Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 Pomoc w lokalizacji usterki VAG

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

niestety wąż odmy do kupienia tylko w ASO za 85 zł :facepalm: reszta zamienników w inter cars łącznie za 200 zł

podpowie ktoś z tym czyszczeniem.... ?

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Dobra problem rozwiązany można zamknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

No ale pochwal się jak rozwiązałeś problem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

ten post miał zostać napisany w innym temacie w ogóle :2smiejsie: pokręciłem :biggrin: na razie jestem w pracy jutro będą części i zabieram się do składania i zdam relację co i jak. zawsze opisuję :):

odnośnie czyszczenia to już się dowiedziałem, że ten cały brud można powierzchownie wyczyścić a jak przypadkiem głębiej wpadnie brud

brud to i tak trafi do miski więc przy następnej zmianie oleju wszystko zejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Panowie jak sprawdzić ten zaworek odpowietrzający skrzynie korbową czy działa ? mimo, że kupię dziś nowy to chciałem sprawdzić czy trykał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Mówisz o dwóch różnych zaworkach. 

Tryka to zaworek odpowietrzenia zbiornika paliwa tem na obudowie filtra powietrza. A od skrzyni korbowej w jednym kierunku powietrze przepuszcza a w drugim nie. Najlepiej weź do ust i dmuchnij a potem zassij  :2smiejsie:  śmieszne ale prawdziwe.✌

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

mówię właśnie o tym zaworku od skrzyni korbowej.

sprawdzić czy trykał ---> sprawdzić czy działał :biggrin: sorry za ten mój slang Łomiankowski. tak się na wsi u nas czasem godo :2smiejsie:

ok więc jak wrócę to sprawdzę :): mam nadzieję, że złożę go raz dwa do kupy i odzyskam heble i nic po drodze nie uszkodzę/ nie przeoczę ^^

mam tylko rozkminę z tym czyszczeniem. ten zaworek i wężyki w jego okolicy były totalnie zapchane. nie chce włożyć nowych elementów po to żeby się zaraz znowu zabrudziły dlatego wcześniej pytałem o czyszczenie pozostałych węży.

no chyba, że się mylę i nie trzeba tego robić?  bo nie wyobrażam sobie teraz jak czyścić każdy przewód :036:

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
2 minuty temu, TomOskroba napisał:

sorry za ten mój slang Łomiankowski. tak się na wsi u nas czasem godo :2smiejsie:

Spoko rozumiem -to tys ze wsi pochodzę. :2smiejsie:

Tego w trójnik nie słychać , a ten na filtrze co jakiś czas cyka. Ale to inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Co do czyszczenia węży to najlepiej było by je namoczyć np. w benzynie ekstracyjnej lub nitro i zostawić na noc powinno rozpuścic troche tego syfu. 

Nic się chyba gumie nie powinno stać? 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Wyczyscilem otwór gdzie wklada się Kolanko odmy Jak i ten metalowy przewód . Reszty nie rozpinalem

 2x mam nowe z aso + eżektor 

zaworek znokautowany w ogole nie działał. Membrana latała jak szalona.

wszystko zakupione oprócz kolanka które przywiózł mi kolega. Nie dopisał litery F po numerze części i dostał całkiem inne kolanko. Ja się zabije auto na dziś potrzebne wczoraj zrobiłem 70km do aso.gdybym wiedział to bym w aso kupił tę kolanko.

tragedia gdzie ja dziś to kupię jak w większości sklepow tego nie ma :/

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Wracam po weekendowej przerwie.

na szczęście w sobotę w ASO mieli takowe kolanko na miejscu. tak więc kolanko i przewody kupiłem w ASO a ten gumowy rozgałęziacz (trójnik) i zaworek kupiłem w inter carsie. wziąłem te najwyższej jakości.

udało mi się wszystko zamontować i oto efekty:

dużo lepiej się zbiera, auto po wymianie pękniętych przewodów i kolanka stanowczo odżyło. zbiera się znacznie lepiej, już tak nie bulgocze jak pół-diesel bo i olej nie rzyga na wszystko dookoła przez te kolanko. suszarę-turbo też dużo mnie słychać przy depnięciu :O

to na plus.

na minus:

hamulce się poprawiły, ale dalej to nie jest to samo co miałem w poprzednim audi. w alt nie trzeba było mocno cisnąć w pedał, żeby dobrze zahamował. po maxymalnym depnęciu przy 70-80 km/h czuję lekkie zapowietrzenie/sztywność hamulca . niestety w skrajnych przypadkach wjazd w du**ę murowany :O

co można jeszcze sprawdzić pod kątem hamulców ? może warto wypiąć sam grzybek odmy, który znajduje się przy filtrze powietrza ?

 

niestety również przez pośpiech, który nie jest najlepszym doradcą nie spiąłem jednej opaski na wężu od chłodnicy i po zrobieniu 20 km do mojej dziewczyny otwieram maskę sprawdzić czy wszystko ok, a ujrzałem wszystko zabryzgane w płynie chłodzącym jak i zbiornik w którym jest 5 cm poniżej minimum płynu.

nie miałem żadnych błędów ani śladów przegrzania. szybko uzupełniłem płyn pod max i silnik pracuje zdrowo. mam nadzieję, że nic się nie stało ...

:MLOTEK:

podsumowując:

musze jeszcze dojść o co chodzi z tymi hamulcami, jakieś sugestie ?

koniecznie ponowne mycie silnika po pozostałych zabrudzeinach wycieku oleju z odmy no i płynu chłodniczego.

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Sprawdź króciec przy pompie vacum jeżeli jest wylatany to masz przyczynę twardego hamulca...

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

:thumbsup:

gdzie łona jest ? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

za zaworem Egr na czerwono masz zaznaczony króciec
2d33fe54dc2d9f779134da629d721572.jpeg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

proszę się nie śmiać :p

jestem mechanik początkujący.

thx za foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

na razie przerwałem akcje HAMULCE i podłączyłem kompa

 skasowałem błędy i zrobiłem logi 115 + 118 i 002 + 033

po wymianie wyżej wymienionych elementów było super, auto trzymało moc ale z każdym dniem co raz bardziej słabnie, albo ja przesadzam :o

tutaj wrzucam logi:

002+033                    http://vaglog.pl/log-002_033_D4PmQ.html

115+118                    http://vaglog.pl/log-115_118_Do2ptt9.html

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Po mojemu trochę mało na przepływce ale niech  ktoś się jeszcze wypowie.

I chyba nie zrobiłeś do odcinki. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

brakowało 600 obrotów do odcinki bo trasy brakło, ale wyczytałem tu na forum, że wystarczy do 4K :O

a turbo spoko ? 

jakie logi wykonać aby sprawdzić ile auto ma koni oraz jego kondycję ? ;)

fajnie jakby ktoś jeszcze potwierdził tą przepływkę;)

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A szczelność dolotu sprawdziłeś ? Może jakaś dziura i dlatego przepływka mało pokazuje. ?

Ewentualnie zrób 002 i 033 do odcinki .

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

kurde rozbierałem cały kolektor ssący i zmieniałem dziurawe przewody które napotkałem po drodze. może jeszcze spryskam dolot na odpalonym aucie i coś wyskoczy. :O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Zrobiłem do odcinki:

002 + 033

http://vaglog.pl/log-002_033_j10Mjf.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

No i po mojemu trochę mało dmucha.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

tak więc zacznę od sprawdzania szczelności jak znajdę czas.

dzięks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Dnia 12.04.2017 o 18:38, jacek70 napisał:

A szczelność dolotu sprawdziłeś ? Może jakaś dziura i dlatego przepływka mało pokazuje. ?

Ewentualnie zrób 002 i 033 do odcinki .

jest nieszczelność. słychać ją mocno gdy silnik jest na ssaniu. później już mniej. zacząłem ruszać przewodami i nagle usłyszałem syczenie powietrza a w raz z nim załączył się odkurzacz. dosłownie na 4 sek. potem już nie mogłem tego powtórzyć.

co na początek ? spryskać to płynem i oczekiwać bąbelków ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

No dokładnie . Szukaj dziury bo w obecnym stanie przepływa wskazuje na około 140 koni. Więc sam rozumiesz coś jest nie tak .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania