Skocz do zawartości
Pershing

A4 B6/B7 Dziwne drżenie przy kręceniu kierownicą w prawo i w lewo

Rekomendowane odpowiedzi

Pershing

Panowie mam problemy bo przy kręceniu kierownicą w prawo i w lewo dziwnie drży ale nie kierownica tylko słychać piski i drżenie dodam że niedawno wymieniałem płyn bo myślałem że to coś pomoże  płyn zalany jest na fulla. Drżenie występuje tylko podczas kręcenia kierownicą A piski występują przy kręceniu kołem kierownicy jak również bez kręcenia kierownicą Proszę o pomoc dzięki

Edytowane przez Pershing

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Kolego pewnie już magiel daje o sobie znać i pomału pada bo za bardzo na nic innego to nie wskazuje


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

I również dziękuję za info sprawdzę to dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Piszczenie może być też od padających górnych wahaczy bo one pracują przy kręceniu kierownicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Sprawdź też dolne proste wahacze w szczególności sworzeń mocowania amora. 

Jeśli guma wybita to skrzypi. Ja tak miałem i po wymianie cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi
1 minutę temu, jacek70 napisał:

Sprawdź też dolne proste wahacze w szczególności sworzeń mocowania amora. 

Jeśli guma wybita to skrzypi. Ja tak miałem i po wymianie cisza.

Jacek kolega nie napisał że skrzypi tylko piszczy zarówno przy kręceniu kierą jak i bez kręcenia...ja obstawiam magiel no chyba że pasek od wspomagania zaczyna się odzywać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Oj fakt  - to pomyliłem  dźwięki .Faktycznie magiel. Jeszcze może się @goldi wypowie bo on z maglem walczył sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Zaczynacie od najdrozszych rzeczy.. Najpierw sprawdzić pompe wspomagania czy ona nie gwizda. Dobrze tez bedzie odessac plyn ze zbiorniczka i sprawdzic czy sitko jest na miejscu. Gdy ono wypada plyn zaczyna sie pienic a co za tym plyn ktory zasysa pompa jest mocno napowietrzony i przez to piszczy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

Postaram się nagrać to dziwne buczenie I wstawię tutaj wtedy zobaczycie tzn. drżenie

Dziwne jest to że przy niższych temperaturach to drżenie słychać bardziej oprócz tego nawet jeżeli Auto jest na biegu jałowym stoi to to drżenie też słychać na początku myślałem że to wibracje od wydechu że wyjdę gdzieś obija bo ten dźwięk coś takiego przypomina ale niestety wydech jest sztywne

Słyszałem też że może to być sprzęgiełko alternatora jakieś koło pasowe które też może odpowiadać za piszczenie Nie wiem nie mam pojęcia Walczę z tym od dłuższego czasu i nie mogę sobie z tym poradzić na to jest mega uciążliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

Sitko w zbiorniczku jest po płyn był odsysane i wymienione na nowe

Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi a mianowicie właśnie to maglownica przy bardzo szybkich ruchach w miejscu prawo lewo słychać wyraźne stukanie w maglownicy próbowałem likwidować luz śrubą do likwidowania luzów ale tak naprawdę nic to nie dało by regulował m to znaczy dokręcamy tą śrubę do momentu jak czułem lekki opór na kierownicy zaznaczam że kierownica na zakrętach sama odbija ale wydaje mi się że to nie jest przyczyna Zaznaczam też że końcówki drążków są dobre bo sprawdzałem na stacji diagnostycznej całe zawieszenie cały samochód był podnoszony 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
16 minut temu, Pershing napisał:

Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi a mianowicie właśnie to maglownica przy bardzo szybkich ruchach w miejscu prawo lewo słychać wyraźne stukanie w maglownicy próbowałem likwidować luz śrubą do likwidowania luzów ale tak naprawdę nic to nie dało by regulował m to znaczy dokręcamy tą śrubę do momentu jak czułem lekki opór na kierownicy zaznaczam że kierownica na zakrętach sama odbija ale wydaje mi się że to nie jest przyczyna Zaznaczam też że końcówki drążków są dobre bo sprawdzałem na stacji diagnostycznej całe zawieszenie cały samochód był podnoszony 

Tutaj bym winil krzyzaka kolumny kierowniczej tj luz na lozysku cardana. Sciagnij dolna polke i ruszaj energicznie kierownica i trzymaj jednoczesnie lozysko zeby sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

OK sprawdzę jeszcze krzyżak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
25 minut temu, Pershing napisał:

Sitko w zbiorniczku jest po płyn był odsysane i wymienione na nowe

Uklad na pewno szczelny...? Niech jedna osoba kreci kierownica od oporu do oporu a ty odkrec zbiorniczek i patrz czy plyn sie nie pieni - jesli tak pompa lapie lewe powietrze i moze przez to piszczec.

Magiel sie nie poci..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

Próbowaliśmy tak robić Powiem ci że nic się nie pieni przy mocnym skręcaniu do końca w lewo bądź w prawo zbiorniczku jest spokój tylko dojeżdżając do końca w prawo lub w lewo Strasznie zaczyna piszczeć Teraz akurat nie ma mnie przy aucie ale jak będę postaram się nagrać ten dźwięk i ci wysłać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Piszczy przy oporze bo pompa jest wtedy jeszcze bardziej wysilona. Spsikac pasek wielorowkowy od wspomagania wd40 jesli nie przestanie piszczec trzeba zastanowic sie nad wymiana pompy wspomagania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

 OK zrobię tak jak mówisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

Tylko powiedz mi czy jak spsikam pasek to on nie zacznie się jeszcze bardziej ślizgać

By uszol,

Uzupełnij profil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
1 minutę temu, Pershing napisał:

Tylko powiedz mi czy jak spsikam pasek to on nie zacznie się jeszcze bardziej ślizgać

nie, jesli jest winowajcą piszczenia po prostu piszczenie ustanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

OK czyli rozumiem że jeżeli przestanie piszczeć to  pasek kwalifikuje się do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

W sumie może tak jak mówisz sprzęgiełko alternatora może hałasuje kiedyś miałem to samo...na zimnym hałasowało jak chwile po chodził to ustawało ale to jak otworzysz maskę będziesz słyszał że to ten dzięki dochodzi od sprzegiełka


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

ja bym zaczął od zdjęcia paska od wspomagania i zobaczył czy dalej piszczy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pershing

Ok. Pasek mówisz Ale tu są 2 problemy.... jeden to piszczenie....a 2 to dziwne drżenie które słychać ( nie zawsze)na biegu jalowym i podczas skręcenia kołami prawo lewo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No tak jak już pisaliśmy jeden problem to może byś pasek że już się ślizga a druga to jak ściągniesz ten pasek zobaczysz czy piszczy na postoju jeżeli nie to jakaś rolka do wymiany. Metodą prób i błędów dojdziesz do sedna :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania