Skocz do zawartości
k232

A4 B5 Potencjometr przepustnicy 1.8 ADR

Rekomendowane odpowiedzi

k232

Witam wszystkich :)

 

Panowie, dowiedziałem się od mechanika, że potencjometr przepustnicy jest już za słaby i powoli widać, że nie wydala, która to jest część??

Druga sprawa to to, że jak się delikatnie kopnie na benzynie w pedał gazu to falują obroty, z czym to może być związane? Czy ktoś jest w stanie pomóc? :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha

Jak bys chcial mam przepustnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Czyli nazwa potencjometr tzn. , że to jest cała przepustnica ??

Przepustnica normalnie przechodzi adaptację, jeszcze się rozeznam w temacie i najwyżej będziemy gadać na PW.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Nikt nic nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha
Notatka ostrzegawcza:

Proszę stosować się do punktu 10 regulaminu forum

Probowales ja wogole wyczyscic?

Edytowane przez wladi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Dwa razy była czyszczona i adaptację przechodzi bez problemu, mechanik mi powiedział , że potencjometr będzie do wymiany. Czy ktoś pokaże na rysunku co to ten potencjometr ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

ja tu nie widze żadnego potencjometru tymbardziej ze masz przepustnice na linke, chyba ze jest to jakas integralna czesc przepustnicy i nie uwzgledniona w etce

pedał gazu jest na potencjometr w poliftach arg, avv i apt jezeli o to chodzi

Bez tytułu.png

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

No to gdzie może być problem? Przepustnica na linkę a przy przepustnicy widzę jakiś czujnik na 6 pinów, od czego jest ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha

Linke mozesz miec za bardzo naprezona albo za lekko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Sorki Grzesiek ale uszol ma rację pisząc że skoro mechanik twierdzi że to potencjometr (bo za słaby) to niech go wymieni. Ja lata temu czyściłem przepustnicę w ADR ale nie kojarzę potencjometra.  Może i jest ale ja nie wiem. Może poszukaj przepustnicy na podmianę i sprawdź co będzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Potencjometr jest po drugiej stronie linki jeśli przepustnica jest na linke. Służy on do odczytu pozycji przepustnicy i przekazania sygnału do ECU. Każdy silnik już przy wtrysku jednopunktowym musi mieć potencjometr pozycji przepustnicy :):

  • Poparcie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232
6 minut temu, jacek70 napisał:

Może poszukaj przepustnicy na podmianę i sprawdź co będzie.

Poszukałbym gdyby się nie chciała zrobić adaptacja, a tu adaptacja przechodzi bez żadnego pierdnięcia.

4 minuty temu, CWIARTEK napisał:

Potencjometr jest po drugiej stronie linki jeśli przepustnica jest na linke. Służy on do odczytu pozycji przepustnicy i przekazania sygnału do ECU. Każdy silnik już przy wtrysku jednopunktowym musi mieć potencjometr pozycji przepustnicy :):

Pięknie dziękuję :): +1 dla Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Po prawej stronie jest linka a po przeciwnej stronie czyli lewej jest potencjometr przepustnicy z całą elektroniką.  

 

 

przepustnica adr.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
1 minutę temu, k232 napisał:

Poszukałbym gdyby się nie chciała zrobić adaptacja, a tu adaptacja przechodzi bez żadnego pierdnięcia.

To że przechodzi adaptację nie musi oznaczać że jest sprawna. Adaptacja to tylko pewne ustawienia które są zapamiętane gdzieś tam.  Załóżmy że przepustnicy jest wypracowana i ma jakieś na przykład luzy to ustawienia może i przejdzie pomyślnie ale falować nadal może.

Tak tylko gdybam , ale weź to pod uwagę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

No jeżeli nie jest poprawnie odczytywana pozycja przepustnicy lub ona sama ma luz na ośce też będą falować obroty. Sprawdź jeszcze szczelność przy kolektorze ssącym, czy wężyki nie popękane bo to jest bardzo częstą przyczyną falowania obrotów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Te 4 gumy przy kolektor zmienione na ori, wężyki pozmieniane bo przy zakupie były nieszczelności, w takim razie trzeba zdjąć przepustnicę i kupić nowy potencjometr.

Edytowane przez k232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Grucha ma przepustnicę - może warto kupić i podmienić ? 

Zobacz jakie koszty samego potencjometra , możliwe że tyle samo dasz za przepustnicę.

Inaczej patrząc to nie wiadomo czy wina  leży tylko po stronie potencjometra.  ( a jak ma luzy -  to wymiana nic nie pomoże ) Przemyśl temat.

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Nie ma w adr samego potencjometra, trzeba wymienić całą przepustnicę, ale czy nie pokazało by błędu przepustnicy na vagu ??

 

Szukam jakiejś sprawnej używki ale u mnie na szrotach nigdzie nie ma a nowa z boscha 500 zł.

Edytowane przez k232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

No jedyne wyjście to z kimś podmienić na próbę. Wtedy będziesz pewny i zaoszczędzisz kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK
Nie ma w adr samego potencjometra, trzeba wymienić całą przepustnicę, ale czy nie pokazało by błędu przepustnicy na vagu ??
 
Szukam jakiejś sprawnej używki ale u mnie na szrotach nigdzie nie ma a nowa z boscha 500 zł.


Potencjometr jest zintegrowany z przepustnicą i nie występuje osobno.
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

No to zostaje dogadać się z gruchą :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Rozkminiam to jeszcze tak, że przepustnica jest dobra ale ten potencjometr może nie wyrabiać i dlatego jest falowanie, auto nie jest jakieś trudne do zrozumienia i jak przepustnica nie będzie dobra to falowanie będzie zawsze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Skoro potencjometr nie występuje osobno tylko jest zintegrowany z przepustnicą to jeśli byłby wadliwy to oznacza że cała przepustnica jest zła. Posłuchaj mnie i poszukaj innej na próbę . Dowiesz się czy to faktycznie wina przepustnicy ( bo to nie jest pewne) a w razie czego to kupisz inną.Tyle z mojej strony. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Zamówiłem już używaną, będzie na piątek. No ale czy nie powinno być błędu, że coś nie tak z przepustnicą? :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Panowie zmieniłem przepustnicę i coś ciężko działa mi teraz pedał gazu, co mogło pójść nie tak? Jak przepustnica długo nie używana to ona musi się  jakoś dotrzeć?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania