Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 1.8 problem z temperaturą

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Witam :hi:

Przejde odrazu do konkretów   :naughty:

Na trasie powyzej 130-140km/h silnik sie wychladza, tzn temp na liczniku spada(na climatronicu dokladnie tak jak na liczniku), jak zaczyna leciec w dol wystarczy zmniejszyc predkosc do 100 i znowu lapie te 90 stopni, minuta pozniej znowu 140 km/h i wiecej i znowu temp spada, dzieje sie to rowniez przy szybkim przyspieszaniu, 1,2,3,4 do 6 tyś wystarczy zakrecic i z automatu spada temperatura(oczywiscie po chwili wraca wskazowka na miejsce), po miescie wszystko git caly czas trzyma 90 stopni i nie drgnie wskazowka(spokojna jazda 50-100km/h), komp nie pluje zadnymi bledami. Jeszcze jest jeden fenomen, rozgrzewanie sie silnika po nocy, nie zdarza sie to czesto ale zdarza(powiedzmy co 10-15 odpalenie po nocy), po 5-6 km lapie swoje 90 stopni, jak juz je zlapie trzyma to z minute dwie, pozniej czy jade 100 km/h czy jade 40km/h, temperatura leci z 90 na 60, tak jest przez 3-5 km, a pozniej wraca na 90 stopni
nie wiem czy to ma znaczenie, ale po tych 5-6 km jak zlapie temp z nawiewow przy 23 stopniach leci gorace powietrze, a pozniej po rozgrzaniu i przejazdu na rozgrzanym silniku jakis 10km z nawiewow przy 23 stopniach leci zimne powietrze. termostat wymieniany 2x razy

jest ktoś w stanie powiedziec co tu nie gra?  
z gory dzieki za zainteresowanie tematem

@prosze o przeniesienie tematu do "Układ chlodzenia", nie zauwazyłem działu.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Hmm, Zachowanie typowe dla uszkodzonego termostatu...ale jak piszesz ze dwa razy wymieniałeś ...jakiej firmy zakładałeś ? Jak vernet to wcale bym sie nie zdziwił ze dwa uszkodzone założyłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

nie wiem jaka firma bo to mechanior kupił, znam jedynie jego cene mianowicie 50zł, może to pozwoli wywnioskowac czy kupił mi szit?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Spytaj sie go , ja bym wymieniał na Whalera lub ori z ASO , cena nie jest jakas z kosmosu ...ale poczekaj moze ktos jeszcze sie tu wypowie z innym pomysłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomcrack27

ja bym wymienil na whalera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

to jade jutro kupic :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Może trzeba zerknąć na czujnik temperatury...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
domin

Sprawdz na kompie czy trrmostat dziala.prawidlowo , jesli tak to.moze byc grubsza.sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
Sprawdz na kompie czy trrmostat dziala.prawidlowo ' date=' jesli tak to.moze byc grubsza.sprawa[/quote']

grubsza sprawa czyli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
domin

Czyli glowica ale najpierw zbadaj czy termostat nieszaleje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fatboy

Wszystko wskazuje na zawieszajacy się termostat kupić ori wymienić i powinno być si

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Odgrzewam kotleta, pytanie czy przyczyna objawów wymienionych w pierwszym poście może być nagrzewnica zapchana kamieniem? Jezeli chodzi o nawiew to jestem pewny ze tak, natomiast pytanie czy może miec wpływ na wychladzanie sie temp wody podczas jazdy powyżej 140km/h?

Czujnik tempg62 jest ok i termostat tak samo

Edytowane przez uszolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A co z pompą wody? Tak się zastanawiam. Jeśli na przykład już wypracowana to przepływ płynu może być mały i się wychładza.  Tak tylko myślę - możliwe że źle ale kto wie?♻

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Odgrzewam kotleta, pytanie czy przyczyna objawów wymienionych w pierwszym poście może być nagrzewnica zapchana kamieniem? Jezeli chodzi o nawiew to jestem pewny ze tak, natomiast pytanie czy może miec wpływ na wychladzanie sie temp wody podczas jazdy powyżej 140km/h?

Czujnik tempg62 jest ok i termostat tak samo

 

raczej mało prawdopodobne bo gdyby przepływ płynu był ograniczony przez kamień to bardziej w drugą stronę by to działało - grzał by się bardziej bo wolniej płyn by po układzie krążył

 

A co z pompą wody? Tak się zastanawiam. Jeśli na przykład już wypracowana to przepływ płynu może być mały i się wychładza.  Tak tylko myślę - możliwe że źle ale kto wie?♻

 

 

pompa wody ma wirnik na stałe - czy jest wypracowana czy nie nie ma znaczenia - wirnik kręci się z tą samą prędkością niezależnie od jej wieku i przebiegu - w pompie ekspolatuje się łożysko i uszczelnienia ... inna sprawa gdy wirnik jest plastikowy i w jakiś sposób został uszkodzony to będzie obrabiał mniejszą ilość płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A zakładając właśnie wirnik i jego uszkodzenie lub niewydolność ?

Oczywiście mogę się mylić i pewnie tak jest , ale czy w związku z tym jest możliwość sprawdzenia czy zmierzenia przepływu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

nie znam takich sposobów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Znam przypadki uszkodzenia pompy że wałek pompy sie obracał a z drugiej strony łopatki sie ślizgały i prędkość łopatek była inna niż wałka lub łopatki pompy poprostu sie wyłamały. Gdzieś nawet miałem taką pompę na warsztacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Pompa wody ma 12tys km wymieniana byla razem z rozrzadem

Rok sie borykam z tym probleme na trasie więcej niż 140 nie pojeźdze:\

Edytowane przez uszolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Więc pompa odpada. Całe moje wywody psu na buty☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

wyjedz w trase zaslon chlodnice kartonem tak 3/4 i zobacz czy bedzie dalej spadac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A jak nie będzie to w takim razie co dalej?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

A jak nie będzie to w takim razie co dalej?

to wg mnie tylko termostat...

caly czas na duzym obiegu

 

a jak bedzie spadac to czujnik temperatury

gdzies czytalem ze sa dwa...

 

Btw przeplyw plynu chlodniczego mozna sprawdzic wstawiamy wezyk przezroczysty miedzy chlodnice a waz chlodnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Czujniki są dwa , jeden do eku , drugi do liczników ... Sprawdza sie je VAgiem czy ich pomiary się pokrywają

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Często jest jeden z dwoma obwodami :)

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

Czujniki są dwa , jeden do eku , drugi do liczników ... Sprawdza sie je VAgiem czy ich pomiary się pokrywają

o to to to

madrego to i dobrze poczytac ;)

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania