Są ślady że miska była kiedyś demontowana, także myślę że ktoś przy demontażu ją od razu wyczyścił. Prowadnica bagnetu też jest cała - nie wiem skąd te pomarańczowe kawałki plastiku które wyjmowałem. W każdym bądź razie dzięki za pomoc. Gdyby się coś działo będę alarmował. :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladi 1 611 #47 Napisano 30 paź 2016 21:25:51 Sprawdź jeszcze raz ten bagnet czy nie rusza się za mocno...mi właśnie kiedyś pękł i musiałem zmieniać ale kawałków plastyku nie miałem Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 473 #48 Napisano 30 paź 2016 21:52:53 25 minut temu, tomekch973 napisał: nie wiem skąd te pomarańczowe kawałki plastiku które wyjmowałem. Pomarańczowe to raczej tylko z prowadnicy bagnetu. Mnie kiedyś pękł kawałek a w zasadzie poruszył się. Natomiast czarne kawałki pojawiają się z termostatu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekch973 12 #49 Napisano 30 paź 2016 21:57:07 oglądałem ta prowadnice i bagnet i jest ok, sprawdzę jeszcze numery - może to jakiś zamiennik a poprzedniemu właścicielowi się ukruszyła i stąd te kawałki w misce :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TyBucu 63 #50 Napisano 30 paź 2016 22:33:07 Niektóre prowadnicę łańcucha zmiennych faz rozrządu byly pomarańczowe. Sprawdź to raptem 9 nakrętek ;)wystukane młotkiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach