Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Demontaż przekładni kierowniczej (maglownicy)

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Wymiana na przykładzie silnika 1.9 AFN, w pozostałych przebiega bardzo podobnie.

 

1. Luzujemy śruby na kole, podnosimy auto na lewarku, kładziemy na przód na kobyłkach, ściągamy koła.

 

2. Odkręcamy końcówki drążków

 

- nakrętke odkręcamy nasadką 16, śrube wybijamy młotkiem 

- śruba górna płaski/nasadka 13 

 

1467731845-U1445.jpg

 

- do wybicia końcówki drążka używamy torxa 5/8 i młotka

 

1467732122-U1445.jpg

1467731972-U1445.jpg

 

- to samo robimy z drugiej strony 

 

3. Przenosimy się do wnętrza samochodu 

 

- ściągamy zaślepkę z deski rozdzielczej

- odkręcamy 4 śruby na klucz 8(dwie są pod bezpiecznikami, następne dwie po prawej i lewej stronie kolumny kierownicy)

 

1467732367-U1445.jpg

 

- następnie odkręcamy nakrętkę na klucz 16, u dołu kolumny (z drugiej strony torx), teraz kolumnę wypychamy do góry tym samym ściągając ją z końcówki maglownicy

 

1467732533-U1445.jpg

1467732548-U1445.jpg

 

4. Spuszczamy płyn z układu

 

- ściągamy rurę od dolotu (zdj. 1, 2 - dwie opaski, śruba klucz 10) następnie luzujemy opaskę na wężu powrotnym (małym) od maglownicy do zbiorniczka i zastępujemy go drugim wężem skierowanym do bańki (w ten sposób opróżnilismy zbiorniczek z płynu)
 
- aby spuścić płyn z maglownicy należy włożyć ściągnięty wąż powrotny do butelki i ruszać kierownica do oporu w prawo i lewo oczywiście na zgaszonym silniku 
 
- z pompy ciężko ciężko jest pozbyć się oleju w ten sposób a więc należy odpalić na chwilę auto i kręcić w prawo i w lewo kierownicą ale nie do oporu, pompa nie ma prawa zamruczeć a w międzyczasie płyn powinien przepływać z z maglownicy i węża powrotnego do butelki 
 
1467732980-U1445.jpg
1467732991-U1445.jpg
1467733003-U1445.jpg
1467733015-U1445.jpg
 
5. Odkręcamy przewody doprowadzające olej i odprowadzające olej z maglownicy
 
1467733193-U1445.jpg
 
- na zdjęciu widoczna jest tylko jedna śruba, druga jest schowana za nią, widać węża idącego do niej (tuż obok śruby regulacyjnej)
 
- tym sposobem pierwszą śrubę (widoczną na zdjęciu) odkręcamy z kanału z zastosowaniem dwóch przedłużek (dużych) klucza (grzechotki), customowej przedłużki na klucz (rurka) i nasadki 22 (śruba po rozkręceniu będzie z czterama otworami po bokach)
 
- druga sruba jest na klucz 20 i dojście tylko i wyłącznie od góry oczkowym kluczem, tutaj śruba jest z siateczką w środku, wyciągamy śruby oraz podkładki aluminiowe
 
6. Odkręcanie maglownicy
 
- maglownica trzyma się na trzech śrubach, 1 - pod akumulatorem, 2 - koło serwa od hamulców, 3 - po stronie kierowcy od spodu (odkręcamy z kanału), śruby są na nasadkę 10 dwunastokątną
 
- maglownice wyciągamy od strony kierowcy, uprzednio ściągając osłone plastikową przy nadkolu (klucz 10 jedna śruba oraz dwa korki plastikowe)
 
Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Dodam że koszt regeneracji maglownicy z ustawieniem zbieżności nowe osłony i płyn wynosi 800 zł z tym że firmy które podmieniaja maglownice bo z reguły nie robią tego miejscu tylko mają na podmiane zalewają układ płynem mobil atf 220 czerwony i jeśli zmienisz go ma zielomy tracisz gwarancję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomaszMKII

Cholera ciekawe jak się dokopię do tej ukrytej śruby... Mam ten przewód wysokiego ciśnienia z zawijasem do wymiany... Coraz mocniej mi cieknie przy pompie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Normalnie się dostaniesz przez lewe nadkole 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomaszMKII

Udało mi się dokopać. Ten feralny przewód ciekł jeszcze poprzedniemu właścicielowi przez kilka lat. Pod koniec kadencji kilka razy poziom płynu spadł znacznie i widocznie pompa dostała za mocno po du**e. Przewód wymieniłem na febi 27182, po prawie dwóch miesiącach od wymiany odezwała się pompa. Nie pomogła wymiana oleju na właściwy. Jak się niedawno okazało zawsze był lany półsyntetyczny czerwony. Wymieniłem na mineralny zielony febi ale pompa wyje dalej 😉 Zamówiłem nową pompę SKV, jutro pewnie podmianka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania