Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 Pomoc w lokalizacji usterki VAG

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

YES SIR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

no nie moge ogarnąć gdzie to jest. to musi być mała dziurka gdzieś. 

z 30 minut szukalem i du*a zbita ;)

jaki jest jescze sposob ? kompresor w dolot ?

zacznę robić po świętach bo jutro trasa ;)

tymczasem wesołych ;)

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Walczyłem jeszcze trochę wczoraj ale się poddałem. nie potrafię zlokalizować. :O

niedługo autko ląduje u mechaniora na płukaniu czyszczeniu smoka/michy itp

więc zlecę również sprawdzenie szczelności jak i przyczynę słabych hebli ;)

nie znajdę po pracy niestety czasu aby zrobić to sam.

dzięki za pomoc. po wizycie w warsztacie zdam relacje :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Panowie zrobiłem sobie listę jaką mechanik ma zrealizować podczas pobytu autka w warsztacie:

- Płukanie silnika/ Zrzucenie miski, czyszczenie jej wraz z smokiem + nowy olej

- sprawdzenie układu podciśnienia/szczelność + słabe heble

- sprawdzenie węża turbo ( czy cieknie olej )

- Pomiar kompresji silnika

Niestety auto bierze olej, jak robiłem logi do odcinki to zeżarł niesamowicie. małe ilości jestem w stanie zaakceptować ale po ALT mam już dosyć machania bagnetem ;) auto zrobiło 3500 TKM, a dolałem już 0,5 L jak nie więcej. silnik ma od cholery nagaru. mechanik zapraszał jak najszybciej na czyszczenie w/w elementów.

Mam nadzieje, że po płukance problem zniknie. jeżeli nie to pewnie uszczelniacze zaworowe good bye.

muszę to wszystko ogarnąć przed założeniem LPG na które się zdecydowałem.

Można sprawdzić coś jeszcze odnośnie poboru oleju ?

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Pomiar kompresji prawde Ci powie o stanie motorowni :-) Najlepiej niech pomierzy przed płukaniem i po płukaniu.

Zaznacz na wstępie żeby przyłożył się do czyszczenia smoka i miski. Często olewają temat i przepłukają tylko benzynką, pomachają pędzelkiem a troche czasu trzeba nad tym spędzić żeby wyskubać cały syf i nagar. Kup też nową uszczelke na spływ oleum od turbo.

Jeśli silnik rzeczywiście jest zawalony nagarem to i płukanka może troche pomóc na pobór tj udrożni pierścienie zgarniające i apetyt na oleum może zmaleć. Ale też mogą być te uszczelniacze jak mówisz ewentualnie turbo juz kaput i bedzie puszczać olej.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

turbo pracuje ok jak na razie no ale wszystko biorę pod uwage.

przypomne mu żeby sumiennie to wyczyścił, wole dopłacić i mieć zrobione porządnie niż 2 razy rozbierać. zrobił bym to sam lecz nie mam gdzie.

czo to za uszczelka turbo dokładnie ?

mam cichą nadzieje, że to tylko kwestia zawalonych nagarem pierścionków. ewentualnie jeszcze zostaje nafta ale to trzeba zostawić auto na dłuższy czas a mechanicy wiadomo że raczej nie spuszczają się nad takimi rzeczami ;)

thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

No właśnie o to chodzi, że nikt Ci tak nie zrobi jak Ty sobie. 

A tak wyglada ta uszczelka nie znam dokladnych wymiarow, nie jestem pewien czy to konkretnie ta bede mial chwile to lookne w etce i dam numery ale mysle, ze jak wezmiesz stara i polecisz do motoryzacjnego to Ci dobiorą na miejscu 

http://allegro.pl/uszczelka-splywu-oleju-turbosprezarki-odplyw-i5218254700.html

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

dzięki, zdjęcie wystarczy. pokażę mechanikowi i ogarnie to ;)

tak wiem niestety jak człowiek zrobi sam to wszystkiego jest pewny a tak to można jedynie polegać na rzetelności mechanika.

za kilka lat powstanie kanał, przydatne miejsce ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

jeszcze dwa pytanka mam, pomiar kompresji mierzy się na zimnym czy rozgrzanym silniku ?

no i jaki pomiar ma wyjść, żeby stwierdzić czy jest ok? jakaś dopuszczalna tolerancja +/- różnicy na poszczególnych cylindrach ?

chciałbym, żeby mi napisał na kartce pomiar przed i po bo tak to tylko powie, że wszystko jest OK bądź nie OK :p

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Od 9 do 14 bar .ważne aby różnica na poszczególnych cylindrach nie przekraczała 1bara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Teoretycznie dla 1.8T 8-13 barów, zdrowe mają po 13,5 a więcej czasem. Jednak dla mnie poniżej no powiedzmy 11-11,5 silnik już zaczyna śpiewać anielski orszak.

Najważniejsze żeby nie było zbyt dużej różnicy pomiędzy cylindrami.

Pomiar w temperaturze roboczej, but w podłoge(przepustnica otwarta) odlaczasz uklad zaplonowy, wykrecasz kolejno świeczki zastepujac je manometrem i mierzysz krecac rozrusznikiem

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

super, wiem już wszystko. dzięki wszystkim, relacje zdam jak najszybciej. jeżeli silnik będzie mierny to już nie wiem co wtedy zrobię ;)

na razie jestem dobrej myśli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

potrzebne rzeczy do płukania zakupione, jeszcze filtr powietrza. po majówce mam umówioną wizytę. niestety nie dało rady wcześniej.

tak więc TIME BREAK.

18197777_1553967287960826_521499399_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Temat do zamknięcia Panowie, dzięki wszystkim za pomoc, ale podjąłem decyzję o sprzedaży auta i kupienia czegoś miastowego do wspólnego użytku narzeczoną. Potrzebuję kasy na rozruch w interesie. Niestety nie miałem innej możliwości, długo się nie nacieszyłem :placz:

Do Audi na bank kiedyś wrócę, w nowszej wersji. Problemu nie rozwiązałem, powiadomiłem o tym przyszłego właściciela który przyjechał po auto z Płocka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jozek726

Panowie wywaliło błąd P0411 , pacjent to A4 B6 1,8 Turbo BEX , od czego zacząć bo jestem blady w temacie ? 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

ale nie napisałeś co się dzieje z autem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jozek726

czy coś sie dzieję , hyyyy mam wrażenie że jak przyspiesza to nie ma aż tak mocy jak mieć powinien i  raz ciągnie dobrze raz nie , takie jak by "szarpanie" w przyspieszaniu ale bardzo mało odczuwalne ale jednak jest. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

zostaje ci zrobić logi dynamiczne wtedy będzie można coś wiecej powiedzieć  o doładowaniu turbo i przepływki  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

i podstawą w tych silnikach to szczelność dolotu ja na szczęscie po wyrzucałem zawór combi pompy sai i inne cuda 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ten błąd wyskakuje jak ma nieszczelność  combi zawór.

Sprawdź szczelność bo napewno gdzieś masz spadek ciśnienia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania