Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 Pomoc w lokalizacji usterki VAG

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Otwórz maske, zlokalizuj przepustnice i szukaj srubek do odkrecenia i opasek do sciagniecia, nie ma zbytnio filozofi wszystko praktycznie na wierzchu

posiłkowac możesz sie tym w b6 bedzie podobnie 

http://www.auditeam.pl/forum/topic/2085-czyszczenie-przepustnicy-b5/

 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

dziemkujem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

co do błędu pompy SAI po skasowaniu już się nie pojawił.

dzisiaj wsiadłem do auta i wyruszyłem w miasto. po 15 minutach wywaliło check następnie dojeżdżając do świateł mało co nie wjechałem komuś w du*e bo hamulec był sztywny/napompowany.

okazało się że wywaliło check 16795 czyli ten który nie wiadomo czego dotyczył. teraz już odpowiedź nasunęła się sama. to sprawka na 80% eżektora który po czyszczeniu odzyskał siły i hamulce były lepsze, ale tylko do dzisiaj, mało co a szukał bym nowego zderzaka. jutro gnam do ASO po nowy eżektor instaluję i zobaczymy jak to będzie dalej

dzisiaj po usunięciu tego błędu vagiem, auto lekko mi telepie na jałowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

ok eżektor i wąż zmieniony na nowy z ASO

falowanie obrotów ustąpiło, dźwięk przy przyśpieszaniu złagodniał, heble też się poprawiły ale to jeszcze nie to.

w takim razie przy wymianie tarcz i klocków mogli zapomnieć odpowietrzyć. jest coś takiego, dobrze mówię ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Po wymianie tarczy i klocków  nic nie odpowietrzasz bo przecież układ hydrauliczny nie był ruszamy.  No chyba że był to wtedy tak.

A przy okazji sprawdź jeszcze zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej.  Może on padł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

hmm czyli muszę się dostać do niego. wykręcić i sprawdzić go.

jak poznać uszkodzony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Sprawdź go . Ma w jedną stronę powietrze przypuszczać , a w drugą nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

spoko, dzięki. sprawdzę jeszcze przewody hamulcowe. może tam coś ne tryka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

czy to jest to ? średnio wiem gdzie takowy się znajduje. jeżeli chodzi o resztę przewodów to są ok

20170329_175643.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Nie . Zaworek o którym pisałem jest w gumowym trójnik pod kolektorem ssącym. 

A wygląda tak ⤵⤵⤵

 

Screenshot_2015-06-15-23-09-14.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

okej dzięki jutro zerknę :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

niestety nie mogę zlokalizować tego trójnika pod kolektorem. ;/

po drodze znalazłem inną ciekawostkę: 

20170330_180219.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

ten przewód który trzymam na palcu (nie wiem od czego jest) pękł i ledwo trzyma się na króćcu. co więcej zauważyłem sporo oleju pod kolektorem i na przewodach.

z ciekawości zajrzałem na bagnet. po 1500 tyś km zrobionych od wymiany oleju stan oleju minimum. a więc olejowy koszmar trwa dalej ;)

coś czuję, że muszę zdjąć cały kolektor i zobaczyć co się tam dzieje, bo olej jest świeży. uszczelka pod pokrywą została zrobiona i nie puszcza.

zresztą na załączonym obrazku widać gdzie jest olej

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Może według tego znajdziesz zaworem ? 

Pod kolektorem ssącym jak pisałem  na tym zdjęciu ma końcówkę  A   ⤵

 

 

IMG_2251_small.jpg

Edytowane przez jacek70
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

wow a który to dokładnie na załączonym obrazku ? ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

to ten: 035-103-245-a

thx za zdjęcie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

035 103 245 A  dokładnie . 

Na poprzedniej focie miał on końcówkę G ale numer jest ważny reszta to pikuś.☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

no to spadam do garażu węszyć, choć nie wiem czy to ma sens skoro nie wiem co się dzieje pod kolektorem i skąd to kapie :o coś może być nie drozne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wyciągaj te wężyki spod kolektora , sprawdzaj drożność i szczelność. Przy okazji znajdziesz zaworek. 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

taak, tam coś musi być, bo auto w ogóle nie kopci, spalanie wzorcowe i na diagnostyce emisja spalin też git.

dzięki wielkie za podpowiedź. po weekendzie się tym zajmę gdyż iż czeka mnie trasa warszawa - poznań :):

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Zdjęcie został wykonane z prawej strony samochodu po odgieciu plastikowej oslony.

Panowie czyto waz od turbo ? Cały zarzygany

20170403_184311.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

już chyba wiem co w trawie piszczy, olej tracę przez wąż od turbo, może ewentualnie odma zatkana. to by tłumaczyło te zarzygane przewody. no i ten zaworek o którym pisał @jacek70 do sprawdzenia. od razu mówię że zadnych błędów i spadków mocy

w połowie dziś rozebrałem kolektor, niestety brakło narzędzi które zdobędę jutro + mam remont więc muszę jakoś to rozdzielić wszystko

jaki jest koszt tego węża od turbo ?

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wąż ten zaolejony to nie czasem wąż od icka ? Numer 8E0145838G 

Na allegro ceny od 20 do 50 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

tak właśnie o ten mi chodziło. słyszałem, że często padają, jednak muszę sprawdzić czy problem oprócz tego węża nie leży gdzie indziej. :O

ciężko to zrobić będąc zielonym no ale jakoś może się uda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Tak więc w końcu znalazłem czas na zabawę z autkiem. postanowiłem zdjąć kolektor i dobrze bo zobaczyłem co się tam dzieje. przyczyną jest rozwalona odma która odleciała podczas zdejmowania kolektora. po prostu się ułamała. cała zarzygana razem z pękniętym trójnikiem i rozwalonym (tak mi się wydaje ) zaworkiem odpowietrzającym skrzynię korbową.

części dziś zamawiam w inter cars, widziałem, że są zamienniki moich 4 sparciałych części. 

Pytanie. jak doczyścić ten syf widoczny na zdjęciach z okolic odmy ? to wszystko jest pozapychane. nie dziwota, że hamulców nie ma, nowy eżektor nic nie wskórał, oleju ubywało, wypychało gdzie się da i był pod kolektorem jak i wąż turbo już nie dawał rady. dodałem zdjęcia gniazd zaworów do których po demontażu wpadło parę ziarenek piasku. mam nadzieję, że nic to nie przeszkadza ? O_O

Zdjęcia:20170405_202428.thumb.jpg.688fd721da8d83e695b8b4478ce22223.jpg

20170405_191221.jpg

20170405_200636.jpg

20170405_200642.jpg

20170405_202413.jpg

20170405_200610.jpg

20170405_200618.jpg

20170405_200623.jpg

20170405_200628.jpg

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania