Skocz do zawartości
tomekch973

A4 B5 1.8t ANB Wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów

Rekomendowane odpowiedzi

jacek70

Screenshot_2016-01-04-00-05-29.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

ok. miche chyba i tak musze sciagac zeby te kawalki plastiku wyjąć.

Jak będzie smok zatkany to pompa będzie dawała za małe ciśnienie? Mam racje?

Jak odróżnić padającą pompę od zatkanego smoka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jak pompa pada to wraz z pojawieniem sie kontrolki cisnienia na fisie silnik klepie a najbardziej gora daje o sobie znac. Jak zdejmiesz miske to bedziesz widzial czy smok jest zapchany czy nie. Tu masz temat wyczerpany jakbys mial jakies pytania to smialo uderzaj w tym watku.

 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

przysłucham się bardziej ale wydaje mi się że podczas pojawienia się tej kontrolki silnik pracuje tak jak powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Zamiast bawić sie w czujniki, to jedz do mechanika, niech Ci zmierzy cisnienie olej na rozgrzanym silniku na jalowym 800rpm powinno byc min 1,2bara a pozniej przy 2,5-3k rpm min 5-6barow. Jesli wychodzi nok to miska w dół i czyszczenie smoka jesli fest zapchany oraz poskladanie tego. Jesli smok czysty to pompa oleju do wymiany i tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

teraz nie wiem co robić zrobiłem trasę 300 km + 50 km po mieście i wszystko OK.

mierzyć ciśnienie i ściągać michę czy wstrzymać się i zobaczyć co będzie się działo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Mierz ciśnienie i bedziesz wszystko wiedział :rant:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

ok, zmierzę koło piątku i dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

no to tak:

760 rpm - ok 1.3 bar

2400 rpm - ok 5.2 bar

czyli w normie.

Co dalej ? płukanka do silnika micha w dół i czyszczenie smoka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
1 minutę temu, tomekch973 napisał:

 

Co dalej ? płukanka do silnika micha w dół i czyszczenie smoka ?

Na pewno nie zaszkodzi , a będzie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Wymieniłeś czujnik odpowiadający za kontrole cisnienia oleju powyżej 1.8 bara? czyli biały? Pompa trzyma ciśnienie nominalnie więc jeśli po wymianie czujnika zrobiłeś te 300km i wszystko gra to problem rozwiazany. Zrzucenie miski to troche roboty i jesli nie zrobisz tego sam to skasują cie 300zł za to w warsztacie.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

W zasadzie to uszol ma rację jednak pozostaje sprawa tych drobne plastiku w misie. No i  przy okazji można ogarnąć smoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jeżeli pompa trzyma ciśnienie to smok jest drożny i czysty. Zdejmowałem juz raz miske u siebie i widziałem jak wygląda smok po 200 tyś km był czyściutki. Dwa sitko w smoku ma tak małe oczka, że cięzko aby cokolwiek oprócz oleju przepuściło. Jeśli byś sie uparł na zrzucenie miski w celu wyciągnięcia tych drobinek to potrzebujesz belki do podwieszenia silnika, bądź siłownika hydraulicznego. 3cm do góry. Póżniej kolejno napinacz mikropaska, lewa oraz prawa łapa, imbusy i nasadki od misy. (Dwa imbusy ukryte w kole zamachowym) I druga osoba, która będzie podważać sanki brechą przy targaniu michy.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

jeszcze nie wymieniałem żadnego czujnika. Zakupiłem  06A 919 081 A jest on widoczny od góry podstawy filtra oleju - nie wiem czy o tym mówisz ?

Micha i tak idzie w dół w piątek. Będę robił sam jak z resztą wszystko. Może zrobię jakieś fotostory.

Do tej pory zrobiłem jakieś 200 km po mieście i też wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Chyba zły zamówiłeś sprawdz od dołu podstawki filtra oleju, tam powinien być czujnik który jest odpowiedzialny za świrowanie kontrolki powyżej 2,5k rpm

5 minut temu, tomekch973 napisał:

Micha i tak idzie w dół w piątek.

Powodzenia :tongue: Uważaj przy dwoch imbusach w kole zamachowym!! Żeby ich nie obrobić ani nie zostawić w środku bita.. niestety u mnie przy pierwszym demontazu został ukręcony bit tam i teraz zamiast zrzucać miske to ściągam skrzynie :facepalm: 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

nie wiem czy wspominałem ale za każdym razem gdy zapalała się kontrolka obroty były na poziomie 1000 - 1800 rpm

czujnika od dołu filtra nie widziałem 

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Wspominaleś, że przy ok 2k. Ale jeśli 1000-1800k rpm to dobry czujnik zamówiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

ok. a wiesz może z jaką siłą powinienem dokręcić michę? na wyczucie? czy jest jakiś odpowiedni nM

będę składał na masę victor reinz tą samą co dawałem w newralgiczne miejsca przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

I bardzo dobrze, tam nie występuje fabrycznie uszczelka a sylikon z victora-reinza jest jak najbardziej ok też tak składałem miche. Co do dokręcania to na pewno jest moment z jakim nalezy dokręcić śruby ale zrób to na wyczucie i na krzyż żeby naprężenia sie równomiernie rozeszły. Ja tak dokreciłem i susza nic nie cieknie a i śrubki bez problemu się odkręciły.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

Nie sciagaj michy bo nie ma sensu

masz cisnienie wg pomiarow wiec to nic nie da... szkoda roboty

szukaj przyczyny w czujniku cisnienia ewentualnie rura olejowa do turbo

a i nie ruszaj czasem czujnika w misce ;) on ma inne objawy

a i nie dokrecaj czasem srubek wg schematu z 1.9 tdi

*btw jak mozna dawac schemat dokrecania pokrywy zaworow z 1.9 jak w 1.8t sa jeszcze sruby po srodku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Jednak nie ściągałem michy z tego względu że ciśnienie OK, wymieniłem czujnik na wszelki wypadek, zrobiłem ponad 1000 km i jest wszystko dobrze.

Są ślady że miska była kiedyś demontowana, także myślę że ktoś przy demontażu ją od razu wyczyścił.

Prowadnica bagnetu też jest cała - nie wiem skąd te pomarańczowe kawałki plastiku które wyjmowałem.

W każdym bądź razie dzięki za pomoc. Gdyby się coś działo będę alarmował. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Sprawdź jeszcze raz ten bagnet czy nie rusza się za mocno...mi właśnie kiedyś pękł i musiałem zmieniać ale kawałków plastyku nie miałem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
25 minut temu, tomekch973 napisał:

nie wiem skąd te pomarańczowe kawałki plastiku które wyjmowałem.

Pomarańczowe to raczej tylko z prowadnicy bagnetu.  Mnie kiedyś pękł kawałek a w zasadzie poruszył się. Natomiast  czarne kawałki pojawiają się z termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

oglądałem ta prowadnice i bagnet i jest ok, sprawdzę jeszcze numery -  może to jakiś zamiennik a poprzedniemu właścicielowi się ukruszyła i stąd te kawałki w misce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TyBucu

Niektóre prowadnicę łańcucha zmiennych faz rozrządu byly pomarańczowe. Sprawdź to raptem 9 nakrętek ;)
wystukane młotkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania