Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 Pomoc w lokalizacji usterki VAG

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

Witam. 

Dzisiaj podczas gruntownego sprzątania auta po całej operacji podłączyłem sobie kompa pod auto, żeby sprawdzić co nieco. wszedłem w kody błędów i ukazały mi się takowe:

2 Znalezione:  
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
        P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
        P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded

 

z tego co wyczytałem w internecie ten pierwszy może dotyczyć brudnej przepustnicy lub uszkodzonego przepływomierza ? i tak miałem ją wyczyścić z racji tego, że dostęp do niej jest bajeczny, a warto jeździć na czystej ;) 

dodam, że check mi się nie palił i nie mam żadnych objawów powyższych błędów.

drugi błąd nie wiem co oznacza. wujek google nie pomógł ;)

edit: mechanik zmieniał jakiś króciec przy odmie, mówił, że ktoś wcześniej dał tam silikon... być może po tej operacji błędy pojawiły się chwilowo ? na razie skasowałem i zobaczymy po paru KM czy powrócą.

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

drugi błąd to sai do sprawdzenia pompa powietrza wtórnego, zawór powietrzna wtórnego i przewody pod kątem szczelności

masz kata? 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

tak katalizator jeszcze jest, a gdzie jest ta pompa ? ;( jeżeli operacja nie jest trudna mogę to zrobić sam. czasu od cholery ;)

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bioly

Oj trudna też mam z tym chyba problem i oglądam tematy aby się do niej dostać trzeba zderzak zwalać itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

:no: 

tak sobie myślę, że chyba najlepszą opcją jest pozbycie się tego odkurzacza. ewentualne koszty naprawy są chyba zbędne bo nie wiadomo ile jeszcze katalizator podziała, a bez niego działanie pompy chyba raczej nie ma sensu ?

lypa.

ile można jeździć z takim uszkodzeniem pompy ? ;x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

W ogole nie musicie jej naprawiać.. sai ma za zadanie dogrzewać kata na zimnym silniku zeby szybciej zlapał temp. roboczą im szybciej łapie temp roboczą tym szybciej osiąga swoją sprawność i lepiej wyłapuje zanieczyszczenia. Po tylu latach eksploatacji śmiem twierdzić, że wasze katy jedyne do czego sie nadają to do wycięcia.

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

:biggrin: no dobra czyli podsumowując. jeżeli już wywalić pompę sai (albo zaślepić) to od razu z wycięciem kata i wstawieniem DP i mieć święty spokój ? ;)

 

ok więc w tym tyg. zajmę się czyszczeniem przepustnicy i przepływomierza i dam znać czy 1 błąd zniknął :):

dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Z wstawianiem dp wiążą się kolejne kombinacje bo z lambdami trzeba będzie sie pobawić nie wiem ile jest w avj jedna czy dwie ale jeśli masz sonde przed katem to albo wyciąc w ecu albo emulator. Po prostu wyłaczyłbym sai w ecu i wsio.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bioly

Muszę się dowiedzieć ile za kata z B5 płacą hahah jest jakiś temat od adaptacji przepustnicy ? Bez vaga wogole można ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
9 minut temu, uszol napisał:

. Po tylu latach eksploatacji śmiem twierdzić, że wasze katy jedyne do czego sie nadają to do wycięcia.

Nie do końca. Ja mam kata, sai i spalanie mam wzorcowe. Sondy pracują idealnie a spaliny czyste jak łza. Potwierdzone na badaniach diagnostycznych. Wiec nie do końca że w leciwym aucie kat będzie do wycięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jest tam jakaś procedura adapcji przepustnicy bez vaga ale czy ona w 100% w praktyce działa to nie wiem

Przekrecić zapłon, odczekac ok. 2 min nie dotykajac w miedzyczasie pedału gazu, wylaczyć, włączyć i odpalić silnik
Kat z 1.8t to 100-200zł max

Kilka tematów o przepustnicy było :szukaj:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
2 minuty temu, jacek70 napisał:

Nie do końca. Ja mam kata, sai i spalanie mam wzorcowe. Sondy pracują idealnie a spaliny czyste jak łza. Potwierdzone na badaniach diagnostycznych. Wiec nie do końca że w leciwym aucie kat będzie do wycięcia.

Jasne, również kwestia przebiegu o którym zapomniałem wspomnieć i który w sumie miałem na myśli on jest tu kluczowy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
3 minuty temu, Bioly napisał:

Muszę się dowiedzieć ile za kata z B5 płacą hahah jest jakiś temat od adaptacji przepustnicy ? Bez vaga wogole można ?

Można bez vaga zaadoptować przepustnicę.  Było o tym pisane.

A downpip około 500. Coś takiego ⤵

 

Screenshot_2015-01-16-15-25-31.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bioly

A jeszcze jedna rzecz oo wycięciu kata sondy będą pracowały prawidłowo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Pierwsza tak , ale drugą musisz wyłączyć programowo bo wywali czeka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Sprawdź czy nie masz czasem jednej sondy tylko za katem, coś mi świta że tylko AWT miały dwie lambdy ale moge się mylić. 

Uzupełnij profil o kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Skoro pyta czy sondy będą poprawnie pracowały to pewnie ma dwie. Tak to wnioskuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bioly
Sprawdź czy nie masz czasem jednej sondy tylko za katem, coś mi świta że tylko AWT miały dwie lambdy ale moge się mylić. 
Uzupełnij profil o kod silnika.

Dwie sondy posiada bo wymieniałem już jedną pierwsza i druga za katem jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

No to jak Jacek pisał albo wycinasz w ecu drugą sonde albo emulator bo bedzie check na szafie.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Emulatory nie zawsze się sprawdzają. Ciężko trafić na taki co będzie dobrze oszukiwał. Lepiej wyłączyć programowo i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bioly

No dobra to dzięki za każde info jutro sobie jeszcze sprawdzę szczelność wężyków itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

ale się rozgadaliśta. apropo emulatorów to coś o tym wiem bo w ALT robiłem taki myk z wycięciem kata i wstawieniu strumienicy dedykowanej wraz z emulatorem, który nie zadziałał.

koszt takiego emulatora to 20 zł więc można zaryzykować, jeżeli nie zadziała to wtedy można wyłączyć w sofcie.

jeżeli chodzi o downpimp to na a4 klub jest gość, który wykonuje takie kwasówki. wiele osób od niego wzięło są zadowoleni. nawet można dokopać się do filmiku w którym ktoś pokazuje jakie brzmienie jest po zmianie na downpimp, naprawdę fajnie brzmi :):

co do katalizatora to tak jak pisał jacek, mam tak samo.

check się nie pali, spalanie w normie i emisja też prawidłowa. tak wykazało na diagnostyce ostatnio. 

także sai zostawiam w spokoju. jak przyjdzie czas na kata to wtedy się pobawimy.

na razie błąd nr. 1 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Panowie nie mogę znaleźć odpowiedniego instruktażowego tematu odnośnie czyszczenia przepustnicy więc zapytam Was. czy odmę również się czyści ? 

potrzebny taki zabieg czy sama przepucha wystarczy ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

mozesz ale nie musisz, sprawdz przede wszystkim czy drożna 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

no to how i can tejk it ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania