Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

siemka pany :hi:
otóż sprawa tyczy się mojego silnika wolnossacego 1.8
konkretnie chodzi o gruszke ciśnieniową, wczoraj sobie ją wykreciłem i zauwazylem tam pekniete ramie siłownika, które steruje klapkami w kolektorze ssącym(częsta usterka tego silnika, dlatego ze ramie jest plastikowe :thumbdown: ), wyciagnalem gruche, ramie jest zaspawane, złozyłem gruche tak jak złożona była pierwotnie po wyciagnieciu z kolektora, zakładam na kolektor, teraz test, ruszam wszystkim recznie, grucha pracuje bez zarzutu, klapki przesuwaja sie w kolektorze(slychac jak szura plastik o plastik), no to co dalej podłaczam wiązke pod gruche, przewody cisnieniowe, ucieszony odpalam motor a ramie ani drgnie, i teraz nastepujace pytania laika:
- przewody cisnieniowe miałe troche juz zniszczone zbrojenie(w kazdy przewod dmuchalem, powietrze nie sp********o nigdzie bokiem, no ale zalozmy ze gdzies przewod nie jest do konca szczelny i przy wiekszym cisnieniu dziura puszcza powietrze, to czy to moze spowodowac brak jakiekogolwiek ruchu ramienia przy dodawaniu gazu?
- druga sprawa to skoro przy gruszce jest wiazka, i skoro ramie bylo pekniete i nie dzialalo to powinno wyrzucac mi jakieś bledy odnosnie otwierania sie klapek(nie sprawdzalem jeszcze czy te bledy sa) i teraz pytanie jeśli są jakies stare błędy od gruchy to jest opcja, że siłownik nie działa własnie dla tego, że te bledy musza byc wykasowane po naprawie?
- a może istnieje jakas adaptacja gruchy przez vaga?

oczywiscie w pon wymienie przewody cisnieniowe i zobacz czy zadziała, jeśli nie sprobuje zapiac vaga i zobacze co on pokaże, póki co jesli ktoś miał z tym styczność i wie w czym tkwi probem prosiłbym o jakąkolwiek pomoc
pozdrawiam :hi:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczuraz

Wymień wszystkie podciśnienia na silikony. Koszt ok 40pln Potem usuń vagiem błędy lub wróć do nastawienia podstawowego. Jeżeli nie będzie działało trzeba szukać dalej. Myślę że po tym powinno być ok

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

dzis uslyszalem nieszczelnosc w jednym z przewodow, jutro jade po nowe zapinam vaga i zdam relacje czy dziala czy nie

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

przewody podcisnienie zmienione, zaworek tez, na wazce, peknieta membrana, pokleilem zobaczymy efekty dzis wieczorem :D
@edit
rozwiązaniem okazala sie peknieta membrana, po skreceniu wszystko działalo jednak ramie, ktore bylo wczesniej pospawane działało moze 10minut i znowu peklo dziekuje dobranoc moze komus sie to przyda :hi:

jak komuś spawanie ramienia nic nie daje polecam moj patent

 

e5c5417a0e623.jpg
tutaj lektura jak naprawić gruche

otwierasz maske, lokalizujesz gruszke(jest przy kolektorze ssącym) ściągasz zaślepke, mozna ja podwazyc płaskim śrubokrętem i weryfikujesz wizualnie czy ramie(cięgienko) jest całe czy pęknięte, jeśli pęknięte przyczyna nie działania gruszki jest oczywista, w tym momencie musisz ściągnąć gruszke(2x torxy wkrecane w kolektor, ja tu uzylem małej grzechotki, najwygodniej sie wykreca) i teraz tak ramie mozesz dac do pospawania(mój spaw wytrzymał 10 minut jazdy, po czym sie rozszedl), ogólnie rzecz biorąc jesli ciegienko jest pekniete nalezy szukac nowej gruszki z calym ramieniem... jednak jest na to sposób, jak znajde chwile czasu zrobie zdjecie mojego patentu na ramie
 
druga przyczyna nie dzialania gruszki to pęknieta membrana, membrana znajduje sie w pod czapeczka gruszki, juz wyciagnieta gruche z auta nalezy wzias lapy i zaczac wyciagac czapeczke podwazajac ja delikatnie z kazdej strony plaskim srubokretem(mówie o czapczce z z której nie wychodzi króciec, czyli tej pierwszej od dołu), podczas wyciagania - uwaga w srodku jest sprezyna zebyscie sie nie zdziwili, jak sciagniesz czapeczke, weryfikujesz czy gumowa membrana jest cala czy peknieta(zazwyczaj peka na rantach), jesli peknieta trzeba szukac nowej gruchy, klejenie membrany rowniez wytrzymuje 10-15 minut-sprawdzalem to na sobie, niestety rowniez nie istnieje zaden zestaw naprawczy membrany czy ciegienka, a komplet nowej gruchy w aso 1000zł, takze radze szukac sprawnych uzywek, tutaj dodam ze warto rowniez sprawdzic wałek z klapkami ktory znajduje sie w kolektorze czy nie jest pekniety, w tym celu nalezy sciagnac rure gumowa z chlodnicy, zlac troche wody, wyciagnac walki i wizualnie sprawdzic czy sa ok, nie chcemy zeby jakis plastik dostal sie do komory spalania ;-)
 
trzecia przyczyna nie dzialania gruchy to po prostu nieszczelne przewody podcisnieniowe przy gruszce(2szt)-tutaj po prostu profilaktycznie nalezy je wymienic, i warto tez przy okazji sprawdzic czy kolektor ssacy trzyma podcisnienie, aby to sprawdz wakuometr w dłoń, koncowka wezyka z wakuometra wpinasz sie w krociec wychodzacy z kolektora ssacego, odpalasz auto, czekasz az zrobi sie podcisnienie, gasisz i sprawdzasz czy na wakuometrze trzyma parametry, jesli tak - szczelny, jesli nie szukasz nieszczelnosci
 
czwarta i juz ostatnia przyczyna nie dzialania gruszki(bardzo rzadka) - i stosuje sie wymiane tego elementu, jesli pierwsze trzy punkty zawodza, po prostu tez elektrozaworek, do ktorego wpina sie kostke i od ktorego wychodza i wchodza wezyki podcisnienia, moze byc zwyczajnie w zyciu uszkodzony, to elektronika wiec nie sprawdzisz czy jest ok czy nie, przynajmniej ja nie potrafie, tutaj w gre chodzi podmiana na sprawny(cena okolo 40-50zł za uzywke, nie ma sensu kupowac nowego za 300zl z pierburga), jeśli wykonasz trzy punkty ktore napisalem i grucha nadal nie dziala, zglos sie do mnie mam 2x sprawne elektrozaworki, oddam za grosze
 
i wazna uwaga, grucha jesli jest sprawna, dziala zawsze, czy to bez obciazenia(na jalowym biegu), czy to pod obciazeniem podczas jazdy

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

nr oem części dla potomnych

zespół regulacji napędu 06B133619A

 

jak powinna działać gruszka na przykładzie ADR

 

jak powinny być podłączone wężyki podciśnienia ARG

1459794908-U1445.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

zaraz dorzucę swoje zdjecie jak ja to naprawiłem dzięki poradom uszolka 

 

 

1467219074-U1419.jpg

 

 

wyfrezowałem kawałek aluminium na 8 mm w środku przewierciłem dwa otwory pod gwint M3 wiertłem fi 2,4 i już z rok czasu działą 

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

@@goldi

Nie masz może pomysłu odnośnie naprawy membrany, która znajduje się pod czapką?

 

Próbowałem kleić swoją w starej gruszce, kupiłem zestaw do klejenia dętek, z łatki wyciąłem odpowiedni kształt i przykleiłem klejem do dętek, jak zaschnęło to zaprawiłem to jeszcze sylikonem przeźroczystym dla uszczelnienia. Zostawiłem na 24h. Na drugi dzień przyszedłem zmontowałem, pojezdziłem z 10-20 minut, było si, guma złapała temperaturę i wszystko się potopiło i puszczało powietrze. Myślałem, że będzie trzymać tym bardziej ze dziurki były na zagięciu membrany i po dociśnięciu czapy, połatane dziury były ładnie dociśnięte.

 

Myślałem tez o podgrzaniu oparalką i stopieniu tej gumy, dokładając np stopioną gume z dętki do załatania dziur ale czy to później bedzie miało taką samą wytrzymałość mechaniczną? I będzie odporne na temperatury? Dobrze by było znaleźć sposób na to bo mam jedną wolną gruszke właśnie z uszkodzoną membraną. Spróbuje coś pokombinować i dam znać czy wyszło. Jakbyś miał jakies propozycje to pisz goldi to może coś wymodzimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie naprawiałem tego nigdy ale wrzuć mi zdjęcia środka na pw bo tego dekielka co jest pod nim membrana też nie zdejmowałem bo nie było potrzeby a po za tym to nom stop pracuje musi być zrobione  konkretnie wrzuć mi te foty coś pomyślę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
athletic

Siemka, tez mam problem z ta czescia tylko u mnie wszystkie elementy sa dobre. Problem mam z napieciem na elektrozaworze, na zaplonie na odpalonym silniku przy dodawaniu gazu ciagle pokazuje 3V a z tego co czytalem powinno byc 5V a 12V przy dodawaniu gazu, macie jakis pomysl co z tym zrobic ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Elektrozaworu raczej nie naprawisz, mam dwa na stanie sprawne pierburgi, oddam za grosze jakby co pw.

Poza tym jeszcze pytanie czy sprawdzałeś dwa wężyki, jeden idzie do kolektora do gruchy a drugi od gruchy - one mogą być nieszczelne, szczegolnie zwroc uwage na to jesli masz te fabryczne z materiałowym oplotem(warto też sprawdzić czy są dobrze podpięte, kolejność jest ważna inaczej grucha nie drgnie) Schemat masz na zdj wyżej w APT jest taki sam jak w ARG, tam też masz plastikowy kolektor ssący.

I druga sprawa to wakuometr w dłoń, wpinasz sie w króciec kolektora ssącego, odpalasz auto, gasisz i patrzysz czy trzyma zadane ciśnienie - jesli tak to dolot szczelny, jeśli nie należy poszukać nieszczelności.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
athletic

Elektrozaworu raczej nie naprawisz, mam dwa na stanie sprawne pierburgi, oddam za grosze jakby co pw.

Poza tym jeszcze pytanie czy sprawdzałeś dwa wężyki, jeden idzie do kolektora do gruchy a drugi od gruchy - one mogą być nieszczelne, szczegolnie zwroc uwage na to jesli masz te fabryczne z materiałowym oplotem(warto też sprawdzić czy są dobrze podpięte, kolejność jest ważna inaczej grucha nie drgnie) Schemat masz na zdj wyżej w APT jest taki sam jak w ARG, tam też masz plastikowy kolektor ssący.

I druga sprawa to wakuometr w dłoń, wpinasz sie w króciec kolektora ssącego, odpalasz auto, gasisz i patrzysz czy trzyma zadane ciśnienie - jesli tak to dolot szczelny, jeśli nie należy poszukać nieszczelności.

ja mialem na mysli wtyczke ktora podpina sie do elektrozaworu, odpiolem ja i zmierzylem napiecie na wlaczonym zaplonie na odpalonym silniku i przy dodaniu gazu i ciagle pokazywalo 3V, ta gruszka dziala caly czas nawet na zimnym silniku prawda ?  a elektrozawor potrzebuje 12V zeby sie otworzyc i zeby zassac membrane prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

ta gruszka dziala caly czas nawet na zimnym silniku prawda ?

Działa na zimnym, letnim i ciepłym - cały czas, bez obciążenia jak i pod obciążeniem, ALE dopiero powyżej 3-3,5k rpm cięgno zmienia pozycje i skraca dolot.

 

a elektrozawor potrzebuje 12V zeby sie otworzyc i zeby zassac membrane prawda ?

 

Czy elektrozawór potrzebuje 12V żeby się otworzyc nie wiem a nie chce Cie wprowadzać w błąd. Pytanie do ilu k rpm dodawałes gazu i mierzyłeś napięcie, jeśli nie przekroczyłeś 3-3,5k rpm, to masz przyczyne napiecia 3V(grucha jest w stanie spoczynku), być może elektrozawór dostaje większe napięcie po przekroczeniu tych obrotów, musiałbym zmierzyć u siebie żeby mieć pewność, że tak to działa.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
athletic

Ja krecilem go nawet pod 5k i nic dalej 3v moglbys zmierzyc jakie masz napiecie na odpalonym i jakie jak krecisz ?

Wysłane z mojego LG-D315 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Ja krecilem go nawet pod 5k i nic dalej 3v moglbys zmierzyc jakie masz napiecie na odpalonym i jakie jak krecisz ?

Wysłane z mojego LG-D315 przy użyciu Tapatalka

 

Jasne, nie ma problemu z tym że trochę bedziesz musiał poczekać, nie wiem czy mam multimetr w garażu a wtedy bede musial po kumplach pojeździć, może do wieczora sie uda ale nie obiecuje :msn-wink:  

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
athletic

Dzieki wielkie ;)

Wysłane z mojego LG-D315 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

10-11V przy 800k rpm i 10-11V powyzej 3.5k rpm do odcinki

Napewno dobry masz miernik?

[Dodano: 23 lipca 2016 - 01:28]

@@athletic

 

Poradziłeś sobie z tym, czy dalej grucha nie drgnie?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
athletic

wybacz ze tak dlugo ale nie bylo czasu ;) gruszka nadal nic, napiecie sprawzdalem innym miernikiem i na zaplonie okolo 3,5V przy gazowaniu czasami spada do okolo 0V, przy okazji robilem logi vagiem i pokazuje mi mass flow ciagle 0 czyli przeplywka walnieta ? moze to miec wplyw na ta gruszke ?

vaglog.JPG

dodano 33 minut później

Poza tym masz takie samo napiecie przy 800rpm i przy ciagnieciu do odcinki ?(10-11V) to kiedy ten elektrozawor sie powinien otworzyc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
4 godziny temu, athletic napisał:

Poza tym masz takie samo napiecie przy 800rpm i przy ciagnieciu do odcinki ?(10-11V) to kiedy ten elektrozawor sie powinien otworzyc ?

Przepływka nie ma wpływu na gruszke, masz uwaloną instalacje, rozpruj wiązke od zaworu i ją przejrzyj czy jakiś kabel nie jest pęknięty, przytarty, przeczyść styki wd40 albo kontaktem - nie ma sensu wnikać kiedy ten zawór/czujnik sie otwiera czy w ogóle się otwiera - po prostu zrób tak żeby doszło do niego napięcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
athletic

Sprawdzałem te kable + idzie do sterownika silnika a - do kostek tych co są kolo sterownika pod tą pokrywą. Przejście jest. Nie mam pojęcia co się dzieje z tym autem chyba będę go musiał oddać go do elektryka :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania