wladi 1 582 #1 Napisano 11 gru 2017 19:52:38 (edytowane) Dzisiaj naprawiamy silniczek zamka w klapie bagażnika Witam. Ostatnio miałem problemy z otwieraniem bagażnika a dokładnie wyglądało to tak, że po naciśnięciu środkowego przycisku w pilocie lub w klapie bagażnika było słychać jak chodzi silniczek/siłownik przy zamku ale bagażnik się nie otwierał. Im częściej naciskało się przycisk w pilocie lub w klapie bagażnika tym silniczek jakby coraz słabiej chodził. Przyczyną całego zamieszania jest silniczek a dokładnie mała blaszka która się w nim znajduje. Naprawiałem to u siebie w avancie ale podejrzewam że w sedanie jest taka sama zasada. A więc zaczynamy: Po otworzeniu bagażnika należy zdjąć materiałowe obicie z klapy oby dostać się do zamka. Niestety nie mam fotek z tego zabiegu ale jest to banalnie proste. Obicie jest na zatrzaski. Należy jedynie odkręcić trójkąt ostrzegawczy (Jak ktoś ma), klameczkę do otwierania bagażnika od wewnątrz (z klamki należy zdjąć plastik i tam będzie śrubą). Po zdjęciu materiałowego obicia po prawej stronie klapy będzię siłownik zamka. Wymontowanie jego tez jest banalnie proste- jest przykręcony na dwie śruby typu Torx i dostęp do niego jest tez bardzo dobry. Jak już wymontujemy siłownik idziemy do domu, otwieramy sobie piwko i zabieramy się za to ustrojstwo Tak wygląda siłownik Teraz trzeba wyjąć dwie blaszki w które wpina się kostkę. Najlepsze do tego będą jakieś małe szczypce, ale że takich nie miałem musiałem rozciąć trochę plastiku żeby się do nich dostać i bez problemu wyjąłem je takim małym przecinakiem do kabli który widać na zdjęciu Teraz otwieramy siłownik. Jest on zamknięty na zatrzaski. Tak wyglada po otworzeniu. Zaznaczyłem na zdjęciu silniczek. Po wyjęciu dwóch blaszek o których była mowa wyżej wyjdzie on bez problemu. Po wyjęciu silniczka następnym krokiem będzie otworzenie go. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem dwa metalowe zagięcia które trzeba odgiąć jakimś małym śrubokrętem i wtedy silniczek ładnie nam się otworzy A tak wygląda otwarty silniczek I teraz dochodzimy do sedna sprawy czyli naszej blaszki. Znajduje się ona tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciach. Słabo ją widać ale jak rozbierzecie silniczek to na pewno ją znajdziecie. Trzeba ją wyjąć. W tym celu również przyda się mały śrubokręt. Tak wygląda Oryginalna blaszka po wyjęciu. Trzeba ją zastąpić jakąś inna metalową blaszka. Można ją wyciąć z jakiegokolwiek metalowego elementu. Ja akurat użyłem jakiś kawałek blaszki. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się dobrze działającym zamkiem i zaoszczędzonymi pieniążkami Życzę powodzenia Edytowane 11 gru 2017 19:53:43 przez wladi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marky2552 434 #2 Napisano 11 gru 2017 20:05:11 Jeżeli mogę się wtrącić to ja zastosowałem blaszki z bezpiecznika dociałem 2 blaszki złączyłem razem i włożyłem w miejsce starej działa.do dziś Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #3 Napisano 11 gru 2017 20:14:15 (edytowane) Za pozwoleniem bardzo dobrą blaszką są styki z przekaźnika ( dobrze aby blaszka była sprężysta ) a fachowo nazywa się to szczotkozwieracz . Jego zadaniem jest podawać napięcie na komutator silnika. ☺ Edytowane 11 gru 2017 20:24:01 przez wladi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach