Skocz do zawartości
tomekch973

A4 B5 1.8T Grzeje się na postoju, wyrzuca płyn chłodniczy

Rekomendowane odpowiedzi

tomekch973

Cześć.

Mam problem ze swoim Audi, po wymianie/uszczelnieniu króćca wody znajdującego się w tylnej części silnika, w cieplejsze dni auto zaczęło łapać temp. do ok 100 stopni ale tylko stojąc w korkach, podczas jazdy wszystko było ok. Podejrzewałem czujnik G62/G2 bo na VAG-u różnica była ok 12 stopni, wymieniłem na zamiennik - nie pomogło, nadal sie grzał. Teraz robiłem kompletny rozrząd wraz z pompa wody, po złożeniu wszystkiego zalaniu płynem, nadal łapie temp w ciepłe dni na postoju a na dodatek wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek (przelewem na zewnątrz).

Dodam że płyn zalałem Febi G12+ (różowy)

Czy możliwe że układ jest zapowietrzony i tak się dzieje?

Czy może termostat nie domaga?

No i trzecia opcja - ta najgorsza - Uszczelka pod głowicą lub sama głowica. (Jutro jadę kupić tester)

 

Co myślicie na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

zapowietrzony układ lub rozszczelnia się chłodnica oleju przestudiuj mój temat 

www.auditeam.pl/forum/topic/4040-uszczelka-pod-głowicą-a-ciśnienie-w-zbiorniku-wyrównawczym/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Myslalem ze wywala zbiornikiem bo wszystko pod nim bylo mokre, jednak okazalo sie ze krociec od wody do ktorego wchodzi czujnik g62/g2 jest pekniety, zostal wymieniony na nowy i plynu nie ubywa, ale temp i tak lapie w gorace dnie, podmienie jeszcze wisko dla pewnosci bo juz nie mam pomyslow co moze byc przyczyną.

Wystukane na kalkulatorze xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Robiłeś rozrząd z pompą wody to nie mogłeś od razu termostatu zmienić ?

Teraz drugi raz będziesz robił tą samą robotę, czujnik G62 jaki wstawiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973
Robiłeś rozrząd z pompą wody to nie mogłeś od razu termostatu zmienić ?
Teraz drugi raz będziesz robił tą samą robotę, czujnik G62 jaki wstawiłeś ?
Termostat wymieniony na WAHLER 30 minut roboty bo znajduje sie pod pompa wody, czujnik wstawilem AUTOLOG bo tylko to mieli na sklepie, dzis zamowilem czujnik ori VAG i wisko. Pod koniec tygodnia bede zakladal to napisze co i jak

Wystukane na kalkulatorze xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ale czemu zmieniasz wiskozę ?

Dasz radę zatrzymać ją ręką w czasie jak auto jest odpalone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973
Ale czemu zmieniasz wiskozę ?

Dasz radę zatrzymać ją ręką w czasie jak auto jest odpalone ?

Zmieniam bo juz nie mam pomyslu co moze byc przyczyną i mam teorie ze wisko przy wyższych temperaturach niezasprzegla w 100 %.

Tak zatrzymam je reka, ale to nie oznacza ze jest sprawne.

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Raczej sprawne, nie czujesz żeby się włączało wisko jak auto przekroczy temperaturę ?

Zmień czujnik i zobacz powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973
Raczej sprawne, nie czujesz żeby się włączało wisko jak auto przekroczy temperaturę ?
Zmień czujnik i zobacz powinno pomóc.
Jak przekroczy temperature to auto pracuje tak samo jak przy 90 stopniach jedyna co to przy schodzeniu z obrotow slychac wycie z okolic wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Mi też przekracza 90 stopni na zegarach ale jak przejadę w ciepły dzień, zgaszę silnik na 5 minut, włączę zapłon to wskazówka leci na 100 stopni, odpalę kawałek przejadę i jest już normalnie, 7 razy czujnik temperatury zmieniałem ale chyba już nie będę zmieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973
Mi też przekracza 90 stopni na zegarach ale jak przejadę w ciepły dzień, zgaszę silnik na 5 minut, włączę zapłon to wskazówka leci na 100 stopni, odpalę kawałek przejadę i jest już normalnie, 7 razy czujnik temperatury zmieniałem ale chyba już nie będę zmieniał.
U mnie tez tak jest na zamienniku g62/g2 na ori nigdy taka sytuacja nie miala miejsca. Zobaczymy teraz co bedzie jak przyjdzie ori.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ile dałeś za oryginalny czujnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Cos ok 35 zl na stronie aparts, pisze ze orginal vag, takze zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Made in Luxemburg? 

Jak ten to dziękuję za taki 😁

Ja miałem dwa takie to w sumie wytrzymały 15k km, oryginał czujnik w ASO kosztuje 160 zł 😁

Edytowane przez k232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Nie nie nie... Made in germany, bynjamniej tak mi wychodzi z kodu kreskowego, bede w domu w piatek to zobacze co pisze na czujniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Jak będziesz go miał to wrzuć zdjęcie 😊

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973
Jak będziesz go miał to wrzuć zdjęcie
Ok. Nie ma problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Wg opisu na aparts czujnik mial byc ori niemiecki, przyszedl made in luxembourg, co prawda ma logo vw i audi oraz numer oem. Zobaczymy ile posluzy, przyszlo rowniez wisko takze aby niech auto ostygnie ide montowac. 341abc1a90db2184589978651fb806de.jpg2302da31c0160cfef11259352e87e54a.jpga8fa833dcc24cb72b72d51f4433299d3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Nie wiem co te czujniki tak lecą  w B5. Ja piątką 9 lat śmigałem  i czujnik do końca był ok.

k232 już ma  7 sztukę.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Ja miałem ten sam kolor tylko u mnie jest na 4 piny i jest kwadratowy :D

na dwóch takich zrobiłem 15k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Potestuje, jak padnie to dam znac. Co do rosnacej temp na postoju to nie wypowiem sie jeszcze, dopiero jak troche pojezdze, napewno na klimatroniku na kanale 49 gdzie pokazywana jest temperatura silnika przed wymiana (stary czujnik) na 5 biegu przy pedale wcisnietym do konca pokazywalo 98 - 100 stopni, teraz na nowym pokazuje 84-88 stponi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973
Nie wiem co te czujniki tak lecą  w B5. Ja piątką 9 lat śmigałem  i czujnik do końca był ok.
k232 już ma  7 sztukę.  
Mysle ze trzeba poprostu odzalowac te +-150 zl i kupic ori z ASO made in germany, wtedy posluzy kilka latek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Czekam na jakieś info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Problem rozwiazany, padl wentylator od klimatyzacji, po wymianie na uzywany wszystko okey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Jak ten wentylator prawidłowo powinien działać ? On się kręci chyba jak się klimatyzację włączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania