Skocz do zawartości
lisek120

A4 B6/B7 Problem z rozruchem silnika

Rekomendowane odpowiedzi

lisek120

Witam

Wiem że to dział o audi ale to prawie tosamo. Od tygodnia ojciec boryka się z problemem odpalania auta jetta 2006 1,9. Sprawa ma się tak auto na początku ciężko paliło potem nie odpalało wcale. Odpaliłem przy pomocy samostartu troche telepało silnikiem ale przezło. Jak praca silnika się ustabilizowała to auto pło od strzała po każdym zgaszeiu. Teraz po dłuższym postoju auto nie odpala wcale lub z wielkim bólem na początku ruca cały silnikiem i co zauważyłem kopci wtedy mocno na niebiesko. Wymieniłem też filtr paliwa był cały czarny prawie jak olejowy. Korekcje na pompmpkach są git. Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Może rozrząd był zmieniany jakoś niedawno? Zaczałbym od sprawdzenia synchronizacji pompowtrysków , świec raczej bym nie podejrzewał bo mamy już plusowe temperatury to aż takiego jak opisujesz problemu nie powinno być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Czujnik położenia wału? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Czujnik można podejrzewać ale na vagu pokaże więc jak nie podpinałeś kompa to w pierwszej kolejności to zrób, natomiast dziwne to kopcenie bo przy czujniku nie powinno mieć miejsca

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek
3 minuty temu, wladi napisał:

 natomiast dziwne to kopcenie bo czujniku nie powinno mieć miejsca


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

dlatego bardziej prawdopodobna jest synchronizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

Synchronizacje można sprawdzić na wagi? Który kanał bo wydaje mi się ze jest na zero

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

003 albo 004 nie pamiętam już. Ostatnie okienko

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

grupa 004 w silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Po pierwsze nie napisałeś czy wystepują jakieś błędy w silniku  po drugie kąt synchronizacji sam się nie przestawia chyba że przeskoczył rozrząd. Skoro odpala na samostarcie to ewidentnie problem jest z paliwem takl jakby się cofało a jak już sie odpowietrzy to pali od strzała 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ale pisze że kopci więc dziwne nawet jakby się paliwo cofało


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

ale jak napisał uszol przy czujniku położenia wału bedzie taki objaw i wcale nie musi być błąd w kompie ale czego ten filtr paliwa taki czarny co od nowości nie wymieniany . Po za tym objaw cieżkiego odpalania był już wcześniej  

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

A może po prostu czujnik temp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

to po jego odłączeniu powinnień odpalić lepiej  niech podłączy kompa na zimnym i porówna temperatury ja miałem tak w ADR robiłem koledze  w benzynie na zimnym pokazywał -32 i za chiny na  zimnym nie chciał odpalić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

No więc tak kąt synchronizacji na 0. Goldi jak podłączyłem kompa to wyskoczyły błedy o 2  spalonych świecach tj 17055 i 17056( ale to już tak od roku czasu zima palił  bez probleemu ione wrcają po jakimś czasie z tym że nie od raziu. Do tego były błędy takie jak:

16685 cylinder 1 Misfire detected

19794

17909

Te trzy ostatnie po usunięciu juz nie wróciły myślę że pojawiły się przez długie kręcenie rozrusznikiem bez skutku do rozładowania aku. No własnie ten filtr paliwa nie daje mi spokoju, a może być tak że uszczelniacze na PD zdechły i przez to tak się dzieje?. Czujnik T można sprawdzić odpinając go a czujnik położenia wału? Auto mamy od roku wcześniej nie było żadnych problemów. Nie wiem za co tu się zabrać na początek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Sprawdź czujnik temperatury i czujnik położenia wału, następnie, jak Ci wraca błąd świec to weź i je zmień bo to jest jakiś znak, jeszcze zipią ale już słabo.

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Na początek odłącz czujnik temperatury naładuj akumulator i odkreć korek wlewu paliwa i daj znać póżniej podłącz kompa gr 18 połączenie elektryczne pompowtrysków ma być 0  jest ten plus że skoro kąt jest na 0 to rozrząd nie przeskoczył 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po odpieciu czujnika zapalił normalnie, A od prawie tygodnia mu się to nie zdarzyło.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

To może właśnie jego wina.??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek
6 minut temu, lisek120 napisał:

Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po odpieciu czujnika zapalił normalnie, A od prawie tygodnia mu się to nie zdarzyło.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Czyli masz winowajcę raczej ... k232 miał rację wygląda na tom, kupuj nowy i powinno być cacy

Edytowane przez Dziadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

Źle sprawdziłem ten kat synchronizacji z wałkiem jest na -1,5 do -2 coś mi się wydaje ze to zbieg okoliczności ale wymienię go jutro.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

Przeanalizowalem jeszcze ta temat z tym czujnikiem i wychodzi na to że w grupie 007 między pozycją 1 A 4 jest 20 stopnii różnicy więc to raczej on. Ale do tego chyba świece jeszcze dojdą bo dzisiaj pokazało ze 4 są spalone. Chyba się 2 problemy nawarstwily na raz.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A sprawdzałeś świece.? Jeśli okazało by się że spalone to nie dziwota że nie pali na zimnym.

 

Pamiętam jak dawno temu w golfie 2 td.  Jak spalił się bezpiecznik od grzania świec to nawet nie pomogło opalanie kablami z 24V ( ze śmieciarki osiedlowej) Nie odpalił a kable o mało się nie stopiły.  A instalacji nic . W dzisiejszych autach to by się wszystko zjarało. emoji23.png 

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek120

No właśnie nie ale skoro komp pokazuje że spalone to chyba spalone no nie. No i ta różnica T O 20 stopni. Chyba kupię czujnik i świece na.wymiane

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

No i wszystko jasne wymień świece zmień czujnik ustaw kąt synchronizacji i powinno być ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Miałeś błąd dwóch świec, to był znak ostrzegawczy, teraz pokazały się dwa kolejne, to już znak, że nie " chyba " tylko na pewno trzeba zmienić świece :biggrin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania